07 March, 2013

EDISI HANGAT KISAH 'SULTAN SULA'

Gambar hiasan - tidak ada kena mengena dengan 'Sultan Sula'


1. Rakyat dikejutkan dan marah dengan pencerobohan yang berlaku di Lahad Datu. Rakyat sayangkan negara Malaysia yang berdaulat ini. Rakyat simpati dan marah apabila anggota keselamatan kita terbunuh kerana mempertahankan bumi tercinta. Rakyat mendapat tahu bahawa pemimpin pembangkang terlibat dengan konspirasi pencerobohan itu sepertimana sumber yang dilaporkan oleh media asing termasuk media Filipina. (Klik Sini   dan   Sini)

2. Sebelum ini, Ketua Pembangkang kerap kali mencanangkan bahawa Sabah tidak lagi kubu kuat BN. Seolah-olah beliau tahu apa yang akan terjadi kepada Sabah sebelum ianya terjadi. Bagaimanakah beliau boleh mengetahuinya lebih awal? (Klik Sini) Sudah tentu bukan kerana beliau dilantik sebagai 'Imam Mahadi' oleh ustaz yang tertangkap di MS Garden Kuantan ketika' memandikan' burungnya tidak lama dulu. (Klik Sini) Kitapun terfikir bahawa tidak mungkinkah beliau yang merancang segalanya secara telili dan sangat halus sekali?

3. Dalan satu kenyataan, Anu arr pernah menyebut bahawa jika Pakatan memerintah beliau akan pastikan tidak akan ada berlaku perbuatan rasuah. Jika sesiapa didapati melakukan rasuah, beliau akan bertindak dan menghukum 'sula' indivudu berkenaan. Maka sejak itulah Anu arr jadi 'tukang sula'. (Klik Sini)

4. Beberapa kali Anu arr dituduh dan diadili dimahkamah atas kesalah meliwat. Walaupun beliau dibebaskan atas alasan teknikal namun semua hakim yang terlibat mengesahkan memang ada berlaku kemasukan di 'setor kunyit' mangsa. Anu arr tidak pernah dan tidak berani untuk bersumpah walaupun si mangsa dengan beraninya bersumpah telah 'di sula'.

5. Klip video panas antara Anu arr dan Chinadoll tersebar luas. Anu arr mengesahkan bahawa biarpun individu yang jadi 'pemain utama' itu kelihatan seperti dia tetapi bukanlah dia. Alasannya adalah perutnya yang lebih buncit. Perut dijadikan perbandingan. Wajah tidak diperbandingkan walaupun adalah miripnya hampir 99.9%. Sudah tentulah 'alat sula' tidak dapat dibandingkan, melainkan Kak Jijah atau madu gelapnya saja yang dapat menentukan perbezaan atau persamaannya.

6. ......you ulang, .....I saman you....huhu! Ada unsur-unsur ugutan...tapi mana kebebasan bersuara sebagaimana yang selalu dilaungkan? Atau kebebasan hanya untuk dia saja? Rakyat sudah melihat dan rakyat tetap akan menolak Anu arr dan Pakatan Pembangkang yang tidak langsung berjuang untuk rakyat, melainkan memberikan janji-janji manis yang kosong. You ulang, I saman you adalah ayat-ayat orang yang sedang terdesak....

No comments:

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...