Suara Anak Pahang - Perlu Baca

01 May, 2013

BILA SEKALI CHEGU BARD MENYUARAKAN KEBENARAN, IANYA SANGAT BERMAKNA...




1. Anu arr merancang kekecohan ketika hampir PRU ini nanti. Malaysia akan dijadikan sebagaimana Mesir. Akan ada gerakan sebagaimana 'Arab Spring' untuk melemahkan kerajaan. Segalanya bermula melalui media sosial pembangkang yang terlatih dan dibayar.

2. Anu arr sejak dari mula seringkali menyalahkan semua agensi kerajaan. Tidak ada satupun yang betul yang dilakukan oleh agensi-agensi kerajaan selama ini. Bahkan pasukan keselamatan pun dihina dan digelar anjing. Demikian Anu arr merendahkan agensi kerajaan untuk memberi gambaran bahawa kerajaan BN tidak baik. Justeru siapakah yang baik? Tidak lain tidak bukan adalah dirinya sendiri.

3. Apabila kesalahannya dibongkar, maka cepat-cepat dia menyalahkan siapa yang menbongkar itu. Merendahkan kreadibilitinya dan menghinanya supaya rakyat melihat ianya tidak layak dan kenyataannya juga tidak boleh dipakai.

4. Tidakkah kita terfikir dari berpuluh-puluh pengasan PKR siapa lagi yang tinggal bersama Anu arr? Kerana apa mereka meninggalkan Anu arr? Apakah semua mereka yang meninggalkan Anu arr itu salah atau dibayar? Anu arr si syaitan politik ini tidak pernah ingin menilai dirinya sendiri. Siapalah dia berbanding dengan DS Najib? Bezakan perwatakan dan peribadi antara mereka berdua ini.

5. Kenapa sewaktu Tun Abdulla jadi PM Anu arr langsung tidak menghentam Tun Abdullah? Kerana dia merasakan adalah lebih senang 'membunuh' orang yang sedang tidur berbanding membunuh seseorang yang sedang gigih bertugas. DS Najib tidak henti-henti melakukan sesuatu kebaikan untuk rakyat dan negara bahkan telah melakukan apa yang tidak kita terfikirkan sebelum ini. Memang mudah menyalahkan orang lain, tetapi apakah kita telah bebuat lebaih baik dari apa yang orang lain perbuatkan?

6. Berjanji memang mudah terutama jika kita sememang tiada niat untuk menunaikan janji-janji itu. Jika diikutkan kepada Anu arr, segalanya akan dimansuhkan sehingga akhirnya kerajaan boleh runtuh kerana ketiada sumber hasil untuk membangunkan negara lagi. Sebagai seorang tua dikampong, apakah ertinya menurunkan harga kereta biarpun sehingga 50% berbanding dengan menerima BR1M? Lebih ramai yang inginkan BR1M dari penurunan harga kereta kerana mereka akan mendapat kesan langsung dari bantuan berkenaan sedangkan mereka tidak akan mampu bahkan tidak terungin pun untuk membeli kereta walau berapa murah harganya sekalipun.

7. Kebenaran itu akan datang juga akhirnya. Penipuan demi penipuan juga akan lenyap oleh kebenaran. Berapa ramai orang yang seperti Chegu Bard yang sedar bahawa Anu arr sememangnya pembohong besar dan pemfitnah besar terutamanya dengan niat menjatuhkan kreadibiliti DS Najib. Cuma, Chegu Bard adalah seorang pencacai upahan yang makan hasil bayaran mencacainya sudah tentu jarang membuat pengakuan terbuka yang mempersalahkan Anu arr. Bahkan ramai lagi para pencacai upahan yang tahu kebenaran namun menyembunyikannya kerana 'cari makan'.

8. Undilah BN untuk kemakmuran dan kestabilan. Undi BN undi DS Najib. Segalanya hanyalah diantara Anu arr vs DS Najib. Saya akan tetap memilih DS Najib dan BN.




No comments:

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...