Suara Anak Pahang - Perlu Baca

08 May, 2013

KITA SUDAH TIDAK CINTAKAN KEAMANAN LAGI?

Rusuhan demi rusuhan dilakukan untuk capai cita-cita peribadi


1. Apa sebenarnya yang pakatan kehendaki? Dulu desak PRU, sekarang dah dilaksanakan. Sebelum itupun sudah desak itu dan ini...namakan saja....ISA...BPR...banyak lagi, semuanya dilaksanakan tetapi apakah mereka berpuas hati selepas mendapatnya? Justeru kita harus percaya bahawa memang ada agenda jahat dan terancang yang kehendaknya tidak lain tidak bukan adalah mengangkat Anu arr menjadi Perdana Menteri.

2. Baik. Mungkin satu pihak akan berpuas hati bila Anu arr jadi Perdana Menteri tetapi tidak kah mungkin ada pihak lain pula yang akan menentangnya seperti mana yang dilakukan selama ini? Dan jika itu berlaku apakah tidak mungkin negara kita akan jadi huru-hara sebagaimana apa yang berlaku di Mesir? Atau apakah benar ini agenda kuasa luar untuk menakluk negara kita dengan cara menguasai kita sebagai penasihat kononnya. Itu tidak mustahil jika kita melihat apa yang sedang berlaku dinegara-negara arab seperti di Iraq dan sebagainya.

3. Jangan lupa bahawa Iraq diserang atas alasan Saddam Hussin memiliki senjata kimia namun akhirnya 'habuk' pun tak ada. Tetapi ketika kebenaran sudah kita ketahui, negara Iraq sudahpun hancur. Apakah keadaan Iraq sekarang ini lebih aman dan mengembirakan rakyat dari sebelumnya? Apakah rakyat Iraq tidak merasa kesal kerana kebahagiaan yang mereka harapkan rupanya berubah menjadi kesengsaraan. Berapa ramai rakyat Iraq yang dulunya memberontak untuk kononnya mendapat kebebasan namun akhirnya kehuru-haraan dan kesengsaraan.

4. Khabarnya selepas PRU ini, pakatan akan mengadakan lebih banyak lagi rusuhan-demi rusuhan untuk menjatuhkan kerajaan DS Najib. Apakah kita tidak melihat dan belajar dari sejarah, bahawa rakyat Iraq dan Mesir yang yang merusuh dahulu itu adalah sama sebagaimana apa yang sebahagian rakyat kita lakukan sekarang ini.

5. Negara kita sudah tidak aman lagi. Negara kita diambang huru-hara. Namun itu semua bukanlah kehendak kita rakyat tetapi adalah kehendak orang-orang tertentu yang tamakkan kuasa untuk kepentingan diri sendiri, atau muingkin juga atas anjakan dari kuasa luar yang bertujuan untuk menguasai rantau ini.





2 comments:

Anonymous said...

Anuwar dah telanjang, rakyat majoriti dah tak lalu.

Mei Ling said...

Kini mereka berkumpul di dalam kandang kelana stadium untuk menangis... lol

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...