Suara Anak Pahang - Perlu Baca

05 May, 2013

HARAPAN CAPAI MANDAT RAKYAT 2/3 ADALAH CERAH



1. PRU13 adalah pada hari ini. Kita rakyat Malaysia yang mendaftar sebagai pengundi sah akan membuang undi pada hari ini.

2. Banyak perkara berlaku sebelum ini. Perang cyber telah berlangsung lama sebelum tarikh kempen politik ditetapkan. Kita akui bahawa peranan cybertrooper memberi impak yang besar dalam PRU ini. Dari blog ke facebook hingga ke tweeter, semuanya  bertujuan mempengaruhi pengundi untuk memilih.

3. Dalam PRU yang unik kali ini natihajnya hanya satu, memilih siapa Perdana Menteri. Memilih diantara siapa yang telah diberikan tanggungjawab dan harapan sebagai kesinambungan dan siapa yang berhasrat dan bertekad dengan apa cara sekalipun untuk jadi Perdana Menteri. 

4. Kita memiliih diantara DS Najib dan DS Anwar. Kita memilih diantara siapa yang telah diamanatkan untuk meneruskan kesinambungan dengan siapa yang belum kita ketahui kemampuannya. Kita memilih janji yang sebahagiannya telah ditepati dengan manifesto yang bukan janji. Kita memilih antara yang telah terbukti dengan yang kita masih sangsi.

5. Apapun pilihan majoriti rakyat kita, ini adalah masa depan yang kita bina untuk anak-cucu kita nanti. Jika pilihan kita salah pada hari ini, harganya sangatlah besar dengan mempertaruhkan masa depan generasi akan datang. Kesalahan yang kita lakukan hanya akan dapat dipebetulkan kembali paling awalpun adalah 5 tahun dari sekarang, ataupun ianya tidak akan dapat diperbetulkan selama-lamanya.

6. Selamat mengundi dan undilah calon BN untuk memilih DS Najib sebagai Perdana Menteri. Untuk memilih transformasi bukan reformasi dan revolusi. Untuk memilih kestabilan, kemakmuran dan keharmonian dan bukannya ketidaktentuan dan keharubiruan.




1 comment:

Anonymous said...

The Silent Majority goes into action. Dah selesai, InsyaAllah.

Website : www.saffanskot22.com

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...