24 May, 2013

MAJORITI SENYAP SOKONG ZAHID HAMIDI

Pembangkang berniat buruk hanya untuk merosakan negara.



1. Selama ini pihak keselamatan dilihat sebagai terlalu berlembut dengan perusuh yang didalangi pihak pembangkang. Segala peraturan dan akta yang ada tidak diperkuatkuasakan kerana tolak-ansur yang tujuannya tidak ingin mencetus sesuatu yang buruk terhadap nama baik negara. Namun pihak perusuh dan pembangkang sengaja mengambil kesempatan untuk memperlekehkan pihak keselamatan.

2. Pihak pembangkang mendalangi banyak rusuhan sebelum PRU13 dengan harapan supaya kerajaan menguatkuasakan peraturan yang ada dan membuat penangkapan lalu mereka kemudiannya dengan mudah menuduh bahawa kerajaan dan pihak keselamatan bertindak zalim. Itulah perancangan 'busuk' mereka sejak dulu lagi. Kerana itulah sejak awal lagi pasukan keselamatan dan kerajaan sudah dilabelkan sebagai zalim, jahat, perasuah bahkan polis juga digelarkan sebagai 'anjing'.

3. Penangkapan Adam Adli serta beberapa orang lagi yang berdemo menuntut membebaskan Adam  (Klik Sini) adalah satu lembaran baru bagi ketegasan pihak berkuasa kerajaan. Biarpun pembangkang sudah melebelkan sejak awal lagi bahawa sebarang tindakan oleh pihak polis itu sebagai satu kekejaman namun rakyat banyak tetap menyokong tindakan berkenaan. Permainan politik busuk pihak pembangkang sudah cukup meloyakan rakyat yang cintakan keamanan. Majoriti senyap yang selama ini hanya mendiamkan diri kini sedikit demi sedikit sudah mula bersuara bahawa apa yang pihak kerajaan dan pasukan keselamatan lakukan adalah benar dan majoriti rakyat tetap memberikan sokongan.

4. Rakyat sudah semakin sedar dengan tipu muslihat pembangkang selama ini. Lihat saja dengan tuduhan mereka ketika PRU13 berjalan. Mereka menuduh SPR tidak telus, ada pengundi hantu, ada 40 ribu pengundi Bangla yang dibawa masuk untuk mengundi, blackout dan segalanya. Semua itu hanyalah tohmahan yang tidak berasas yang berniat jahat untuk menburukkan kerajaan dan agensi kerajaan yang berkenaan. Namun satu perkara yang kita mesti ingat iaitu pihak pembangkanglah yang melakukakan perbuatan kotor selama ini dan mereka menuduh kononnya kerajaan dan BN yang melakukannya.

5. Anu arr dengan lentang menempelak Datuk Zahid Hamidi bahawa negeri ini bukan bapak Zahid Hamidi yang punya, namun dalam masa sama Anu arr sudah terlupa bahawa negeri ini bukan juga bapak Anu arr yang yang punya (Klik Sini).

6. Apakah rakyat masih menganggap Anu arr sebagai dewa yang segala perbuatannya tidak akan disanggah kerana menganggapnya adalah benar dan betul? Anu arr bukanlah seorang ahli politik yang patut dihormati kerana kegagalannya memegang prinsip. Anu arr adalah 'binatang' politik yang hanya menganggap bahawa hanya dia saja yang berhak sedangkan menafikan hak-hak orang lain. Lebih dari itu, Anu arr adalah 'setan' politik yang sanggup mengadaikan negara dan masa depan bangsanya sendiri hanya kerana ingin membalas dendam.

7. Siapa yang tergamak untuk berjanji menyerahkan pentadbiran negara kepada orang lain selepas hanya 2 tahun jadi Perdana Menteri? (Klik Sini) Bermakna bahawa beliau ingin jadi Perdana Menteri bukanlah kerana untuk membela rakyat tetapi hanya untuk memuaskan hatinya dan membalas dendam semata-mata. Apakah rakyat masih ingin pertaruhkan harapan mereka kepada manusia yang sedemikian ini? Memanggilnya sebagai 'insan' juga sudah tidak layak!

8. Klip Video dibawah ini adalah gambaran Si-Bangsat yang menentang perlaksanaan undang-undang. Beliau memang tidak layak berada di Parlimen kerana tidak menghormati sebarang keputusan yang Parlimen tetapkan. 'Anjing' ini juga pernah mengigit pegawai polis ketika mereka ingin melaksanakan tugas tidak lama dahulu. Patut juga dia di'nyah'kan dari negara ini.





Bacaan Tambahan:
http://belantan.blogspot.com/2013/05/tian-chua-ditahan-polis.html
http://brojinggo.blogspot.com/2013/05/tian-chua-harris-ibrahim-ditahan-polis.html




No comments:

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...