04 October, 2013

SOKONG HISHAMUDDIN - MELIHAT H20 DARI DEKAT

Braveheart, H20, D Shahaniza dan blogger Semut Hitam


Saya bertuah kerana berpeluang bersemuka dengan pemimpin ini, DS Hishamuddin Hussein dari dekat. Ramai menganggap bahawa beliau masih sama, tetap tidak hiraukan cercaan yang dibuat oleh pelbagai pihak dalam memberi persepsi buruk terhadap dirinya. Walau nampak sedih namun beliau sangat yakin bahawa akan tetap terpilih diantara 3 Naib Presiden dalam PAU nanti.

Masalah beliau hanyalah persepsi yang sudah diasaskan oleh pihak pembangkang sejak sekian lama bagi melemahkan kerajaan. Pembangkang sangat sedar bahawa mereka tidak akan mampu untuk menumbangkan kerajaan melalui PRU, justeru itu mereka mencuba menghuru-harakan negara dengan harapan akan berlaku rusuhan sebagaimana di Mesir.

Dalam PRU13 lalu, bukan sedikit cabaran yang diberikan pembangkang. Mereka memfitnah itu ini termasuklah adanya pengundi hantu bahkan yang didatangkan khas dari Bangla, namun akhirnya itu tidak langsung berlaku. Demikian juga dengan fitnah bahawa berlakunya 'blackout' semasa pengiraan undi, bagaimanapun calon pembangkang dimana kes berkenaan didakwa berlaku telah tampil dengan beraninya menafikan kejadian itu. Malangnya 'kita' samaada sebagai rakyat mahupun ahli UMNO sendiri masih lemah dan gagal menangani persepsi. 

Kekuatan kerajaan adalah dari UMNO sebagai parti tunjang kepada BN. Sedar bahawa gagal menjatuhkan kerajaan dari luar, maka pembangkang sejak dahulu lagi berusaha keras mencalarkan imej pemimpin negara. Mengapa pembangkang berdiam diri semasa Pak Lah jadi PM? Bukankah kerana mereka sedar bahawa lebih mudah menolak Pak Lah yang selalu lena tidur dari pemimpin muda dan bertenaga seperti DS Najib? Kerana itulah tidak henti-henti persepsi buruk mengenai DS Najib sendiri, menteri-menteri, DS Rosmah, kerajaan dan pegawai-pegawai tinggi kerajaan, agensi-agensi kerajaan dicipta dan disebarkan.

Gandingan mantap antara DS Najib dengan DS Hishamuddin juga dilihat sebagai cabaran kuat buat pembangkang. Hubungan akrab dan kekeluargaan diantara mereka sangat dicemburui. Siapa lagi yang akan pertahankan DS Najib sebagaimana yang mampu DS Hishamuddin mampu lakukan? Mungkin juga DS Hishamuddin adalah orang yang sangat dipercayai oleh DS Najib sendiri atas faktor kekeluargaan dan ini yang membuatkan pembangkang bahkan dalam UMNO sendiri merasa cemburu terhadap DS Hishamuddin selama ini.

DS Hishamuddin naik bukan kerana menumpang nama sesiapa, tidak nama DS Najib bahkan tidak juga nama keluarganya sendiri. Beliau bertatih dari bawah dan melangkah setangga demi setangga dengan mengharung susah dan payah. Cuma sebagai seorang pemimpin dari keturunan yang beradab, beliau tidak membalas segala tohmahan yang ditujukan kepadanya. Sikap diam dan membisunya itulah yang membuatkan pihak musuhnya sentiasa mencipta persepsi dengan memburuk-burukkan beliau.

Siapa yang berani berada di zon perang yang dimaklumi berbahaya ketika isu Lahad Datu sedang memuncak? Musuh yang merupakan pengganas yang tidak sayangkan nyawa berada dimana-mana dan bersedia melakukan sebarang tindakan yang tidak kita jangkakan sama sekali hanya kerana sebatang rokok? Sebarang tindakan yang terpaksa beliau ambil adalah sungguh sukar kerana sedikit kesilapan maka negara akan terlibat dalam kancah perang yang akan disokong negara asing. Tindakan menjadi lebih sukar ketika kita menghadapi suasana PRU yang segalanya sentiasa dan akan dijadikan isu politik oleh pihak pembangkang. Apakah kita sedar ini semua? DS Hishamuddin mesti mengambil pendekatan sebagaimana kata pepatah 'menarik rambut dalam tepung'.

Ketika kebanyakan pemimpin pembangkang serta pemimpin UMNO sendiri 'kecut telor', namun Hishamuddin anak Hussein anak Onn Jaafar ini berani kehadapan kerana tugas dan tanggungjawab yang telah diamanahkan kepada beliau mesti dipikul sebaik mungkin. Apa penghargaan yang kita berikan kepada beliau yang berusaha menjamin keselamatan kita dan negara kita? Lihatlah ke cermin ke dalam mata kita dan rasailah malunya kita yang bukan sahaja tidak tahu menghargai pemimpin sepertinya bahkan turut bersama musuh kita mencerca beliau.

Benih yang baik, jatuh ke laut menjadi pulau... namun berikanlah tempat yang sebaiknya untuk benih ini bercambah menjadi pohon rimbun yang akan jadi tempat berteduh rakyat jelata agar kita akan dapat bernauh satu hari nanti. Saya tetap akan menyokong H20, Insyallah akan berjaya pertahankan tempatnya didalam saf kepimpinan UMNO dalam PAU nanti.


4 comments:

ISAC said...

Macam logik.

Anonymous said...

Macam tak logik

Anonymous said...

Kena lihat juga situasi semasa.Mungkin masa beliau keadaan tidak menyebelahinya.Jangan percaya pada apa yg anda dengar tapi percaya sedikit kepada apa yg anda lihat.

Anonymous said...

Benar sebagai di kata tapi untuk mendisiplinkan rakyat kena tegas bertempat...bukan hanya dengan amaran sahaja...ape result yang kita dapat pada pru 13 yang lalu...amaran tidak akan dapat keputusan yang baik..hanya cukup2x makan saja..tanyalah orang yang berjaya , ayah dan gurunye mesti orang yang garang kebanyakkanye.. 1 result merah 1 rotan jawapan nye...fikir2kan lah

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...