01 February, 2012

PRU13: ANU ARR LAWAN DS NAJIB



1. Dalam satu pertemuan dengan pemimpin UMNO baru-baru ini, kita mendapat syarat bahawa PRU13 semakin hampir. Amanat pemimpin berkenaan kepada hadirin adalah; pertembungan semakin hampir, dan jika diibaratkan kita dalam pemanduan maka kita harus berada di 'gear 5'.

2. PRU13 nanti bukan setakat pertembungan diantara BN dan Pakatan Pembangkang, tetapi yang lebih penting adalah pertembungan diantara DS Najib dan 'Anu arr Berahi' kerana barisan mana yang menang maka antara mereka berdualah yang akan jadi pemimpin nombor satu negara, iaitu Perdana Menteri.

3. Justeru, para pengundi haruslah membuat keputusan dengan tepat siapakah diantara 2 pemimpin berkenaan yang lebih layak jadi pemimpin dan jadi Perdana Menteri? Kerana keputusan yang salah akan mendatangkan kesusahan kepada masa depan kita dan anak cucu kita nanti. Berapa ramai orang-orang Melayu Pulau Pinang yang terpaksa senyum dalam tangisan apabila telah membuat keputusan yang salah dalam PRU lalu?

4. Natijah kepada PRU13 nanti adalah memilih diantara DS Najib dan Anu arr, siapakah yang lebih layak sebagai Perdana Menteri kerana parti politik yang mereka wakili hanyalah sebagai wadah bagi mencapai matlamat berkenaan.

5. Supaya kita bersikap adil dalam memilih antara mereka berdua, saya cadangkan kita sediakan dua senarai yang tiap-tiap satunya adalah untuk salah seorang dari mereka. Kemudian kita senaraikanlah apa kebaikan dan keburukan diantara mereka berdua yang berdasarkan fakta bukannya fitnah semata-mata.

6. Kita pasti bahawa diakhir usaha kita itu nanti kita akan dapati bahawa Anu arr Berahi tidak layak dipilih sebagai Perdana Menteri kerana segala kekurangannya yang ada. Jika pun beliau ada banyak kelebihan, maka kelebihannya hanyalah berupa penipuan demi penipuan, selain dari beliau yang sudah di sahkan memiliki banyak 'lubang'...depan dan belakang!

7. Pilihlah kesejahteraan, kebebasan, keharmonian dan segala yang DS Najib tawarkan......

3 comments:

Anonymous said...

anwar berani ker lawan di pekan???mai la tengok //kalo berani mai lawan di pekan...siap kami bagi sore 3 vcd anwar. setiap pengunjung akan diberi dengan percuma..hahahahaha ..mai la anwar.. mai no..jgn x mai...

Anonymous said...

najib berani ker lawan di permatang pauh??? mai la tengok // kalo berani mai lawan di permatang pauh...jangan takut... kita lawan cara gentleman... tak ada fitnah guna vcd, guna media... mai la najib...mai no...jangan x mai...

bRAVEhEART said...

Salam,

yg selalu gunakan fitnah adalah penyokong Anu arr hinggakan mereka terpaksa gunakan isu Rosmah untuk burukkan Najib kerana mereka susah untuk mencari kelemahan dan kesilapan Najib selama ini. Dalam kata lain Anu arr yang menyerang sedangkan Najib hanya pertahankan. Itu pendapat peribadi saya berdasarkan penglihatan dan pengalman saya.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...