10 March, 2013

HANGAT: TIAN CHUA DIGANTUNG DI KUANTAN

Tian Chua digantung di Kuantan.

Marah benar rakyat negeri Pahang terhadap Tian Chua berikutan kenyataannya bahawa pencerobohan 'Tentera Kesultanan Sulu' di Lahad Datu Sabah adalah sandiwara kerajaan BN semata-mata. Tian Chua juga menghina anggota keselamatan termasuk yang gugur demi mempertahankan kedaulatan negara sebagai 'mati katak'.

Kemarahaan rakyat terutama di Pahang sudah tidak dapat dibendung lagi apabila ada yang menggantung patung 'Tian Chua' berhampiran Pejabat Pos Besar Kuantan pagi tadi. Foto ini dirakam dan disebarkan dilaman media sosial facebook sejak tengahari tadi.

Penggantungan patung 'Tian Chua' itu adalah pernyataan kebencian rakyat kepada pemimpin pembangkang yang disifatkan sebagai tidak menghargai jasa anggota keselamatan dan tidak ada rasa kasih dan taat setia kepada negara.

Untuk rekod, Tian Chua pernah mengiggit telinga anggota keselamatan ketika beliau ditanah semasa menyertai rusuhan bersih tidak lama dulu. Tian Chua kata polis anjing. Hakikatnya polis tidak mengiggit. Yang mengigit adalah Anjing.  Anjing mengigit. Tian Chua pun mengigit. Anjing dan Tian Chua ada persamaannya.


Tian Chua dibenci rakyat...pembangkang dibenci rakyat.



5 comments:

zgmail said...

anjing pkr!

usin said...

haah la, tiang 'jamban' chua menggigit, polis tak menggigit. menggigit adalah sinonim dgn anjing. so, yang serupa anjing ni tiang 'jamban' chua atau polis? pening....pening.

Anonymous said...

Poziah pi mana dah tak halang ke?

Anonymous said...

hahaha! memang betul tu...tian chua ni anjing...anjing.....anjing...

Anonymous said...

Jika benar benar malaysia hutu hara tifak kustahil mangkok ini akan di cari ...lepas t kau faham lah bila da haru biru buat suka hatilah..

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...