03 May, 2013

DUN DAMAK: HARAM UNDI CIKGU KOH

Siapa tipu siapa dan siapa khianati siapa?


1. Dr. Hamzah calon parlimen (Pas) berkempen untuk dan bersama-sama calon Bebas (Bunga Raya / Dap) Cikgu Koh. Kerana itulah calon PKR Dr. Jamaluddin naik angin dan dendam kerana Dr. Hamzah sudah menikam belakangnya. Untuk meraih undi bagi PKR, Fuziah 'Toron' terpaksa didatangkan khas ke Jerantut dan menjaja mukanya di Pasar Borong siang kelmarin.

2. Cikgu Koh memang tidak wajar menolak keputusan dan perjanjian dalam pakatan bahawa kerusi dun Damak diperuntukkan untuk PKR. Dalam masa sama undi Pas sudah berpecah. Nik Aziz dalam kenyataannya terdahulu telah menyeru supaya undi calon Pas dan Pakatan, maknanya apabila Cikg Koh bertanding bebas adalah 'haram' jika mengundi beliau. Bagaimana pula Dr. Hamzah boleh berkerjasama dengan Cikgu Koh? Apakah Dr. Hamzah sudah berani melawan amanat Nik Aziz semata-mata ingin meraih undi kaum Cina? Jika demikian, Dr. Hamzah bukan saja menentang amanat Nik Aziz bahkan telah mengkhianati perjuangan dan hasrat penyokong dan pengundi Pas di seluruh Jerantut.

3. Apakah hukuman untuk pengkhianat Nik Aziz dan parti Pas ini sendiri? Sepatutnya beliau juga dihukum supaya jangan diberikan undi kerana pengkhianatan keada pemimpin  dan mursyidul am. Sepatutnya satu fatwa dikeluarkan bahawa mengundi calon yang menyokong calon lawan juga adalah haram, dan mengundi Dr. Hamzah juga adalah haram.

4. Bagi pihak BN, ini adalah satu keadaan yang baik untuk memudahkan kemenangan kepada calon BN Hj. Nazlan. Ada pihak menganggap ini hanyalah satu sendiwara belaka. Mereka menganggap bahawa Dr. Hamzah sudah yakin akan kalah dan dalam masa sama sudah ada perbincangan antara mereka dengan harga tertentu. Jika benar, kasihanlah kepada ahli-ahli Pas yang masih percaya bahawa kepada parti namun mereka telah ditipu begitu saja.

5. Ingat! Haram bagi Pas undi selain dari Pas dan Pakatan. Haram undi Bunga Raya. Tetapi halal undi BN kerana BN menjanjikan kemakmuran dan telah memberikan pelbagai faedah kepada rakyat. Orang-orang tua dikampong tak hendak harga kereta turun kerana mereka tiada kereta. Mereka tak hendak harga petrol turun kerana mereka tidak gunakan petrol. Mereka mahu dan hargai BR1M untuk belanja meneruskan sisa-sisa kehidupan mereka. Anak-anak muda mereka yang menentang BR1M tidak pula memberikan mereka bantuan kewangan, jadi kenapa mereka perlu bantah BR1M?


2 comments:

Anonymous said...

MINTA SEMUA KAUM CINA DI DUN DAMAK UNDI CIKGU KOH DAN PARLIMEN JERANTUT DR. HAMZAH. ORANG MELAYU SEMUA DUN DAMAK AKAN MEMBERI UNDI KPD CIKGU KOH DAN PAS. KITA TUMBANGKAN BN DI DAMAK DAN JERANTUT. INI...........KALILAH!!!!!!!!!

Anonymous said...

Mamposlah Lu china!!! LANCAULAH MAU INI NEGALA. OLANG MULAYU BUKAN BOLO SELUPA LU LOH!!!!

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...