Suara Anak Pahang - Perlu Baca

09 September, 2013

BROTHERHOOD.......

Kalau dah nampak macam dia, betullah tu dia...


Baru-baru ini, berpeluang bertemu kawan-kawan seperjuangan suatu ketika dulu. Kami menganggap pertemuan itu sebagai 're-union'. Antara yang hadir 'Apai', 'Sekupang Dua', 'Bumi Yang'....juga Pak Cik Haji 'Husin Lempoyang', 'Waadat', 'Belantan'..... Nama-nama besar malu nak sebut, nanti dikata ingin menumpang tuah atau mencari publisiti murah, namun mereka semua tetap sahabat dan saudara.

Teringat-ingat saat berjuang di media maya zaman dahulu, berperang di chatroll...berhubung hanya dengan Yahoo Mail. Kami tidak dilatih untuk berperang, tidak dibekalkan 'peluru' dan 'senjata', namun segalanya ikhlas dengan semangat 'brotherhood'. Selalu saya mohon bantuan Salim dan Azri jika terhimpit ketika diserang begitu juga sebaliknya.

Di perjumpaan ini kami membuat ketetapan bersama; Bahawa demi Agama, Bangsa dan Negara, parti dan Pemimpin jangan dicela. Kerana tanpa kita sedari sebenarnya kita hanya jadi alat pembangkang dan musuh negara.

Lihat, apakah pencacai pembangkang mencela pemimpin mereka sendiri selama ini? Walaupun sudah jelas, sudah terang lagi bersuluh memang individu yang menyerupai Anu arr itu adalah Anu arr sendiri ketika bersama 'cinadoll' dalam klip video yang disiarkan, namun mereka tetap bermati-matian menafikannya.

Lihat juga kes 'Stopa Spenda' yang memang jelas wajah dan suaranya, bahkan 'spendanya' sendiri pun sudah mengakui kebenarannya, namun pencacai pembangkang tetap menafikannya dan menuduh konon foto itu adalah kerja jahat UMNO serta menyiarkan foto 'super impose' mereka konon Pak Stopa sedang menebar roti canai sambil memakai 'singlet'. Demikian mereka sangup menutup kebenaran dan menipu untuk pertahankan pemimpin mereka.

Ostad Badrul Amin juga dipertahankan konon difitnah ketika sedang ber-kaunseling dengan seorang perempuan di bilik hotel jam 3 pagi. Pencacai Pembangkang melihat kebenaran namun tetap menafikannya tetapi dalam masa sama menuduh segala keburukan dilakukan oleh pemimpin kita. Yang buruk semua dipihak kita sedangkan yang baik semua. Kita semua salah dan mereka semua benar. Yang kita lakukan semua haram dan yang mereka lakukan semua halal. Apakah dosa semua untuk kita dan pahala semua untuk mereka?

Semoga selepas ini nanti, kita tidak lagi akan mencerca sesama sahabat sendiri, tidak akan mencalarkan imej pemimpin kita yang ibarat memberikan peluru kepada pihak lawan. Berikanlah kepercayaan kepada pemimpin kita untuk melakukan sesuatu yang baik dan nyata mereka sememangnya lebih baik dari pemimpin pembangkang. Kita jangan jadi pembakar kelambu.

Diharapkan pengiat media sosial kita lebih bijaksana. UMNO dan BN nyata lebih baik dari DAP dan PKR. Pemimpin UMNO BN nyata lebih baik dari mereka. Siapa yang lebih demokratik dan siapa pula yang mengamalkan kronism? Jangan kita dibutakan oleh pembohongan mereka.

Menjelang PAU, jangan ada yang jadi pencacai upahan memburukkan pemimpin parti hanya kerana 'sekupang dua kupang'....... Kita mesti utamakan perjuangan bangsa demi survival bangsa dan masa depan anak cucu kita.

2 comments:

Anonymous said...

canteeeekkkk!,,,

Anonymous said...

(FORWARDED MESSAGE)
Wahai umat MELAYU & ISLAM semua, lupakanlah sementara pasal umno/pas/pkr... lupakan sementara pasal minyak naik atau barang naik... marilah kita sama2 berdoa kpd ALLAH dan memberi sokongan kepada pejuang2 kita untuk mempertahankan Kemuliaan Kalimah ALLAH di Mahkamah pada 10 September 2013... INSYAALLAH kita berjaya.
Untuk lebih makluman, sila ke laman :
http://empayarkumim.blogspot.com/
(SILA LAYARI DAN SEBARKAN)

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...