27 February, 2009

KITA AKAN PASTIKAN NAJIB TIDAK JADI PM


DSA yang perasan sebagai pemimpin International Level tetapi penuh dengan segala macam keburukan dan skandal termasuk beberapa tuduhan meliwat.



KJ, lulusan 'Ox-fart' jadi macai DSA memburukkan TDM. Manusia yang masih bukan apa-apa tetapi telah berani menghina TDM, rakyat tidak akan melupakan ini. Pemuda UMNO tidak akan membiarkan kamu menjadi KP UMNO.


DAP minta Perdana Menteri ditentukan oleh rakyat - begitu yang kita dengar dari Parlimen baru-baru ini. Soal, kenapa ada pandangan begini dan ini siapa punya agenda? Tak payah pikir banyak-banyak kerana dengan mudah kita tahu ini angkara siapa.

Beberapa hari lalu Mustafa Kamil Ayub iaitu Naib Presiden PKR semasa berceramah di Dataran Jemapoh, Kuala Pilah berkata - "Kami akan pastikan Najib TIDAK menjadi PM selepas Paklah" - (klik untuk bacaan lanjut) Jadi sahlah ini semua adalah agenda PKR, agenda DSA. Kerana itu ianya juga diperkatakan juga di Parlimen, walaupun dengan nada lain tapi niatnya sama iaitu tidak membenarkan DSN jadi PM.

Kerana apa DSN tidak boleh jadi PM? Sebabnya jika DSN jadi PM maka hancurlah harapan DSA nak jadi PM. Kerana itulah sejak lama dulu lagi DSN telah difitnah dan dilabel dengan segalamacam keburukan bagi membuat rakyat menolak dan membenci DSN. Ini adalah taktik politik DSA Al-Jubri. Itu kira nasib baik sebab DSA tak tuduh DSN juga peliwat - sepertinya.

DSN dituduh rasuah kapal selam, DSN juga turut dituduh terlibat dengan pembunuhan Altantuya. Banyak lagi tuduhan-tuduhan yang dibuat ke atas DSN, kecuali satu - Peliwat. Ini mungkin untuk membezakan antara mereka berdua. Mungkin ini akan dijadikan kelebihannya jika dibandingkan dengan DSN kelak. Ibarat bermain golf, orang lain main 18 lubang, dia sorang yang main 19 lubang. Itu lah lebihnya dia.

Memang benarlah DSA Al-Jubri ini pengkhianat bangsa. Dia sanggup lakukan apa saja demi mencapai cita-cita peribadinya. Kerana itu juga beliau sanggup untuk membeli AP BN untuk melompat kedalam PR. Dia sanggup membayar beberapa juta ringgit untuk capai cita-citanya. Dia ada duit kerana dia ada sponsor yang juga berhasrat menghancurkan negara. Dia tidak risau mencuba memancing AP BN kerana dia sudah merancang akan menuduh BN yang lakukan ini semua. Dia percaya penyokong PKR dan PR yang bodoh, bangang tahap melampau itu akan tetapi mempercayainya.

Apakah ini saja perancangan DSA? Tidak! Dia ada perancangan besar. Dia memang banyak perancangan. Dia juga banyak konspirasi dan kompromi dengan banyak pihak. Dia ada perancangan dengan KJ juga. Kerana itu KJ sanggup hantarkan dia passport/visa sendiri kerumahnya. Jika tidak tak akan begitu jadinya.

Kerana itulah selain menolak DSA kita juga harus berhat-hati dengan KJ supaya konspirasi mereka gagal. Jika kita gagal menolak KJ bermakna kita akan juga gagal menolak DSA dari niatnya memusnahkan negara. Cuba kita perhatikankan betul-betul persamaan antara KJ dengan DSA ini. Jadi, kepada Pemdua UMNO yang akan memilih dalam PAU nanti, pastikan tidak memilih KJ sebagai Ketua Pemuda walaupun mereka diberikan 'pengeras' undi.

16 comments:

add said...

BABI ni dah mula meroyan dah,,, macam mana ni... saya berpendapat mahu kot kita jumpa BABI ni mati bunuh diri sebaik sahaja DSN dilantik menjadi PM... boleh la wan azizah tuduh angkara DSN mati nya seorang peliwat negara... bila peliwat negara dah mampus,,, apa nak buat kenangan kepada peliwat negara ni? tak kan nak buat monumen "anu" peliwat di batu caves kot

kembara putih said...

Biasanya pemikiran ahli UMNO ketinggalan 5 tahun ke belakang. Tapi aku percaya, di hujung2 waktu nanti mereka baru sedar siapa sebenarnya Najib, sama macam terlewat sedar siapa Pak Lah sebenarnya. Rakyat hanya memerhati saja...

kifli said...

KENAIKAN TOL

Pemimpin Pakatan Rakyat mengecam tindakan kerajaan BN menaikkan tol sebanyak 5% di lima lebuhraya utama pada 1 Mac ini.

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata kenaikan tol itu menambahkan lagi keperitan rakyat di dalam keadaan rakyat sedang dihimpit dengan pelbagai kenaikan harga dan di dalam kesusahan.

Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng menyatakan sepatutnya pihak konsesi tersebut mempunyai tanggungjwab sosial dengan menangguhkan kenaikan kadar tol yang ternyata akan menimbulkan kegelisahan rakyat.

Membeli lebuhraya ini dengan membayar RM8.8 billion lebih membantu rakyat menjimatkan wang dan dapat mengelak dari membayar tol yang tinggi.

kifli said...

KUALA LUMPUR, 26 Feb –Kadar tol di Lebuh Raya Utara Selatan (Plus), Lebuh Raya Sistem Penyuraian Trafik KL Barat (Sprint), Lebuh Raya Bertingkat Ampang-Kuala Lumpur (Akleh), Lebuh Raya Sungai Besi (Bestraya) dan Lebuh Raya Baru Pantai (NPE) akan dinaikkan bermula 1 Mac, kata Menteri Kerja Raya Datuk Ir Mohamad Zin Mohamad

– BERNAMA

RAKYAT bersedialah, pasti harga barang akan naik lagi. Harga susu anak naik. Harga buku latihan sekolah anak-anak akan naik. Tambang bus sekolah akan naik lagi. Kadar sewa lori angkut beras, gula, tepong, tuala wanita, kondom, berus tandas semuanya akan naik.

Tags: UMNO RASUAH, Zalim

INI KERJA ANWAR KA KERJA JIB TONTOYA C4.INILAH KETENTUAN,ALLAH NAK TUNJUK DEKAT KITA SEMUA KENA DGN TAJUK YANG KAU PILIH KALI INI

PR ikhtiar hapus tol, turun harga minyak.
BN ikhtiar naik tol, naik beban rakyat.

Kelmarin T. Pua baru aje cadangkan idea2 hapuskan tol sama sekali njelang 2015, kini BN jawab dgn naik tol.

Kerajaan seluruh dunia beri duit, beri insentif, beri wang saku untuk rakyat mengharung ekonomi gawat.

Kerajaan bagi naik tol. Tak cukup kapal selam kot?

kifli said...

Belia mesti kutuk keganasan: NajibKUALA LUMPUR: Datuk Seri Najib Abdul Razak menggesa belia mengutuk keganasan dan sebarang perpecahan dalam kalangan manusia.

Timbalan Perdana Menteri berkata, belia sepatutnya mempunyai keupayaan untuk menyedari kesia-siaan dan kemusnahan akibat keganasan di sebalik keadaan politik yang sukar atau trauma peribadi yang mereka hadapi.

Pada masa sama, katanya, generasi muda juga perlu mengintegrasikan diri mereka dalam masyarakat pelbagai budaya, menghormati kepelbagaian agama dan percaya dengan sistem demokrasi dan dialog.

“Satu perkara yang kita semua tahu dan bersetuju ialah tiada agama atau budaya yang menyokong keganasan dilakukan terhadap pihak lain. Ingin saya jelaskan di sini bahawa tiada perjuangan atau fahaman politik boleh menjustifikasikan tindakan keganasan.

“Keganasan dan kekejaman tidak boleh dijustifikasi di dalam apa juga keadaan,” katanya dalam ucapan perasmian Persidangan Antarabangsa Belia Mengenai Keganasan di sini, hari ini.

Teks ucapan beliau dibacakan Menteri Pelajaran, Datuk Seri Hishammuddin Hussein. - Bernama

>>>

Datuk Seri Najib mengutuk keganasan!!! Biar betul Tok. Macam tak percaya je. Ini ada 12 soalan cepumas. Kalau betul Tok kutuk keganasan dan perpecahan dalam kalangan manusia, Tok tolong jawab soalan ini:

1. Siapakah pembunuh Altantuya Shaariibuu?
2. Siapa izinkan C4 digunakan untuk letupkan Altantuya?
3. RPK kata Rosmah ada di tempat pembunuhan Altantuya, Ya atau Tidak?
4. Anak siapakah yang menyeludup bahan lucah ke Australia?
5. Siapakah menteri yang tidak pandai isi borang Immigration?
6. Siapakah yang bawa lari anak raja dan nikah di Siam?
7. Siapakah menteri biadap yang hadiahkan penyapu kepada pegawai kerajaan?
8. Isteri siapakah yang songlap duit BALKIS?
9. Parti manakah yang menggerakkan tragedi berdarah 13 Mei 1969?
10. Isteri siapakah yang beromen dengan pelakon lelaki Bollywood?
11. Siapakah wakil rakyat yang meraba bontot pelayan Havana Club?
12. Wakil Parti manakah yang mengelar Sultan “Natang”?

Dan mungkin masih banyak soalan yang RAKYAT ingin bertanya kepada Datuk Seri Najib.

Tags: Najib, Sundal

kifli said...

Kepada Pengerusi Yayasan Kepimpinan Perdana Tun Dr Mahathir Mohamad. Salam sejahtera dan semoga sihat sahaja. Saya menulis surat kepada Tun kerana ada banyak hal yang kita perlu muhasabahkan bersama.

Saya petik beberapa bahagian daripada titipan Ali Bukhari Amir dalam suratnya bertajuk: “PPSMI : Surat Terbuka Kepada Tun Dr. Mahathir”

Rakyat tahu bahawa saat menjelangnya Perhimpunan Agung Umno, Khir Toyo cuba menonjolkan dirinya sebagai ‘bakal’ Ketua Pemuda dengan cara menunjukkan kejaguhan beliau menghentam parti lawan.

Walhal, apa salahnya mengorbankan lembu-lembu untuk rakyat. Beliau mengelak daripada memandu kereta rasmi, sebaliknya menggunakan kereta sendiri. Apa salahnya menggunakan peruntukan itu untuk ‘maintenance’ kereta peribadinya sendiri?

Kalau watak Khir soleh dan warak sangat, tanya semula anak-anak Selangor di Al-Azhar dan Timur Tengah yang terpaksa mengikat perut kerana sukar mendapat peruntukan wang zakat. Banyak betul kalau kita mahu bahaskan hal-hal hipokrit manusia yang bergelar pemimpin ini.

Rakyat tahu, pemimpin Umno rasa cemburu dan iri hati dengan kemenangan Pakatan Rakyat. Hal ini terpaksalah diakui oleh Khir sendiri. Siapa suruh beliau menghadiahkan penyapu kepada salah seorang kakitangan bawahannya?

Kalian boleh minum kopi, pekena kretek Sampoerna dan teruskan membaca:


Wanita-wanita yang teraniaya

Sejarah menunjukkan, sesiapa yang menganiayai wanita-wanita di dalam sesebuah negeri, maka kerajaan mereka bakal diterbalikkan oleh Tuhan.

Anak perempuan Sang Rajuna Tapa dibunuh sultan tanpa diteliti dosa-dosanya, isteri Laksamana Bentan Megat Seri Rama dibunuh cuma kerana mengidam buah nangka raja. Semua ini contoh-contoh klasik.

Bagaimana pula dengan contoh-contoh moderen dan pasca-moderen berhubung kaum wanita yang terbunuh tanpa keadilan ini?

Kita mungkin terlupa nama Mustakizah. Contoh popular ialah Altantuya of Mongolia. Tunggulah azab Tuhan. Najib masih belum menerima pembalasan.

Tapi, mereka ini semuanya dilantik dan terangkat ketika tuan menjadi Perdana Menteri. Tun juga mesti bertanggungjawab termasuk rakyat yang mengangkat Najib melalui undi-undi mereka.

Ini kes berat ni. Sesiapa yang memberi undi mereka sehingga UMNO/BN memerintah dan menyebabkan Najib of Mongolia berkuasa, maka mereka berkongsi saham dengan Rosmah dalam kes C4.

Hari kematian Tun makin hampir

Tiada siapa yang dapat menduga ajal seseorang. Mungkin Tun akan meninggal dunia esok, lusa, minggu ini, minggu depan, bulan ini atau bulan depan. Kita tidak tahu bilakah maut datang menjemput.

Dan, saya juga risau, jika usia muda saya direnggut sekarang, maka tidak sempatlah saya sampaikan peringatan kepada tuan berhubung maksud kehadiran surat ini.

Maka, sebelum terlambat.. Saya rasa perlulah saya menyampaikan peringatan kepada Tun berhubung isu-isu yang pernah Tun lakukan sepanjang pemerintahan sebelum ini.

Kalau mahu disentuh semua, tentulah panjang berjela. Maka, saya memilih satu perkara sahaja yang rasanya perlulah Tun lakukan sebelum Tun meninggal dunia.

Roh Tun di alam barzakh kelak akan terseksa dengan sebab PPSMI ini. Dasar ini telah banyak memenatkan mereka. Pada era penjajahan, sememangnya keseluruhan murid-murid pada zaman itu terpaksa belajar dengan menggunakan bahasa Inggeris.

Jika semua ini masih tidak dapat menyedarkan pemimpin dan penyokong UMNO, maka memang patut kita anggap mereka adalah penderhaka dan pengkhianat kepada Agama Islam, Bangsa Melayu dan Negara kita, Malaysia.

Umno berjiwa Inggeris?

Arakian.. baru-baru ini, saya membeli buku Memoir Shamsiah Fakeh. Termuat di dalamnya beberapa pandangan berhubung perbezaan antara Umno dan PKMM.

Menarik juga sesekali diselak jendela pemikiran watak-watak Melayu berhaluan kiri. Pandangan beliau mengenai Umno adalah seperti berikut:-

Sewaktu aku berada di Kampung Gemuruh, Kuala Pilah, Negeri Sembilan, aku sering ikut dalam pertemuan yang dianjurkan oleh Umno iaitu kependekan dari bahasa Inggeris, United Malaya National Organization.

Sebenarnya dalam bahasa Melayunya ialah Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu atau singkatannya Pekembar, tetapi pertubuhan ini lebih suka memakai nama Umno. Seterusnya, nama Umno saja yang digunakan sehingga sekarang.

Tun.. Nampak kelihatan jelas di sini bagaimana Shamsiah Fakeh tidak senang dengan sikap Umno yang mengenepikan nama pertubuhan Pekembar, bahasa Melayunya sendiri. Pemakaian nama Umno itu sendiri menunjukkan bagaimana Umno terjajah dengan mudahnya daripada sudut pemikiran mereka.

Harap Tun membuat keputusan dengan bijaksana sebelum ajal Tun menjelang tiba tidak berapa lama lagi.

Terima kasih Saudara ALI BUKHARI AMIR. Sekolah Pemikiran Kg Baru. Titipan penuh beliau boleh dibaca di SINI.

Tags: Najib, UMNO, Zalim

kifli said...

ADAKAH INI PERANCANGAN ANWAR!!!!!

Penyokong kerajaan turut bantah kenaikan tol
[2/26/2009 Beberapa wakil rakyat malahan seorang timbalan menteri terkejut dengan pengumuman kenaikan kadar tol di lima lebuhraya bermula 1 Mac ini. Dr Mohd Puad Zarkashi (BN-Batu Pahat) menyifatkan kenaikan kadar tol pada masa kini tidak wajar. "Baru-baru ini sudah diberitahu bahawa kerajaan akan beri keutamaan kepada rakyat dalam apa saja keputusan bila ada syarikat konsesi meminta kenaikan tol, tapi saya terkejut bila dapat maklumat harga tol akan dinaikkan bermula Ahad ini," katanya, lapor Bernama. Kerajaan hari ini mengumumkan kadar tol di Lebuh Raya Utara Selatan (Plus), Lebuh Raya Sistem Penyuraian Trafik KL Barat (Sprint), Lebuh Raya Bertingkat Ampang-Kuala Lumpur (Akleh), Lebuh Raya Sungai Besi (Besraya) dan Lebuh Raya Baru Pantai (NPE) akan dinaikkan akan dinaikkan antara 0.68 sen dan 50 sen. Puad berkata kerajaan seharusnya menangguhkan dahulu kenaikan kadar tol ini sehingga mini bajet dibentangkan pada 10 Mac ini. Datuk Seri Azmi Khalid (BN-Padang Besar) tidak menafikan merasai bebanan kenaikan tol biarpun memahami akan perjanjian yang dibuat kerajaan bersama syarikat konsesi lebuhraya. "Dulu semasa jadi menteri tak pernah bayar tol, saya tak tahu berapa, tak pernah merasa. Tapi sekarang, saya tingggal di Shah Alam dan sering datang ke Kuala Lumpur dan melalui beberapa tol, saya sangat merasai beban tol itu. Kalau saya merasai, orang lain pun tentu merasai," katanya. Rasa terkilan Azmi, yang juga Pengerusi Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara, berkata beliau faham bahawa terdapat perjanjian kerajaan dengan syarikat konsesi yang mengizinkan kenaikan tol dibuat. "Dalam perjanjian memang ada kenaikan tol oleh pengusaha tol, memang susah kerajaan nak elak. Kalau boleh kerajaan kaji dengan teliti supaya perkara ini tidak membebankan rakyat, " katanya. Timbalan Menteri Pelajaran Datuk Dr Wee Ka Siong turut melahirkan rasa terkilan dengan pengumuman kenaikan itu dan meminta kerajaan menelitinya semula. "Kita masih ada mesyuarat Jemaah Menteri pada Jumaat ini, saya harap perkara ini dikaji semula bagi meringankan beban pengguna jalan," katanya. Wee turut merayu kepada Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak selaku Menteri Kewangan yang akan membentangkan mini bajet pada 10 Mac ini agar memikirkan semula kenaikan kadar tol itu. Zuraida Kamaruddin (PKR-Ampang) turut mempersoal kenapa kerajaan menaikkan tol di saat harga minyak sudah diturunkan. "Ini satu perkara yang harus kita tolak. Kenaikan ini akan memberi tekanan kepada rakyat kerana harga barang-barang masih tidak diturun ditambah dengan kelembapan ekonomi sekarang, " katanya. 'Kenaikan tidak wajar' Di Pulau Pinang, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berkata, kenaikan kadar tol di lima lebuhraya menjelang 1 Mac ini adalah tidak wajar dan akan menambah beban rakyat terutama di tengah krisis ekonomi global semasa. Beliau berkata sekarang ini bukan masa yang sesuai untuk menaikkan kadar tol kerana rakyat semakin tersepit dengan keadaan ekonomi yang tidak stabil dan sudah pasti kenaikan itu akan memburukkan lagi keadaan. "Kerajaan sepatutnya menunggu keadaan ekonomi kembali stabil ataupun setahun dua lagi untuk menaikkannya," katanya kepada pemberita semasa mengulas pengumuman kenaikan kadar tol hari ini. Lim berkata sebaiknya kerajaan pusat membeli Plus seperti yang beliau cadangkan sebelum ini, sebagai usaha membantu rakyat. "Jika kerajaan pusat miliki Plus, rakyat tidak perlu bimbang mengenai kenaikan kadar tol di masa depan terutama dalam keadaan genting seperti sekarang ini," katanya

BERANIKAN HATI said...

Sdr Kifli,
Tetapi apakah ini semua kerana Najib? Anwar dah menconteng Najib sejak awal lagi segala kesalahan dan keburukan disalahkan Najib. Pembunuhan Altantuya man buktinya? Saya mencari kebenaran juga tetapi tidak mahu terjerat dengan orang2 seperti Anwar yang akan mengenakan orang lain kerna jawatan PM yang diidamkannya.

Saya percaya kebenaran itu ada tetapi bukan di pihak Anwar Al-Jubri. Sdr Kifli jgn terlalu taksub kepada Anwar. Bimbang nanti bila dah terkena liwat untuk bertindak.

BERANIKAN HATI said...

Sdr Kifli yg penakut dan separyh lelaki,
Saya malas nak jawab posting (bukan komen) sdr tu. Patut sdr ada blog sdniri tetepi sebab sdr masusia hipokrit dan penakut maka sdr hanya hantar ke blog orang saja.

Bagaimanapun, baca saja lah disini>
http://pkrpasdap.blogspot.com/ untuk menjawab segala kemusykilan sdr.

garamanis said...

Salam Saudara BH,

Saya bersependapat dengan saudara. Perancangan untuk menafikan DSN untuk menjadi PM telah dilaksanakan selepas penubuhan SPRM dan SPH. Ini adalah niat balaci-balaci yang takut akan kewibawaan DSN bila beliau ditabal menjadi PM kelak.

Teruskan menulis saudara. Bongkarkan segala kemungkaran manusia-manusia jijik tersebut.

BERANIKAN HATI said...

Salam Sdr garamanis,
Kita akan lakukan bersama-sama. Add dan kembara putih, kita harus bersama atas nama melayu atas perjuangan Islam.

BRO said...

AKU KELAKAR BILA TENGO DI BLOG UMNO SEMUA NYA MENGATAKAN ANWAR ITU INI..LIWAT ITU INI....

DENGAN LANTANG KATA ANWAR LIWAT TANPA MAHKAMAH SAHKAN TAPI DENGAN BANGGANYA MENYATAKAN NAJIB TU BETUL SEGALANYA... NAMPAK?

APA YANG DIPERJUANGKAN IALAH UMNO DITURUNKAN...BUKANNYA ANWAR DINAIKKAN...KALAU DIA TERBUKTI..TANGKAPJE LA? UMNO KAN KERAJAAN...SO APA NAK TAKUT...? TAKDE BUKTI...NAK LENGAHKAN...RAKYAT BUKANNYA DOK DALAM KEPOMPONG HUTAN LAGI... DAH BOLEH BERFIKIR...

PEMIKIRAN BERPIHAK TAPI NAK MENGULAS..ITU BUKANNYA ULASAN TAPI PROVOKASI..IAITU TULISAN BERPIHAK....

JADI TERUSKANLA..SAMPAI BILAPUN PEMIKIRAN JUAK UMNO AKAN SENTIASA MACAM NI.

BERANIKAN HATI said...

`Bro,
Saya nak beri peringat bahawa mahkamah dah putuskan dulu bahawa ada berlaku liwat, sdr kena cari maklumat itu semula, tetapi memang ada da disahkan, itu tak boleh nak dielak.
Kalau bro tengok blog balik sana pun sama juga,jangan nak salahkan satu puhak saja, kalau benar najib salah tangkaplah dan berikan bukti, tapi sampai sekarang tak ada bukti pun, takat cakap je, keling botol pun boleh cakap.
Sdr berpihak dibalik sana, saya berpihak dibalik sisi, so fair lah, kan?

red rooster said...

Salam BH,
Teruskan perjuangan! Yakinlah, sdra dipihak yg benar dalam memperjuangkan Islam, Melayu dan M'sia.

Anonymous said...

masa dalam umno dulu pun, anwar dok cantas lawannya.

ini kan pula bila dia jadi pembangkang.

bila anwar mati nanti, senyaplah puak pr. kalau dilihat sekarang ini, semua dok ikut bontot anwar.

banyak slogan yang depa guna adalah idea anwar. mana depa ada idea sendiri.

tapi pasal tak dak maruah dan nak kuasa, anything goes beb.

walhal dulu depa juga yang dok kutuk anwar.

anwar dari dulu sampai sekarang sama saja tak berubah... haprak.

BERANIKAN HATI said...

Anwar adalah pejahanam UMNO dan Malaysia, kemana dia pergi disitu dia merosakkan. Orang yang tamak dan bertopengkan agama. Ini jenis masuk kandang lembu jadi lembu, masuk kandang kambing jadi kambing - tapi macamana pun tetap main belakang.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...