Suara Anak Pahang - Perlu Baca

24 February, 2009

PEMBANGKANG BERSIKAP YAHUDI


PEMIMPIN PEMBANGKANG, PENYOKONG DAN MEDIANYA MENIPU DAN KURANG AJAR DAN MENYEMAI BUDAYA KURANG AJAR.

Saya ingin mohon maaf kepada pengunjung kerana kali ini posting saya sengaja saya lainkan cara penulisannya. Saya buangkan adab sopan. Saya belajar jadi kurang ajar. Bukannya apa-apa, sekadar saya nak ikut cara mereka. Cara sebahagian para blogger penyokong pembangkang, cara kebanyakan para pemimpin politik pembangkang. Kalau rasa bencikan saya tunggu dulu, bencikan mereka terlebih dahulu. Kerana dari sana ia bermula.

Bagi yahudi, mereka umat pilihan. Mereka boleh lakukan apa pun sesuka hati mereka. Apa yang mereka perbuat adalah betul dan orang lain buat adalah salah. Terbaru mereka terjemahkan ini di Palestin. Mereka ceroboh dan cabul Palestin tetapi kesalahan mereka letakkan kepada Palestin, kepada Hamas dan Fatah.

Di Malaysia pembangkang lakukan perkara yang sama. Mereka buat boleh dan orang lain buat tak boleh. Tidak kah kita dapat melihat persamaan kedua-duanya ini? Pembangkang telah lama menyerap semangat yahudi kedalam parti mereka.


DSN telah di conteng sejak lama dulu. http://braveheart-blogger.blogspot.com/2009/02/politik-conteng-menconteng.html Diconteng oleh DSA atas tujuan politik peribadinya. DSA memang jahat dan berniat jahat. Dia juga tamak, gelojoh dan rakus. Kerana itulah DSN difitnah terlibat dalam pembunuhan Altantuya. Difitnah skandal dengan Ziana Zain. Difitnah terlibat dengan rasuah dan lain-lain lagi. DSN telah bersumpah tidak terlibat dengan pembunuhan Altantuya. Tetapi apakah pernah DSA bersumpah tidak melakukan sesuatu yang dituduh kepadanya? Kes liwatnya bagaimana? Kenapa tidak berani bersumpah?

DSA hanya pandai menuduh orang lain, dan apabila orang menuduhnya maka dia akan alih pandangan dan lakukan tuduhan lain. Apa punya munafiklah orang ni. Malangnya, pengikutnya yang fanatik dan tahap bangang terlampau turut percaya dan menyebarkan dakyah yang memfitnah DSN tetapi tetap pertahankan DSA. Di Pahang, Pahang Daily Online adalah penyebar dakyah untuk PKR. Mereka rasa mereka berjuang untuk kepentingan Negara, tetapi mereka sebenarnya adalah golongan orang-orang kecewa. Bila tidak dapat lagi jadi AP, maka masuk PKR untuk dapat jadi ketua. Apa punya munafik punya perjuangan. Peralatkan orang-orang kampong untuk sokong mereka. Kesana-sini jaja keburukan BN, tetapi mereka tidak pernahpun lakukan kebaikan. Tengoklah apa kerajaan PR dinegeri dah lakukan? http://din.huluselangor.net/modules.php?name=News&file=article&sid=1029



Berapa banyak fakta telah diputarbelitkan oleh DSA kerana kepentingan peribadinya. Dia yang nak beli wakil Rakyat BN tetapi bila niatnya gagal kerana Tuhan tidak izinkan maka dia cepat-cepat tuduh BN punya rancangan. Bila dia nak beli tak dapat maka tuduh orang yang nak beli. http://kedahku.blogspot.com/2009/02/anwar-berbohong.html



Dengan arang yang terconteng dimukanya, layakkah lagi DSA jadi ketua pembangkang, jadi jurubicara PR. Orang yang sudah tidak bermaruah sepertinya sepatutnya sudah meletakkan jawatan kerana malu. Tetapi tidak bagi beliau kerana beliau adalah jenis orang yang tak tau malu dan tidak menjaga kemaluannya. Kerana itu lah banyak wakil rakyat PR sama sepertinya tidak bermoral. Ada yang jadi ratu telanjang. Bab ni pun tok guru sokong dia. http://ramlyotai.blogspot.com/2009/02/layak-kah-lagi-jadi-jurubicara-ketuanan.html



Tok guru sorang ni pun satu, Fatwanya dari dulu sampai sekarang tetap sama, untuk mereka HALAL untuk orang lain HARAM. Memang Tok Guru macam ni tahap HARAM JADAH. Mempergunakan Islam untuk kepentingan politik peribadi. ADUN BN lompat keluar katanya kerana keinsafan dan tak salah, tetapi bila ADUN PR nak lompat keluar ianya jadi kesalahan, tak bermoral – HARAM. http://depa-kata.blogspot.com/2009/02/fatwa-tokguru-berbogel-dalam-rumah-tak.html
http://yeopperak.blogspot.com/2009/02/nik-aziz-double-standard.html


Tok Guru dan parti PAS nya pun sama-sama tak bermaruah juga. PAS telah gadaikan perjuangan partinya kerana tamakkan kuasa. Berbelit serban tok gurunya berbelit lagi kata mereka itu. Pengikut mereka juga yang terinaya. Tetapi sangat wajar kerana mereka ini jenis bangang tahap terlampau. Bodoh tahap tak boleh diajar lagi. Kerana itu lah pengikut-pengikut PAS ini tidak pernah mendengar kata orang lain, tidak pernah menerima maklumat sumber lain dan tidak pernah membaca surat khabar serta blog orang lain kerana fikiran mereka telah jumud. Hati mereka tahap hati keras seperti batu. Jika tidak tentu tidak sangup baring diatas batu jalan. Mungkin pemimpin mereka janjikan mati syahid dan jihad untuk mereka. Yang sebenarnya jika mereka mati pun mereka ni sebagai mati jahat kerana ingkar titah Sultan. Memang mereka ni bodoh tahap terlampau. http://tulipdesa.blogspot.com/2009/02/pas-sanggup-mengetepikan-undang-undang.html


Kes Eli, tuan guru kata tak payah letak jawatan kerana rugikan duit kerajaan tapi bila kena pada Ibrahim Ali, suruh pulak Ibrahim Ali letak jawatan. Nak adakan PRK. Tak membazir duit kerajaan ke? Jenis lidah bercabang. Kalau benar dia nak perjuangkan Islam, lebih baik lakukan seperti tok guru sebenarnya dan tidak peralatkan Agama. Biarlah macam arkam, tentu lebih mulia dari menggunakan politik untuk kepentingan peribadi. Siapa sebagai manusia biasa yang boleh tentukan sokong PAS masuk syurga dan sokong UMNO masuk neraka?

9 comments:

mohaf said...

Tok Guru Nik Aziz ni bukan sekadar lidah bercabang tapi bercabang-cabang macam ujung serban dia juga. Boleh cipta peribahasa dengan watak macam ni:

Lidah Nik Aziz, Muncung Nik Aziz, Cakap Nik Aziz, Borak Nik Aziz, Air Lior TGNA...

Tak berapa umm lah! Boleh tolong beri cadangan?

Muhammad Azli Shukri said...

dari dulu lagi inilah sikap pembangkang

MAWAR BERDURI said...

salam?

apa yang paling menarik post anda hari ini adalah kenyataan yang paling bernas untuk smua pemimpin pakatan rakyat..tak malu, tak tahu malu dan tidak tahu menjaga kemaluan uh uh...menyegat.

BERANIKAN HATI said...

Salam, mohaf, Muhammad Azli Shukri dan MAWAR BERDURI, komen sahabat-sahabat semua memberikan galakan kepada saya utk terus menulis, terima kasih dan sila datang lagi dan lagi ke blog saya. Saya syg kamu semua

Apai Ngelai said...

Salam,

Sememangnya saya bersetuju dengan apa yang saudara kata. Pakatan Rakyat mengajar rakyat menjadi satu masyarakat yang biadap dan kurang ajar. Inilah sikap bangkangan melampau yang mengubah seseorang yang beradab dan bersopan kepada seorang yang bukan manusia.

mantoya03 said...

Seorang tok guru mesti berpegang kepada perinsip.Hidupnya cakapnya pandangannya mesti berpandu kepada perinsipnya yang satu.Malangnya tok guru kita tiada perinsip atau pegangan yang lurus.Aku sudah lama sangsi dengan ilmu ugama yang dia pegang.Orang macam ni lah dulu yang menghancurkan kegemilangan islam.Semoga diselisihkan Allah dari Dajjal yang berupa ulama.

BERANIKAN HATI said...

Salam Apai,

Bukan takat itu saja, nampaknya skrg ni, mereka yg kurang ajar dan biadap dianggap sebagai pembela dan diangkat jadi pemimpin. Pemimpin kepada masyarakat yg kurang ajar.

BERANIKAN HATI said...

Salam Montoya03,

Saya tak sangsikan ilmu agamanya. memang mereka berilmu agama yg mendalam tetapi mereka menyalahinya dengan kepentingan politik. mereka gunakan agama untuk cita-cita politik mereka dan parti mereka, kerana itu mereka keluarkan fatwa2 dan mempermainkan ayat2 Quraan utk membenarkan perbuatan mereka. Terima kasih dtg ke blog saya.

paneh said...

Salam bro,

Ramai kawan2 di kelantan tertanya2 Mungkinkah pas akan berkubur di kelantan selepas ketiadaan pok nik?

Ramai org kelantan yg tidak menyokong pas tetapi menyukai personaliti pok nik secara individu.

Bab Brader A.B.I. ni faham2 jelah..

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...