23 February, 2009

KITA IKUT CARA MEREKA

Foto Ihsan Master Dedah - Tayangan Perdana di Panggung Negara, tiket percuma boleh mintak dari MB Selangor termasuk mereka dari Perak kerana MB Perak telah berpindah alamat.



Saya ingin mohon maaf kepada pengunjung kerana kali ini posting saya sengaja saya lainkan cara penulisannya. Saya buangkan adab sopan. Saya belajar jadi kurang ajar. Bukannya apa-apa, sekadar saya nak ikut cara mereka. Cara sebahagian para blogger penyokong pembangkang, cara kebanyakan para pemimpin politik pembangkang. Kalau rasa bencikan saya tunggu dulu, bencikan mereka terlebih dahulu. Kerana dari sana ia bermula. http://azrinamirah-newsblog.blogspot.com/2009/02/esok-anwar-akan-londehkan-kejahatan.html


Ada satu blog penyokong pembangkang 'Blog Untuk Semua' hantar posting dengan tajuk Esok Anwar Akan Londehkan Kejahatan BN/UMNO. Saya tertanya-tanya apa yang Anwar nak londehkan? Yang kita tahu adalah Anwar dan PR sudah semakin terlondeh, sehingga nampak segalanya, yang kecut-kecut semuanya. Anwar, terkini Eli tak cukup lagikan PR nak londehkan diri sendiri? Pemilik blog tu mungkin jenis fanatik gila. Pada dia yang syaitan tulah dianggap nabi. Dia tidak akan sedar sehingga buntutnya sendiri nanti tersula dan diceroboh.


Tak cukup lagikah keburukan yang telah ditunjukan? Keruntuhan moral Anwar sendiri, kemudian Eli ratu telanjang Bukit Lanjan, Tokey babi dan penyeludup lembu Selangor, MB gila meroyan di Perak. Hisss! banyak lagi. Tak larat nak tulis disini.


Yang herannya, pengikut macam kamu ni memang bengap tahap melampau. Tak nampak langsung yang mana betul yang mana salah. Mungkin juga dah asuhan. Kamu buat HALAL dan orang lain buat HARAM. Memang betul-betul tahap HARAM JADAH. Bila Anwar nak pancing 30 AP BN lompat ke PR kamu kata boleh, HALAL. Bila AP PR nak lompat ke BN kamu kata BN rasuah, ugut, tak boleh, HARAM. Memang kamu HARAM JADAH.

Terbaru, ADUN BN lompat PR kamu kata boleh, ikhlas, insaf tetapi bila ADUN sama lompat balik ke BN kamu kata salah, tak boleh, tak bermaruah. Sekali lagi kamu dan pemimpin kamu HARAM JADAH. Apakah kamu sedar dan nampak ini? Kamu sanggup berbaring atas jalan konon sangup mati syahid kerana jihad. Apakah kamu sedar apa yang kamu lakukan ini bukan jihad tetapi berniat JAHAT. Bodoh dan bangang tahap terlampau. Dimana pemimpin kamu? Kerana bila diminta hentikan perbuatan ini para pemimpin kamu yang meminta kamu berjihad itu tidak bertanggungjawab dan tidak mengakui ini adalah tajaan mereka. Pemimpin apa yang tidak berani bertanggungjawab begini? Yang bodohnya adalah kamu.


Kamu yang membantah kerajaan bermati-matian, apakah tidak pernah kerajaan lakukan sesuatu yang baik dan berfaedah untuk kamu dan anak bini kamu? Tidak pernahkah kamu menikmati sesuatu dari kerajaan selama pemerintahannya? Janganlah hanya sebab sedikit kita rosakkan segalanya. Jangan marahkan nyamuk kelambu dibakar. Jangan terlalu harapkan mimpi indah yang dijanjikan, jangan ibarat dengar guruh dilangit air ditempayan dicurahkan. Jika Anwar sememangnya benar, sudah lama Tuhan berikan dia kesempatan jadi PM. Tuhan menghalangnya kerana jika dia jadi PM tentu musnah negara kerananya.


Cukuplah. Insaflah. Mari kembali kepangkal jalan selagi disini ada kebenaran. Jangan percaya kata pembangkang, cuba sekali kita ubah kerajaan kerana jika kita ingin ubah semula bukan senang, lihat di Perak - sampai gila meroyan si Nizar tak nak turunkan gelaran MB nya. Seburuk-buruk BN, sebenarnya PR terlebih buruk lagi. Mereka pemimpin yang pentingkan diri dan hipokrit.


Bukan susah MEMBANGKANG. Bukan susah jadi kurang ajar dan biadab. Jika mereka boleh dan HALAL melakukannya maka saya pun boleh dan HALAL. Mari kita lakukan cara mereka supaya mereka bencikan kita dan bencikan diri mereka sendiri.

6 comments:

Siapalahaku(taman negara) said...

cerita ni blogbuster ke kat bollywood? heroin mcm terkenal aje..

AbgTuah said...

SALAM BERANIKAN HATI..

KAWAN AWAL LAGI TELAH MENGUBAH CARA PENULISAN.

MEMANG SETELAH KAWAN LIHAT PERANGAI MEREKA, RUPANYA KATA-KATA YANG KURANG AJAR MENJADI KEGEMARAN DAN MAKANAN MEREKA.

JADI SEKIRANYA HENDAK BERSAING DENGAN MEREKA TIRU AJE TAKTIK MEREKA..BUKAN APA..KAEDAH UNTUK MENEUTRALKAN KEADAAN.

IPOHMALAY said...

utuk pengetahuan para sahabat... mode kurang ajar tu mmg WAJIB untuk mereka yang buta mata hati

anakjawa said...

bab yang paling Best>>HARAM JADAH...kuang kuang kuang

congakone said...

PR memang haram tak guna sejadah..haha..

BERANIKAN HATI said...

Salam semua,
siapalahaku, abg tuah, ipohmalay. Bagi mereka kurang ajar dianggap sebagai perwira kerana itu semua pemimpin mereka bersikap demikian. Ipohmalay tak ikut baring atas jalan ke? he he, terima kasih lawat blog saya. Terima kasih juga buat anakjawa dan congakone yang firsttime dtg.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...