15 July, 2009

Jawapan kepada Pahang Daily dan penyokong PAS/PKR yang busuk hati


Wajah-wajah penyangak dan pemusnah bangsa



Terlalu banyak yang nak diperkatakan dalam posting kali ini. Jadi posting kali ini nampak berbeza dari sebelumnya dimana saya cuba memperkatakan banyak hal dalam ruang yang terhad ini:


1. Tahniah kepada PAS kerana memenangi PRK Manek Urai walaupun dengan majoriti kecil. Kepada BN, kalau ada janji tak payahlah nak tunaikan kerana rakyat Manek Urai tak memerlukan pertolongan dan kita percaya bahawa wakil rakyat yang dipilih sanggup membantu segala kesusahan yang rakyat hadapi dan mungkin membekalkan ikan-ikan busuk kepada yang memerlukan bantuan.

2. Saya harap BN jangan berikan apa-apa bantuan bangi meningkatkan taraf ekonomi Manek Urai, ini harga yang patut mereka bayar kerana memilih parti yang kununnya memperjuangkan Agama tetapi sebenarnya hanya mementingkan diri sendiri dan kroni.

3. Sebelum ini pun saya telah perjelaskan bahawa saya bukanya blogger UMNO. Saya tidak dibayar oleh UMNO dan saya juga bukan ahli UMNO tetapi bagi PDO, sesiapa yang menyokong pendapat dan usaha Kerajaan atau menentang parti pembangkang akan dianggap sebagai blogger UMNO. Begitulah singkatnya fikiran mereka ini. Begitulah singkat dan kurangnya akal blogger PDO ini.

4. Ya, saya berkata sesedap mulut, kurang ajar dan memaki hamun? TG Nik Aziz kata Tuhan pun mencarut. Yang selalu kita nampak menggunakan kata-kata kotor dan kesat adalah penyokong PAS. Cuba lihat di ruangan komen pada posting berkenaan. Saya faham bahawa kayuukur yang digunakan oleh pihak pembangkang sama saja iaitu: jika UMNO buat – salah, tetapi jika PAS buat – betul. Jika UMNO buat – haram, tetapi jika PAS buat – halal. Tidakkah ini ’haramjadah’ namanya?

5. Kita menonton di TV dan melihat bagaimana penyokong-penyokong PAS yang bersikap kurang ajar dan kasar tanpa segan silu menganggu proses demokrasi dari berjalan sempurna dengan menganggu proses pilihanraya. Mereka yang memakai jubah dan pudrah tetapi perangai seperti kinzir yang mengganas. Ini kah yang TG Nik Aziz dan para ulamak p***mak PAS ajarkan? Ini kah ajaran Islam?

6. Penyokong-penyokong PAS telah berbaring seperti lembu-lembu ditengah jalan sewaktu menyekat perjalanan Sultan Perak ke upacara perlantikan YB Zambry sebagai Menteri Besar Perak. Kini mereka terkinja-kinja seperti beruk sarkas dan bertindak ganas seperti kinzir di Manek Urai. Memang penyokong-penyokong PAS bodoh,bangang,dungu,bahlol tahap kinzir...maaf, bukan kinzir...tapi BABI dan jumud.

7. Penyokong-penyokong PAS yang kononnya memperjuangkan Islam tetapi bersikap ganas terhadap sesama Islam sehingga sanggup mencederakan orang lain ketika berkempen di PRK Manek Urai. Ajaran Islamkah itu?

8. Saya minta pihak kerajaan mengkaji semula pendaftaran PAS sebagai parti politik di Malaysia, mengkaji semula pengunaan nama Islam dan pertubuhan politik dan mensyaratkan supaya mereka-mereka yang terlibat dengan keagamaan atau tokoh-tokoh agama supaya tidak dibenarkan terlibat dalam politik supaya mereka tidak membawa ajaran songsang dan menerapkannya dalam politik negara.

9. Sebelum ini saya tak pernah bersikap kurang ajar begini, tetapi ini yang PDO dan penyokong pembangkang ingin saya lakukan, jadi saya sahut cabarannya dan lakukan untuk mereka semua. Kadang-kadang jika kita bersikap mendiamkan diri orang lain akan mengambil kesempatan diatas sikap tolak-ansur kita itu. Kepada PDO yang busuk hati, saya bersedia menentang bila-bila masa pun.

10. Sila klik di link-link dibawah ini untuk mengetahui betapa buruknya sikap parti dan ahli-ahli parti pembangkang ini:


http://www.pisau.net/2009/07/manek-urai-dua-ahli-puteri-umno-pengsan.html

http://empayar-malaya.blogspot.com/2009/07/pas-meyebabkan-islam-dilabel-mundur.html

http://darulehsantoday.blogspot.com/2009/07/pas-bertindak-ganas-usaha-provokasi-pas.html


http://rajahmas.blogspot.com/2009/07/kemaskini-330pm-pas-menganas-di-manik.html


http://pilihan-anda.blogspot.com/2009/07/aku-tak-tau-nak-kata-apa-dahgila-taksub.html

11 comments:

Apache said...

Ini la akibat salah asuhan...belajo agama tak tengok guru..atau belajar dengan buku..selalu sangat mengata orang akhirnya berbalik semula..

srikandi melayu said...

Salam bang...

Nak sambung apache nye komen.. Peribahasa Khas dicipta utk PAS. MULUT BERKATA, RIBA MENANTI.. maknanye mulut org2 yg mengumpat & mengata akan merasai jugak balasannya di riba sendiri..seperti dikejar sumpahan...wakakakkakkka

Media Siber said...

apa yang aku lihat pada PAS ni bukannya memperjuangkan islam sepenuhnya.. hanya pabila ada ceramah mulalah kaitkan tentang agama... lepas tu kutuk plak BN .. inikah PAS?

PAS mmg patut dikapankan terus..

A-I-B said...

UMNO adalah parti suci. UMNO bukan parti rasuah dan UMNO bukan tolak Islam cuma UMNO suka makan rasuah dan tak suka Islam saja.

ibnu sidek said...

Salam, kalaulah ditakdirkan orang atau penyokong pas ni ganas dan jahat, rasanya korang ni dah tak tahu macamana nak menulis bak tangan dah patah atau nyawa melayan, tapi apa yang penyokong Pas lakukan hanyalah sembahyang hajat supaya orang yang mencaci ulama' tidak diberikan seksa dan laknat oleh Allah SWT kerana kami mahu anda semua diberi peluang untuk bertaubat dan kembali kepangkal jalan semuga hati korang ni dibuka oleh Allah SWT untuk melakukan benda yang baik selain daripada membuat perkara yang dilaknati oleh Allah SWT. kalau nak kutuk PDO ke orang lain ke mungkin antara korang dengan dia saja, tapi bila korang menguntuk seorang ulama' ianya antara anda ,ulama dan Allah SWT. kerana ulama bukanlah diangkat oleh manusia, tetap diangkat oleh Allah SWT sebagai khalifah dimuka bumi ini untuk menyeru manusia supaya menyembah Allah SWT. bertaubat lah sebelum kamu menyembah bumi.wassalam

tawau kini said...

hehehe.. apa la Ngko nie..
BN dah kalah, lA!!,,,,
buat la cara kalah...

apasal nak kutuk mengutuk...

.@blogger.com said...

Salam,
ada berita puteri umno cedera dilempar batu,siapa yg lakukan ini? Syaitan kah? Oh! sudah tentu bukan orang-orang PAS sebab mereka ini makhluk pilihan Tuhan ~ hehe, kalau lembu boleh berakap tentu lembu bileh berfikir lebih baik dari orang-orang PAS ini ~ bRAVEhEART

shawalEmah said...

mulut ko nie pedas jugak..tapi nak mengata pun agak2..nampak sangat aper yang ko katakan tue patah balik padi diri..hati jadi busuk mulut jadi makin celupar..masyaallah..mulut kita mencerminkan baik atau buruk diri kita..tau..paham ek..

srikandi melayu said...

Salam Semua...

SHAWALEMAH:hati jadi busuk mulut jadi makin celupar. masyaallah. mulut kita mencerminkan baik atau buruk diri kita..tau..paham ek..

SRIKANDI MELAYU:hati PAS jadi busuk mulut PAS jadi makin celupar. masyaallah. mulut kita mencerminkan baik atau buruk diri kita..tau..paham ek..

KESIMPULANNYA: MULUT BERKATA..RIBA MENANTI

mat said...

srikandimelayu
KESIMPULANNYA: MULUT BERKATA..RIBA MENANTI

mulut berkata benar dengan meriba al-quran yang dibaca berpandukan sunah2 rasulullah..

bila hati dah gelap mata yang terbuka pun tidak nampak yang benar tau salah..asuhan ada tapi tak berapa cukup..

srikandi melayu paham ker..

AnTi AljUbuRi said...

cerita sensasi jamilkucing di http://jamilkucingpondan.blogspot.com dan http://jamilismail.blogspot.com. suku sakat al juburi, punaisihat PKR dan penjilatnya berkongsi hobi yang sama!!

http://anwaraljuburi.blogspot.com

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...