Suara Anak Pahang - Perlu Baca

14 July, 2009

SYURGA NERAKA MANEK URAI




Hari ini rakyat di Manek Urai membuat pilihan. Bukan saja memilih siapa wakil rakyat yang akan jadi tempat mereka bergantung harap tetapi juga mencorakkan apa kerajaan yg akan memerintah nanti.

Saya percaya keputusan PRK nanti ada kaitannya dengan pengaruh dari luar. Pelajar-pelajar IPTA/IPTA tempatan yang belajar di Kelantan dan diluar Kelantan. Begitu juga pekerja-pekerja sektor awam dan swasta yang bekerja di luar Kelantan. Mereka ini harus lebih jujur dalam memberikan pandangan kepada penduduk Manek Urai dan rakyat Kelantan Amnya. Jangan lagi membiarkan rakyat Kelantan dan Manek Urai khususnya tinggal dalam kedaifan serta ketinggalan dari segi pembangunan. Bagaimana harus kita bangkitkan kekuatan ekonomi rakyat miskin diluar-luar bandar jika kerajaan neger1 yang memerintah tersangat lemah dan sentiasa mencari alasan untuk menutup ketidakupayaan dalam mentadbir ekonomi negeri?

Rakyat ditunjukkan supaya mencari syurga diakhirat tetapi pemimpinnya berebut-rebut untuk mendapatkan harta dunia dan juga mendapat akhirat. Yang akan kecewa adalah rakyat miskin yang tinggal dipedalaman, yang tidak memiliki dunia dan kesengsaraannya itu juga membuatkan mereka sukar untuk mendapat syurga di akhirat.

Poating semalam menarik minat dan saya tertarik dengan komen dari seorang pengunjung yang nampaknya memahami keadaan politik dan ekonomi di kelantan. Saya perturunkan komen berkenaan dibawah ini dan saya mengucapkan terima kasih kepada beliau;

Anak Lenggong said...
eloo musafir..memang lah anak jati k'tan tak maukan pembangunan sebab korang bukan duduk kat kelantan pun balik setahun cuma berapa kali ...pembangunan korang dapat dinegeri lain dan korang tinggalkan kemunduran dikelantan tu kepada orang tua dan kepada rakyat yang duduk dikelantan..disebabkan ko merasai pembangunan dinegeri lain ..jangan lah ko nafikan orang yang duduk dikelantan yang impikan kemajuan jugak..
kah kah kah...nik ajis ajar ko cam tu eks..patutlah ko tu taksub sangat dengan orang tua tu..dia dah nyanyok laa..udah menjadik fitrah manusia bila dah tua dia akan berubah menjadi saperti anak kecil cakap ikut sedap mulut sahaja tanpa menggunakan otak..cuba ko lihat beberapa tahun kebelakangan nie cakap tok guru ko tu sering berubah2 ..tak berpenderian..tak payah laa ko taksub sangat dengan orang tua tu sebab dia sendiri pun belum tau lagi masuk syurga ataupun neraka sebab hanya allah sahaja yang maha mengetahui..

setiap amalan yang kita lakukan hanya allah saw yang menentukan arah mana kita diakhirat kelak..dan bukannya nik ajis (manusia seperti kita jugak) yang menentukannya.

July 13, 2009 2:18 PM




p.s.
Semalam Pahang Daily menghentam saya kerana pandangan yang saya berikan? Wajarkah?
(Klik baca Pahang Daily)








6 comments:

Parpu Kari said...

INILAH HAKIKATNYA, ORANG KAMPUNG MAHUKAN PERUBAHAN TETAPI ANAK-ANAK MEREKA YANG BERTANDANG DARI LUAR YANG SELALU MEROSAKKANNYA, YALAH ANAK ANAK INI TAK TINGGAL DI KAMPUNG, DEPA PEDULI APA BETUL TAK BRO?

PDO TU MEMANG BAHALOL, DIA TU DAH LA MUKA MACAM GAY, MEMANG MAKANAN ANWAR LA SI MAMAT PDO TU...MUAHAHAHAHAHAHA

Apache said...

Pas bukan Islam..Islam milik umat..undi adalah amanah..jangan gadaikan maruah diri semata-mata hendak membeli surga Allah yang dijual oleh penglipulara agama demi kuasa..fikirkan sebaiknya...

ajai62 said...

Salam Bro

PAS for ALL...tak lama lagi orang kafir pun boleh masuk syurga...Apa nak kata?

poyosede said...

Salam,
Jangan terpedaya dek lakonan Nik Aziz..Manusia hipokrit..goli den

saya said...

Kang aku dah cakap Petronas tu milik nik Ajiz.3 bln lepas aku bg thu...

x pilih kasih la Petronas ni kan?
Inilah dasar DEB.

Satu lg.Korang ingat x Pok Jak?
Yg selak kain kat Puteri UMNO masa PRK suatu masa dulu lah.aku x ingat la bila...Rumah dia tepi jalan nak g Rantau Panjang.Ada logo PAS dpn rumah dia.Keta puak2 dia..alahai.....mentri pun kalah woiiiii...kalau biz pun x pa jugak tp lahap balak.

Yg ni sekor lahap balak..

Bongkar3 !!!!

ibnu sidek said...

Salam, tuduhan korang ni dah melampau dan tidak beratika, kalau betullah Tok Guru Nik Aziz ni kaya dan rakyat merana takkan lah dia menang besar dalam PRU 12 tempoh hari, beliau yang banyak tahu tentang agama tidak salah rasanya dia menyertai politik sedangkan Nabi SAW sendiri adalah tokoh politik dan pemimpin. jadi tuduhan anda semua kepada Nik Aziz sangat melampau dan bilalah agaknya anda semua nak mintak maaf dengan beliau, pernah kah anda dengar cerita orang Umno dari KL telah dibelasah oleh Umno Kelantan kerana mereka menghina Nik Aziz? carilah cerita itu dan fikirkanlah.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...