Suara Anak Pahang - Perlu Baca

13 July, 2009

PRK N041 MANEK URAI - BN MAMPU BUKA PINTU SYURGA

kito buleh try selok kain nik ajis ni, kita tengok lagu mano demo isle demo tu, hok mano hare hom mano halal. Mugo ke oghe hare, mugo ke demo halal. PAS ni meme haramjadah


UNDI PAS (belum tentu) MASUK SYURGA
UNDI BN SUDAH TENTU DAPAT NIKMATI PEMBANGUNAN DIDUNIA DAN AKAN MEMBUKA LEBIH LUAS PINTU-PINTU SYURGA


Kapada penggundi-penggundi PRK N041 Manek Urai,berfikirlah dengan matang dan pilihlah yang terbaik untuk diri sendiri dan generasi akan datang. Mungkin mak bapak kita di kampong-kampong masih tidak mengerti dan tidak faham tentang poltik, tetapi janji-janji kosong PAS selama ini patut telah memberikan kesedaran kepada mereka, bahawa PAS menjanjikan mereka sesuatu yang tidak mungkin dimiliki dan sukar untuk diukur kerana janji syurga dan neraka adalah hak dan ketentuan Allah.

Para pelajar yang bijak pandai, para pekerja kerajaan dan swasta yang mendapat nikmat dari kesetabilan politik dan kemakmuran ekonomi negara dibawah pemerintahan BN, yang akan pulang ke kampong untuk mengundi nanti, ajarkanlah kepada ibu dan bapa kita sesuatu yang nyata dan betul, bahawa kerajaan pemerintah BN masih relaven dan mampu memberikan perubahan fizikal dan membantu menaikan taraf ekonomi penduduk. Apabila taraf ekonomi lebih baik maka akan lebih mudah dan tenteramlah mereka untuk beribadat dan sudah pasti pintu syurga akan terbentang lebih luas untuk mereka.

Orang-orang Kelantan,Khususnya di Manek Urai - berubahlah dan berfikirlah dengan lebih waras. Jangan lagi jumud dan menyokong membuta tuli dan membabi buta. Ulamak yang ada dalam PAS adalah ulamak politik yang hanya menjual agama untuk kepentingan peribadi dan parti mereka sahaja.

Bagi mereka yang menerima duit RM100.00 setiap orang dari PAS haruslah mengingatkan diri mereka sendiri bahawa PAS hanyalah sebuah parti politik yang ingin terus berkuasa tetapi gagal memberikan pembangunan dan peningkatan taraf ekonomi kepada rakyat negeri Kelantan. Jika rasuah dalam politik itu haram, maka campakkan lah juga para ulamak mereka itu ke jalan menuju ke neraka.

(Klik ke blog pisau ~ Kekayaan Nik Aziz dan kroni - subhanallah! Ulamak mendapat dunia dan akhirat tetapi pengikut tak dapa dunia dan hanya mengharap akhirat yang belum tentu)

16 comments:

Kelana said...

Salam...
kau berapa hari dah kawan dgn umno ni?? Nak tanya sikit, mengaji agama dah habis ke, sibuk nak mengutuk nik aziz ni??
Atau kau abis mengaji ker surah Al-Baqarah, yg awal2 tu ke?? Dah tinggi ke ilmu kau ni..
Aku rasa, lebih baik kau mengaji dari kau join politik UMNO haramjadah ni... , atau kau pun asik nak menjilat punggong pemimpin org UMNO ni ke... jilat ler laknat...

srikandi melayu said...

Salam...
kelana ni nk tanye sikit..berapa lama ko belajar dgn PAS ni. Atau Pas ajar ko mengaji benda2 lucah mcm ni. Kenapa lak ko marah kutuk Nik Aziz?? BH kutuk bapak ko kew? inilah yg ko dapat yek bile kawan dgn PAS. duk mencarut carca marba..Malunya akidah mcm tong sampah. Sebut pasal surah Al-Baqarah tp kat bawah duk sebut benda dalam seluar..Ing geh porahhh..mengaji taik kuching ko

ustazmoden said...

nampak gayanya memang nik aziz dah nyanyuk..

masakan tidak, hanya Nabi saja yang boleh jamin orang syurga.

jadi ?

ni nampaknya kena tangkap sebab dah sebar ajaran sesat.

musafir said...

aku anak jati kelantan tidak kebulur pembangunan dunia semata-mata.. Syurga neraka memang ketentuan Allah, orang pas semua yer tahu bukan tok guru yang menentukan siapa yang masuk syurga dan neraka, tetapi tok guru ajar kami tentang sifat, amalan macam mana ahli syurga dan sifat macam mana ahli neraka..

Farock Bukan Nama Sebenar said...

IKAN siakAP ikan KEMBONG!!!

BANYAK Umno!! banyak BOHonG!!!!

ibnu sidek said...

Assalamualaikum semua, Tak kira korang ni orang Pas ke Umno ke Parti mana sekalipun mesti percaya bahawa Allah swt itu adalah Tuhan yang mencipta kamu dan semua makhluk di dunia ini, Jadi Allah dah cipta seseorang yang baik budi perkertinya dan banyak ilmu tentang Allah swt dan Agama yang dicipta oleh Allah iaitu agama Islam, jadi kita kena ikut siapa yang lebih takwa dan takut dengan Allah swt, yang cuba menjadikan Al-Quran sebagai satu pelembagaan dalam negara ini. Jika ada yang cuba untuk menentangnya maka mereka adalah orang-orang yang zalim dan mengikut telunjuk Yahudi LaknatuLlah. Jika anda mengutuk seseorang yang ingin menjalankan hukum Allah swt di bumi ini maka mereka adalah serupa dengan yahudi yang tidak mahu melihat agama Islam menjadi petunjuk dan hadis Nabi saw. sebagai pengajaran yang berguna. jadi jangan cuba mempermainkan agama Allah swt sewenang wenagnya. kepada srikandi melayu cubalah tutup aurat tu, sesungguhnya orang islam muslimat yang tidak menutup auratnya seumpama dia terlanjang disisi Allah swt. dan kita tak tahu bila kita akan dikafankan jadi sembahyang lah kamu dibelakang iman sebelum kamu disembahyangkan dihadapan imam..wassalam.

Anak Lenggong said...

eloo musafir..memang lah anak jati k'tan tak maukan pembangunan sebab korang bukan duduk kat kelantan pun balik setahun cuma berapa kali ...pembangunan korang dapat dinegeri lain dan korang tinggalkan kemunduran dikelantan tu kepada orang tua dan kepada rakyat yang duduk dikelantan..disebabkan ko merasai pembangunan dinegeri lain ..jangan lah ko nafikan orang yang duduk dikelantan yang impikan kemajuan jugak..
kah kah kah...nik ajis ajar ko cam tu eks..patutlah ko tu taksub sangat dengan orang tua tu..dia dah nyanyok laa..udah menjadik fitrah manusia bila dah tua dia akan berubah menjadi saperti anak kecil cakap ikut sedap mulut sahaja tanpa menggunakan otak..cuba ko lihat beberapa tahun kebelakangan nie cakap tok guru ko tu sering berubah2 ..tak berpenderian..tak payah laa ko taksub sangat dengan orang tua tu sebab dia sendiri pun belum tau lagi masuk syurga ataupun neraka sebab hanya allah sahaja yang maha mengetahui..

setiap amalan yang kita lakukan hanya allah saw yang menentukan arah mana kita diakhirat kelak..dan bukannya nik ajis (manusia seperti kita jugak) yang menentukannya.

tawau kini said...

HIDUP UMPUNO!!!

.@blogger.com said...

Salam sdr semua,
Terima kasih kerana memberikan mendapat mesing2, berbeza pendapat bukanlah satu kesalahan kerana yg kita cari adalah kebenaran. Saya sebagai seorang Islam sangat menghormati para ulamak, tetapi bukan para2 yg mengaku ulamak dan mencari kepentingan dunia dengan berpolitik. Apakah bezanya diantara TG Nik Aziz dengan Lim Kit Siang sebagai tokoh politik? Dan ketaksuban para penyokong PAS sangan merunsingkan semua umat Islam di Malaysia kerana meraka ini sedia menyahut seruan Allahhu akbar biarpun dilaungkan oleh Lim Kit Siang. Berfikirlah dengan waras! Benar Islam tu bukan Melayu, tetapi majoriti Melayu itu Islam. Siapa dan apa yg PAS perjuangkan dan pertahankan selama ini? Tempat mereka dalam politik dan pemerintahan negeri dan negara sedangkan natijah pentadbirannya tidak ada apa2 ~ bRAVEhEART

menyegar said...

Salam.. apalah semua melayu ni asik berbunuh bunuh, yg untung bangsa asing jgk. melayu tetap tinggal layu.tak kralah UMNO ke PAS ke semua tu kaki putar alam belaka.jgn percayalah.

YANG GAMBI said...

Kawan pelik juga dengan manusia yang mengaku berilmu, berguru agama, cakap macam tak berilmu. Kata orang tak tahu agama, sediri tu macam mana ?

Tinggi sangat ke Ilmu Agama sampai boleh menentukan amalan orang lain ?

Kawan nak tanya musafir, kalau tak kebulu harta dunia, ngapa merempat ke negeri orang cari harta dunia, jangan cakap takbur wahai munafik.... kenapa tak duduk saja bawah telapak kaki nik aziz, boleh nampak syurga.....

faizul said...

Salam sejahtera,

Janganlah saudara/i memperbesarkan bangsa saudara/i. Allah tidak memandang apa jenis bangsa kamu di akhirat kelak. Berjuanglah demi agama kamu. Agama yang benar lagi syumul adalah agama Islam. Hudud undang-undang terbaik di sekalian alam. Saya pernah belajar feqah, sesiapa yang menolak Hudud hukumnya kafir. Adakah Umno menerima Hudud? adakah Pas tegakkan Hudud?

faizul said...

Salam sejahtera,

Janganlah saudara/i memperbesarkan bangsa saudara/i. Allah tidak memandang apa jenis bangsa kamu di akhirat kelak. Berjuanglah demi agama kamu. Agama yang benar lagi syumul adalah agama Islam. Hudud undang-undang terbaik di sekalian alam. Saya pernah belajar feqah, sesiapa yang menolak Hudud hukumnya kafir. Adakah Umno menerima Hudud? adakah Pas tegakkan Hudud?

srikandi melayu said...

Salam..
utk faizul
Apakah kegemilangan Islam PAS di Kelantan utk menegakkan hudud.. cuba beri satu kegemilangan yg dibawa agar Islam itu bersinar. Bagaimana utk laksanakan hudud jika Islam PAS itu kelam mcm lampu tenaga solar. Hudud itu seragam dan menyeluruh. Gemilangkan Islam itu dahulu seperti zaman Rasul kita. InsyaAllah hudud akan wujud sekiranya Islam itu gemilang. Islam PAS pun mcm tak cukup batteri. Cuba renung kembali..APAKAH KEGEMILANGA ISLAM PAS DI KELANTAN???

kermitt said...

depa ingat org kelantan ni miskin miskin sgt ka.. depa ingat org kelate ni somo keje makan gaji ka..?

p.s- hanya org kelate leh tahu siapa pegang kelate melayu ka cina ka?

p.s.s- aku org islam sokong parti islam.. hanpa naksokong parti melayu yg takda guna satu sen pun kat akhirat nanti lantak hang la kehkehkeh

Apache said...

Bilea pulok Islam ada parti nih..konfius..

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...