Suara Anak Pahang - Perlu Baca

07 July, 2009

NIK AZIZ ~ LIDAH BIAWAK PASIR

'undi PAS masuk syurga, menentang UMNO jihad ..Ya Allah ya Tuhanku, ampunilah dosa-dosaku yang menghancurkan perpaduan Islam di Malaysia ini'


KOTA BAHARU 26 Jun - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, kenyataannya pada 21 Jun lepas mengaitkan UMNO dengan komunis dan ajaran sesat hanyalah satu kiasan atau perumpamaan.

"Boleh jadi kerana saya kata nationalis dan komunis itu serupa, begitu juga dengan ajaran sesat, (bagi saya) semua fahaman yang menolak Islam, semuanya kita panggil ajaran sesat,” katanya kepada Bernama di sini hari ini.


Ternyata lidah ulamak yang dikatakan memperjuangkan Islam ini lebih lebih lembut dan bergulung bagai lidah biawak pasir. Sejak dari awal lagi saya sangat bencikan sikap ahli-ahli politik yang mengaku ulamak dan menjual Agama untuk kepentingan politik mereka dan kaum kerabat mereka. Mereka sentiasa merasakan bahawa sebagai ulamak apa saja tindakan mereka betul dari segi agama. Apakah agama Islam ini hanya milik mereka sahaja?

Mereka sewenag-wenangnya menggunakan ayat-ayat al-Quraan yang di tafsirkan sebahagian sahaja manakala sebahagian yang lain disembunyikan bagi tujuan membenarkan segala perbuatan mereka. Apakah harus ulamak berpolitik? Patutkah seorang yang mengaku ulamak disatarafkan dengan ahli-ahli politik yang kita tahu pasti bahawa mereka akan sentiasa memikirkan kepentingan politik mereka sendiri melebihi perkara-perkara lainnya.

Jika ulamak berpolitik, maka jatuhlah taraf mereka seperti ahli politik lainnya. Apa kah ada lagi perbezaan diantara kata-kata ulamak Nik Aziz dengan fatwa dari Ustaz Lim Kit Siang. Kerana mereka kedua ini ahli politik, maka mereka adalah setaraf.


Sila baca blog dibawah ini yang juga membincangkan perkara yang sama. Blog baharu dari penulis yang saya kira juga masih muda dan nampak beremangat serta berkesungguhan dan perlu diberikan perhatian.


(Link ke blog srikandi-melayu.blogspot.com)

8 comments:

poyosede said...

Adakah seorang ulamak diberi hak oleh Islam untuk mengutuk orang lain sampai begitu sekali.. Umpamakan UMNO seperti Komunis tak salah ke ??? Banyak la songe Nik Aziz ni ...

geefadzli said...

Salam dari srikandi..

Tq bang link kan blog kat sini...
Malas nk ulas dah isu ni..lagi2 nk melayan org nyanyuk..

sri tribuana said...

nyanyuk dh org tua ni....
ckp belit2

TokMudim said...

DmubFcuk


Ini semua provokasi PAS...hang pun sangkut.

hang dgn geefdazli 2 X 5

Bodoh punya Melayu

.@blogger.com said...

Salam,
terima kasih semua komen yang diberikan, tetapi apahal dengan tok mudim ni? sensitif ke? atau taksub? Bodoh punya melayu? PAS sayangkan melayu ke?

Kepada tok mudim, kerja tok mudim tu potong, jadi potonglah anu orang2 PAS tu dan tok mudim punya sendiri jika tak berani menghadapi kenyataan.

TokMudim said...

DmubFuck .@Blogger

Pantang atuk nenek orang kelantan....bila Tuk Guru mereka dimaki...

Ada akai tulis artikle macam ni...

Geedafzli & .@blogger 2 X 5

Bodoh Punya Melayu

geefadzli said...

Salam...

oiii tok mudim..keling ade jugak ko kat sini.lain kali bagi salam dulu. kira ok lah tu aku dgn Bh 2x5=10.. daripada kau tu 0x0=0.. hehehe.tak de hasil bagi kat Msia. Sibuk dgn kelantan..Salam pun tk reti nak bagi...Tuk guru konon..ing geh porahhhhhhhhhh

MekonG said...

see my site more about this..
http://mekongpeace.blogspot.com

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...