Suara Anak Pahang - Perlu Baca

17 June, 2011

'BERSIH' YANG KOTOR




Salam pagi Jumaat,

Rakyat digunakan oleh parti politik untuk membantu mereka berjuang didalam himpunan 'kotor' yang dinamakan 'bersih'. Penganjur dan pemimpinnya adalah dari kalangan mereka yang kotor. Siapa boleh lupa kerja kotor Mat Sabu suatu ketika dahulu bila didapati berkhalwat dengan Normah di bilik 121 Hotel Perdana Kota Baharu? Mujur Nik Aziz 'wali selipar' membantu mengampunkan dosa Mat Sabu dan menyelesaikan kes berkenaan dengan hanya kesilapan fakta nombor bilik. Bersih sudahkah Mat Sabu dari dosa khalwatnya sehingga mampu mengetuai 'himpunan bersih'?

Pas sebuah parti yang dulunya perjuangkan untuk Islam dan sekarang ini sudah hilang haluan dan sudah tidak pasti apakah perjuangannya juga kununnya akan berdiri dibarisan hadapan dalam 'himpunan bersih' itu nanti. Perjuangan utama 'himpunan bersih' adalah untuk memberi sokongan dan membela seorang pemimpin yang 'kotor' dan melakukan banyak kerja-kerja kotor untuk dilihat sebagai seorang pemimpin yang bersih.

Di zaman dia berkuasa, dialah yang memulakan politik wang, dia juga yang banyak menyeleweng bagi membantu kroninya. Kes liwatnya dahulu walaupun tidak dijatuhkan hukuman, namun hakim tidak meragui ada berlaku kemasukan 'totey'nya ke dalam 'lubang taik' mangsa. Untuk tidak memberinya malu, beliau hanya dihukum kerana penyelewengan yang melibatkan jutaan ringgit sahaja supaya akhirnya dia insaf.

Itukah manusia yang hendak kita angkat jadi pemimpin kita? Pas, parti politik yang sudah bersekongkol dengan syaitan juga pasti mengetahui dan mengakui hakikat sebenarnya namun kerana kepentingan politik mereka sanggup pejamkan mata dan menerima agenda menyelamatkan Anu arr, Si Peliwat Anugerah Tuhan ini.

Siapa dan apakah yang 'Bersih' hendak bersihkan? Mereka harus membersihkan diri mereka sendiri dahulu sebelum layak memimpin 'himpunan bersih', sebelum layak membersihkan orang lain. Nik Aziz Wali Selipar juga harus jauhkan dirinya dari syaitan yang di rejam yang dijadikannya sahabat selama ini hanya untuk menjatuhkan UMNO dan kerajaan. Ketika seluruh umat manusia memohon berlindung dengan Allah dari syaitan yang direjam, wajarkah Wali Selipar mengucapkan rela bersahabat dengan syaitan yang sah dan nyata adalah musuh semua umat manusia dan dibenci Allah?

Para penyokong Pas akan kata, wajar...dan mereka akan bertakbir menyahut seruan Wali Selipar kerana syurga yang para pemimpin Pas janjikan walaupun mereka bersalahan dengan janji Allah. Benarkan kita sudah melihat cahaya kebenaran? Malangnya di akhir zaman ini umat Islam juga sudah terlalu sukar untuk bersatu dengan melihat kebenaran yang hakiki.



No comments:

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...