Suara Anak Pahang - Perlu Baca

10 June, 2011

'DAP' YANG MEMANG RASIS


Fakta sejarah: Tragedi 13 mei terjadi adalah kerana provokasi dan sikap rasis DAP. Apakah ini ingin diulang sekali lagi?


Nyata Pakatan Pembangkang mempermainkan politik untuk kepentingan mereka sendiri saja. Mereka gunakan alasan tertentu jika ada kepentingan buat mereka namun menolaknya jika tidak memberikan manafaat kepada mereka. Seperti mana Pas, yang menghukum halal jika untuk mereka namun menghukum haram jika bukan untuk faedah mereka. Jelas sekali mereka ini sesungguhnya haramjadah.

Terkini, wakil rakyat DAP memohon anaknya didaftarkan sebagai bangsa Malaysia. Sedangkan umum ketahui bahawa bangsa yang dimaksudkan adalah ras. Baca sini    dan    sini. Apa yang sebenarnya mereka perjuangkan? Apakah mereka ikhlas dengan gagasan Satu Malaysia yang PM terapkan dalam pentadbirannya? Tetapi kenapa pula dalam isu pendidikan mereka tidak perjuangkan Sekolah Satu Malaysia dengan menghapuskan sekolah-sekolah jenis kebangsaan yang menggunakan bahasa asing sebagai perantaraannya?

Melayu mesti perkuatkan diri dan bersatu lebih teguh, kerana sama ada dengan sedar atau tanpa sedar kita telah dipermainkan oleh bangsa asing kerana kebodohan kita dalam berpolitik dan perpecahan kita sesama sendiri.

Kita tentu sedar bahawa kaum cina mendapat segalanya dari kedua-dua belah pihak. Kita tentu sedar bahawa MCA adalah tangan kanan kaum cina sedangkan DAP pula adalah tangan kirinya. Mereka perjuangkan kepentingan kaumnya mengatasi segalanya. 

Cina ada persatuan yang dinamakan Rayuan Pilihanraya Persatuan-Persatuan Cina Malaysia atau ringkasnya Rayuan Pilihanraya atau Suqiu yang berperanan menentukan undian kaum cina. Kerana itu kebelakangan ini BN tidak mendapat undi cina kerana mereka menggunakannya untuk mendesak kerajaan memberikan kaum mereka lebih kuasa dan hak keatas negara melebihi kaum bumiputera sebagai penduduk asal Malaysia.

Terbaru, menurut sumber yang tidak pasti, para pembekal dan pemborong (cina) akan menekan kerajaan dengan menaikkan harga barang-barang bagi mendapat 2 faedah. Pertama keuntungan berganda dan kedua menekan kerajaan supaya rakyat marah dan membenci kerajaan dan seterusnya akan menimbulkan keadaan tidak tenteram dan huru-hara. Ini adalah amaran awal, jika nanti harga barangan naik melambung maka kita tahu bahawa ini adalah usaha terancang kaum cina melalui parti pembangkang untuk menekan kerajaan.

Apakah bangsa Melayu masih tetap tidak ingin bersatu? Apakah perjuangan bangsa Melayu bukan lagi untuk Agama, Bangsa dan Negara? Biarlah Pas tersesat jauh dengan meninggalkan perjuangan Islam untuk perjuangan sekular negara berkebajikannya, UMNO mesti tetap teguh dengan perjuangan asal demi Alif, Ba, Ta. Hidup Melayu! Hidup Islam dibumi tercinta...Malaysia!


2 comments:

mohd azmin said...

as salam..sgt mengesankan dan menyerap ke hati. semoga wujud kesedaran yang menginsafkan nurani yang bernama melayu. Atas nama `keadilan' dan `kesemarataan'..tergugah sudah melayu dek kerana gula yang sesaat manisnya dilidah. Bilakah akhirnya manusia melayu itu bersatu ?

mohd azmin said...

sangat meresap dan menyentuh ke hati. Semoga titipan ini mampu menyingkap jelaga yang bernama nurani melayu yang kian menjauh dari akar bangsanya. Sayu dan pilu, apabila Islam menjadi pemanis kata dihati mereka yang melihat `keadilan' diluar kotak kebenaran

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...