13 June, 2011

MUSUH SEBENAR MELAYU

Bacalah sejarah, apa punca tragedi 13 may dan siapa yang memulakannya?
Apakah kamu memaafkannya begitu saja? Tetapi bukan aku!

>>>

Ultra kiasu begitu bernafsu untuk menguasai Putrajaya. Berbagai cara dilakukan walaupun terpaksa mengorbankan prinsipnya. Mereka sanggup lakukan apa juga cara, termasuk strategi terbaharu memikat anak muda Melayu untuk menyertai mereka. Mereka tahu generasi lama, terutama yang lahir sebelum dan awal 13 Mei 1969, tidak akan menyertai mereka. Apatah lagi jika mereka faham perjuangan ‘Malaysian Malaysia’. Maka peluang digunakan untuk memikat generasi muda hari ini yang dikatakan tidak ada lagi perasaan 13 Mei di hati mereka.

Dalam usaha untuk memenuhi nafsu serakahnya, parti ultra kiasu mahu menonjolkan imej sebagai parti untuk semua. Parti ini telah melancarkan portal berita bahasa Melayu - Roketkini. Portal yang memfokuskan kepada berita dan analisis itu khusus untuk menarik sokongan pengundi Melayu, yang selama ini dianggap anti-ultra kiasu.  ~ Klik ke 'Semangat Melayu dan Ultra Kiasu'


Dari beberapa siri PRK hingga ke PRN Sarawak, undi kaum cina masih kekal tidak memihak kepada BN. Jelas MCA masih gagal mengawal undi kaum cina atau memang ada permaufakatan antara mereka untuk memberi tekanan kepada kerajaan BN. Saya sangat yakin bahawa kaum cina memang pandai menggunakan kedua-dua belah tangan mereka. Tangan kanannya MCA manakala tangan kirinya adalah DAP. Tangan kanan akan mengambil apa yang diberikan dan dengan cara mulia tetapi tangan kirinya akan merampas dan mencurinya.

Bijaknya DAP adalah apabila mengetahui dimanakah kebodohan Melayu didalam Pas dan PKR. Kebodohan dan kelemahan Melayu adalah sikap dengki dan membenci sama sebangsa. Didalam perniagaan dan kehidupan seharian bukan sedikit orang Melayu yang berusaha menjatuhkan bangsanya sendiri. Bahkan mereka rela mengangkat bangsa lain untuk menjatuhkan bangsanya sendiri.

Demikian juga dalam politik. Kita melihat dengan jelas apabila UMNO menawarkan Pas persahabatan dan bersama didalam saf, Pas menolaknya bulat-bulat namun mereka rela untuk bersama dan tidur sebantal dengan DAP yang sah dan nyata tidak dapat menerima Islam sebagai pegangan hidup. Demi menjaga hati DAP maka Pas sanggup mengubah dasar perjuangan parti dari membangunkan negara Islam kepada negara kebajikan.

Sejarah bangsa Melayu akan terus mencatat bahawa musuh utama bangsa Melayu adalah bangsa Melayu sendiri. Rupanya anak-cucu Si-Kitol dan Raja Mendaliar masih belum terhapus dari bumi Melayu ini. Mereka  membiak pantas bagaikan 'khinzir' didalam Pas dan PKR dan menjadi senjata DAP untuk menghapuskan Melayu di Tanah Melayu ini sendiri.

Mereka menuduh kita rasis sedangkan merekalah yang lebih rasis dan chauvanis. Jika mereka tidak, kenapa mereka enggan mansuhkan sekolah jenis kebangsaan? Dan banyak lagi sebenarnya yang mereka sembunyikan. Siapakah yang berjuang untuk kemerdekaan dan siapa pula yang berjuang menentang kemerdekaan dulu? Malangnya masih ada bangsa Melayu yang menyokong mereka.

4 comments:

Anonymous said...

Siapa yg paling banyak bagi muka kpd MCA? Kalau bukan UMNO!
Ingat dahulu pendapatan.....menyesal kemudian tidak berguna......hmmmmm...org Melayu bukan tak bijak,UMNO saja yg bingai.

Wake UP! said...

Kali ini kita kasi bersih dari anasir komunis. Cantas habis.

Wake UP! said...

Rasis kiasulah biasalah melenting bila kita kata dia rasis kiasu.

Anonymous said...

"Sejarah bangsa Melayu akan terus mencatat bahawa musuh utama bangsa Melayu adalah bangsa Melayu sendiri."

Saya memang bersetuju dengan kenyataan Sdr di atas. Dah berapa banyak tanah rezab melayu telah di gadai kepada bangsa asing atas nama kemajuan. Orang PAS telah di anggap macam bukan warganegara oleh UMNO. Dikriminasi dalam segala perkara. Bukan sahaja dalam soal bantuan, biasiswa, kena tukar tempat kerja bahkan sejarah telah mencatitkan telah ada orang PAS yang di bunuh oleh UMNO. Bahkan bunuh sesama UMNO pun dah ada... Nak bela melayu? Cermin muka lah...

DAP tidak menerima Islam? Bila masa pula UMNO terima Islam? Sejak merdeka hingga sekarang ada undang-undang jenayah dan sivil mengikut syariat Islam?

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...