20 September, 2013

PAHANG - APA LAGI KAUM CINA NAK?







Segalanya bermula ketika menyambut Hari Malaysia Peringkat Negeri Pahang di Taman Gelora, Kuantan. Sudah semestinyalah MB Pahang DSD Adnan Yaakob menegur ketiadaan penyertaan kaum Cina. Selain dari kaum Cina tidak hadir penyertaan dalam persembahan juga tidak disertai mereka sehinggakan tarian kaum Cina terpaksa dilakukan oleh orang Melayu dengan berpakaian Cina. Ternyata bahawa kaum Cina mensabotaj program yang dianjurkan kerajaan. Apakah kaum Cina Pahang masih berdendam kerana gagal merampas kerajaan dalam PRU lalu? Salahkah bila MB menegur sesuatu yang nyata? (Baca Sini dan Sini)

Sehubungan dengan itu maka kaum Cina termasuk akhbar yang mereka kuasa dan ada kepentingan serta Setiausaha Agung MCA sendiri menuduh DSD Adnan rasis. (Baca Sini) Apa lagi yang kaum Cina Pahang nak? Selama ini mereka dilayan sama rata bahkan ada kalanya mereka dilebihkan oleh kerajaan dan dianggap bagai anak emas kerajaan dalam hal penerimaan projek pembangunan dan ekonomi. Apakah mereka ingin memiliki segalanya baru mereka akan berpuas hati? Kita simpati dengan MB Pahang yang sudah kerap kali diasak sedemikian rupa.

Apakah kaum Cina merasa bahawa mereka kebal undang-undang dan peraturan? Apakah dengan kekayaan dan penguasaan ekonomi yang mereka miliki ketika ini mereka boleh membuatkan kerajaan hanya mengikut arahan dan telunjuk mereka? Kerajaan Pahang harus mengubah dasar dengan mendahulukan orang Melayu dan India dalam semua perkara kerana kita sedar bahawa kaum Cina tetap tidak akan memberikan sokongan kepada kerajaan, tidak dalam PRU13 lalu dan tidak juga menjelang PRU14 nanti. Siapa dalang pembelotan undi Cina di Indera Mahkota dan Kuantan dalam PRU lalu?

Kaum Cina dengan mudah menuduh kita rasis sedangkan apa yang mereka lakukan itu lah rasis sebenarnya. Mereka bukan lagi melempar batu sembunyi tangan bahkan melempar batu dan menuduh orang lain yang melemparnya. Sifat rasis dan chauvinis kaum ini sudah tidak dapat disembunyikan lagi, kerana mereka merasakan mereka sudah ada kuasa ekonomi dan berhasrat merampas segalanya dari kita.

Hasrat dan ketamakan kaum Cina terserlah dalam Sidang DUN Pahang lalu bila pemimpin senior DAP dengan tegas menyatakan; Ini kalilah 12 kerusi, lain kalilah 24 kerusi. Jelas bahawa mereka memang mensasarkan Pahang jatuh ketangan pembangkang khususnya DAP. Andai pemimpin kita masih leka dan terlena, tidak mustahil PRU14 nanti Pahang akan ditawan pembangkang sebagaimana Pulau Pinang dan orang Melayu akan berputih mata.






7 comments:

Anonymous said...

Salam.Dalam PRU 14 nanti UMNO perlu meletakkan calon melayu di semua kawasan yg majoritinya orang melayu.Kalau UMNO tak berbeuat demikia tandanya UMNO mmg sebuah parti yang tak berguna untuk bangsa melayu

STruggLing`CHartiST said...

Cina Pahang mau semua org2 Melayu di Gebeng lelong tanah murah2 kononY dek kerana ancaman radiasi.

Tanah dilelong murah oleh org Melayu. B'bondong2 la Chinese borong tanah2 sekitar gebeng. Cina kebal maa ..tak takut radiasi.

p/s:- menakut2kan org rmi dgn ancaman radiasi sbg salah satu langkah pengambilalihan tanah secara licik.

Anonymous said...

Kerajaan melayu masih tak sedarkah yang kita tak perlukan Cina...hatta persembahan kebudayaan mereka pon kita boleh buat...!!!!

MELAYU TIDAK PERLU CINA UNTUK BANGUNKAN MALAYSIA. ..Tanah Melayu.

Masihkah kerajaan menunggu Cina berbah dan pengisi jawatan dalam kabinet dan kementerian?

Kenapa perlu letak majority cina dalam PEMANDU?

Kenapa kita perlu melayan kehendak cina dalam pendidikan cina?

KENAPA KERAJAAN KITA PERLU SUJUD PADA CINA ?

Aku Apa Peduli said...

red bean army tu cina kominis moden lah, duduk bandar, bukan dlm hutan lagi ... mrk ni semua penyokong dap ... jadi dap tu cina kominis bandar!

buatlah program kerajaan kat bandar mana pun, cina tak kan mau masuk campur dah, kalau ada pun sama ada main wayang saja atau yg betul2 sokong kerajaan, tapi sudah susah nak pastikan yg mana satu ...

dulu mca secara gelap sokong dap, tapi skrg dah terang2, sampai akhbar The Star milik mca dap yg gunakan utk propaganda dap dan pr. tapi pejabat2 dan agensi kerajaan banyak yg langgan. sbb apa? sbb banyak penyokong pr disitu ...

jadi apa nak herankan sangat kalau cina tak ambik peduli apa kerajaan buat? nak suruh diorang tunjukkan sifat patriotik? jauh sekali le ...

pedulikan kaum cina, mrk dah tunjukkan dgn bukti 93% lebih pengundi kaum cina sokong dap. mca dan gerakan dah tak releven lagi dlm BN.

bRAVEhEART said...

Cina menguji kekuatan dan perpaduan kita, bila kita alpa mereka akan mengambil kesempatan untuk merampas segalanya dari kita.... hak kita. Terima kasih semua, terima kasih APA.

Anonymous said...

Betul..betul...betul...

Masalahnya kerajaan melayu BN buta mata dan buta hati. BN boleh mentadbir TANPA CINA. Begitu juga TANPA PAS dan PKR.

Tak payah le..mengharap yg tak tentu. Perkuatkan yang ada....

BN wake-up.... anda masih tidur lagi.

Anonymous said...

WONG TACK MAU TUTUP LAMP

Tiap hari rabu ,di kuala lumpur, di jalan bandar, depan panggung bandar raya,akan berkumpullah cinions cinabeng kiasu t shirt hijau yang masih marah terhadap kegagalan mereka bantu tanah besar cina PRC mencapai kedudukan pengeluar nadir bumi terbesar di dunia, dan PRC juga mengawal London Metal exchange.

Tak ramai tahu,dan juga tidak di dedahkan kasih sayang sanjungan mereka kapada kepentingan PRC.

Selagi Lamp tak tutup, selagi itu cinion cinabeng kiasu pendatang tidak berhimpun untuk hari malaysia.

La ni, musim abu,ya abu, abu yang nak di impot dari bangkok.
Cinions cinabeng kiasu pendatang telah bangkit bantah sekatan membawa masuk abu.
1.sengaja cari pasal
2.suka cari isu
3.suka civil disorder
4.gemar disharmony
5.gemar disobedience
6.gemar demo jalanan
7.ta akan puas hati
8.tak pernah cukup
9.mintak itu minta ini.
10.tak suka bayar.
Kesukaan dan kegemaran
1.free punya (apa saja)
2.pangkat bintang darjah kebesaran perengkat negeri dan persekutuan
3.ta pau makanan di open house.
4.gemar soal "sekarang u apa mau ? "
5.bayar kurang
6.timbang kurang
7.skim cepat kaya
8.main saham (tak payah kerja)
9.cakap mandarin di rangan resmi kerjaan.
10.suka mohon paspot antarabangsa tak pasal pasal (kerana standby benci duduk di negeri malaysia)
11.suka main judi semua jenis(tak payah kerja)
12.curi pasi
13.curi tanah
14.curi balak
15.teroka haram cameron highlands
ada 125 lagu,penat tulis
arjuna waspada
changkat lobak

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...