25 February, 2009

IA,TDM DAN PL






Ada 2 perkara / isu yg menarik untuk kita perbincangkan dan ke2-2 nya sdg hangat dipasaran;

1.
UMNO Kelantan dan beberapa pemimpin UMNO pusat menawarkan Dato' Ibrahim Ali utk. menerimanya semula kedalam UMNO jika beliau berhajat. Jawapan setakat ini dari Dato' Ibrahim Ali adalah TIDAK! Saya sgt menghormati pendirian beliau. Saya nak tanya; siapa kah yg bertanggungjawab dlm politik cantas dan mencantas Dato' Ibrahim Ali dari menjadi calon UMNO dlm PRU12 lalu? Dato' Ibrahim Ali adalah salah satu tokoh politik yang didormati kawan dan lawan. Kerana itu jugalah PAS tidak meletakkan calon dikerusi Parlimen berkenaan utk bertanding dgn nya kerana sedar bahawa bukan mudah utk menumbangkan beliau. Dlm keadaan kekurangan kerusi Parlimen kerajaan kita faham betapa nilai dirinya jika berubah kepada BN, tetapi beliau seorang yg berprinsip yg tidak akan meletakkan maruahnya sebegitu rendah. UMNO menyesal? Siapa yg cuba mencantas Dato' Ibrahim Ali? Manusia itu harus dihukum kerana bertanggungjawab melemahkan UMNO kerana tamakkan kuasa dan kepentingan peribadi dan kroni.


2.
Mubarak cadang menamakan TDM untuk KLIA. Apakah hanya itu cadangan paling istimewa utk bekas PM yg terlalu banyak berjasa kepada negara? Alangkah rendahnya kita letakkan penghargaan kpd TDM. 22 tahun berjasa kepada negara, namanya hanya nak diabadikan kpd sebuah lapangan terbang? Hinanya penghargaan ini berbanding dengan apa yang seorang AP cadangankan utk menghargai Pak Lah dgn mengangkatnya sbg menteri kanan. Cadangan menteri kanan itu tidak ikhlas dan berunsur membodek. Apakah yg mampu dilakukan lagi oleh Pak Lah? Jika AP berkenaan benar-benar jujur, Pak Lah harus dicadangkan bersara terus dari kerajaan dan tidak terlibat dgn apa-apa berkaitan kerajaan. Pak Lah telah gagal dlm pentadbirannya, semua orang melihatnya begitu. Hanya berkhidmat hampir 6 tahun kita nak beri Pak Lah menteri kanan, bagaimana TDM yg berkhidmat 22 tahun? Hanya namanya untuk sebuah lapangan terbang?

Yang lebih penting adalah kita hendak gunakkan otak TDM untuk bantu bangunkan negara dan merangsang ekonomi yg sdg suram ketika ini. Jika TDM menteri kanan maka otaknya tentu mampu digunapakai bagi tujuan itu. Jika Pak Lah jadi menteri kanan, apa yg akan kita dpt darinya? Zzzzzzz!!! Kruhhhh!!! Kruhhhhh!!! AP berkenaan harus berfikir waras ketika memberikan cadangan, jgn nak buat lawak dalam Parlimen.

13 comments:

paneh said...

Cadangan lawak antarabangsa la diorang nih. Pemberi cadangan tu otak letak kat lutut.

Apache said...

kata bodoh kang dia marah, tapi beri cadangan otak tak guna...ini akibat politik ampu nih..patutnya tahun lepas lagidah bersaranya...baru cepat sikit pemulihan dapat dilaksanakan oleh DSN...

Anonymous said...

Salam,
Terima kasih Pangn dan Apache.
Penghargaan utk TDM namanya menamakan KLIA, jika pencapaian jadi ukuran maka untuk Pak Lah namakanlah Hentian Pudu dengan namanya. Sesuai?

one one no belen said...

Itulah aku pernah kata,pemimpin didalam UMNO sekarang tak lebih dari seekor lembu.AP tu mana ada akal.aku ingat lembu loagfi berakal dari AP tersebut.Pemimpin UMNO yang macam inikah yg kita pilih? kan nampak kita pun mcm lembu?

Anonymous said...

DULU AKU HORMAT TUN..SEKARANG AKU ANGGAP ORANG NYAYUK AJE DIA NI..

ANAK DIA MUKHRIZ LAGI TAK BOLEH HARAP..APA DIA NAK CAKAP PUN TAK TAHU..

IDEA DAN KONSEP..LAGI CARCA MERBA.BERUBAH..BERUBAH APE KE BENDANYA NAK BERUBAH LAGI..

BERUBAH MACAM BAPANYA DEFEKTOR UMNO..HENTAM UMNO.PENYEBAB UMNO KALAH PRU 12..

SEKARANG BAPAK DENGAN ANAK LANGSUNG TAK BOLEH PAKAI..

Anonymous said...

Anon 2:55,
Takat komen tak berasas tak ada maknanya, beri fakta dan katakan sapa yg kau sokong, jgn malu sebab kita tau mesti ada yg kau sokong tapi malu nak kata. tak apa kita tau kau dah dapat RM dari dia, makanlah tak apa tapi bila komen bukan takan komen saja, kena lah beri alasan sekali. Rasanya kau ni pecacai KJ. Apasal penakut komen tanpa nama pulak? Jgn bacul spt tuan mu KJ tu.kena berani sikit.

Anonymous said...

Anon 2:55,
TDM dah banyak berjasa, ko apa jasa ko? Jasa kpd Khir Toyo atau jasa kpd KJ? Tak payah lah nak kutuk TDM kalau nak banding TDM dgn ko ni, ibarat TDM itu dodol dihari raya dan ko ni ibarat tahi lembu dijalan raya, kah kah kah

Anonymous said...

TUN TU SEKARANG DAH JADI PECACAI PEMBANGKANG. DIA LEBIH PEMUSNAH DARI PEMBANGKANG. TARAK GUNA PUNYA ORANG TUA GAYUT. RUMAH KATA PEGI KUBOR KATA MARI. DAH TURUN BUAT CARA TURUN..NI NAK MEMUSNAHKAN. MACAM-MACAM FITNAH DITABORKAN MERATA-RATA SEMATA-MATA NAK BAGI LALUAN PADA ANAK DIA YANG CACAT PEMIKIRAN NAIK. ANAK DIA YANG KURANG BIJAK NI NAK DITONJOL-TONJOLKAN. CUBA KAU LIHAT MATANYA BILA BERCAKAP TERKEBIL-KEBIL AJE..KOMPIOUS SEPANJANG MASA. SAYANG TUN CERDIK DAPAT ANAK KURANG CERDIK. APA KAU NAK DIA KENA LANYAK KE KALAU JADI KETUA PEMUDA, KENA ULAMLAH DENGAN HUSSAM DAN SALAHUDDINLAH NAMPAKNYA.

Anonymous said...

WALAMAK ADA MANGKUK YANG MENGATAKAN TUN DODOL. PATUTLAH UMNO KALAH PRU 12..KEPALA OTAK MACAM LANTUI.

TUN DODOL TERLEBIH MASAK DAH HANGUS..DODOL HANGUS BOLEH MAKAN KE..

Anonymous said...

hey beranikan hati apa didalm artikel kau yang berasas..
sama aje macam otak kau kosong..zero.. nil..semua tomahan jugalah..wahai mangkuk.
kau jawab..kasi isi-isi kau wahai isi neraka.

Anonymous said...

woi yg percacai Tua ganyut tu menggangu gugat kerajaan kau tak komplain ke..kau pun double standard macam pembangkang.

Anonymous said...

berjela-jela aku baca segala tomahan yang direka oleh si TUA bangsat yg bertopeng malaikat tu...kau ada baca ke..hampeh punya fitnah..
Orang Tua macam tu yang kau sokong..kat PP dan KT ada ke dia bantu..UMNO. weii budak kecil buka mata sikit!!

Anonymous said...

Anon yg biadap dan kurang ajar, kau sokong siapa mkau punya pasal, tak suka aku punya blog kau punya pasal tapi kau bukan jenis manusia yang ada konek, potong kasi makan anjing lagi bagus, penakut, bacul tak ada nama.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...