17 February, 2009

POLITIK KITA

POLITIK CONTENG-MENCONTENG Part 1. (Klik)



1. Nak tutup pekong didada YB Kedah kata ADUN Bukit Selembau tak tahan tekanan BN dan ditawar RM5 juta untuk lompat keluar. Yang diconteng BN. (Baca Artikrl Pilihan: Buruknya Bila Azizan Berbohong)


2. Bila AP BN ditangkap video lucah mereka kata mesti letak jawatan sebab tidak bermoral. Bila ratu bogel ADUN PR tersebar di internet, mereka kata tak boleh terburu-buru. MB Selangor kata nak tengok dulu. Nak apanya? Nak tengok gambar lucah tu ke nak tengok ADUN tu bogel? Kah! Kah! Kah! BN juga yang kena conteng. (Bacalah kat sini)

(Dan kat sini)

(Kat sini lagi)


3. Kes DUN Perak, Mereka tuduh BN buat kerja HARAM dan rampas ikut jalan belakang. Rupanya mereka lupa siapa yang suka main belakang. Kah! Kah! Kah! Akhirnya terconteng arang dimuka sendiri.


4. Macam biasa, PR guna neraca lamanya: Bila orang HARAM, bila kita HALAL. Sekali tak percaya polis, ada masa percaya pulak polis. Asal untung dan memihak kepada mereka semua boleh. (Baca sini)


5. Sekarang dah jelas mana benar dan mana yang salah. Baru kini kita kenal yang mana kaca yang mana permata. Selama ini mereka asyik menconteng BN.(Baca sini apa Sultan Selangor kata)


6. Yang ini berita biasa, tetapi bermakna kerana DSA Ketua Pembangkang - gara-gara lewat (BUKAN LIWAT) penerbangan ketinggalan pembukaan persidangan parlimen.
(Baca sini)


7. GAPENA lapor polis, dakwa Kementerian Pelajaran Malaysia - Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) bertentangan Perlembagaan Persekutuan dan dan Akta Pendidikan tahun 1996. Ini kes siapa yang punya angkara dan siapa suruh conteng siapa. Dah 6 tahun baru tersedar? Ini bukan kes tidur lena, tapi separuh mati. Bukan takat rumah siap pahat berbunyi tetapi rumah dan nak runtuh baru pahat berbunyi.

8. Berfikirlah dari luar kotak fikiran biasa. (Baca disini)

7 comments:

Unknown said...

apa yang terjadi pada parti anti Bn tu semua yang Bn buat..lama lamaan rakyat akan sedar lah.tak akan semua bn yang buat...fikirlah

no.7 tu saya rasa ada yang dengki dan menghasut supaya orang melayu mundur.selepas 6 tahun baru nak protes ...gila ker ni..kita patut bersyukur supaya anak anak kita akan datang boleh bertutur dalam bahasa english.kita tengok kaum india dan china kebanyakkan anak mereka bertutur dalam bahasa english dengan baik.yang melayu plak tu dah kebelangkan.sepatut nya diaorang beri pandangan pada kerajaan supaya macammana nak naikkan lagi penguasan bahasa english tu.saya percaya kalau ikut kehendak mereka melayu akan jauh ketinggalan ...percaya.contoh nya nak interview kat swasta...kebanyakkan speech english.bodoh punya lah orang macam ni...supaya orang melayu mundur

Anonymous said...

Sdr Siemens,
Benar sekali, bahkan siswa/zah kita kebanyakan tidak mampu kuasai bahasa inggeris sedangkan keling botol dan cina kontrek pun boleh. Ada pihak yang suka lihat melayu terus layu, mereka tidak dapat mencerap wawasan TDM.

one one no belen said...

Itulah melayu. kalau kita komen utk membina mereka melenting tapi mmg hakikatnya melayu mmg bangsat..

MAWAR BERDURI said...

salam hati yang berani?

aku nak gelak jap ah ah ah ah uh uh mantap gila eh ulasan ko ni, "rumah dah nak runtuh, pahat masi bebunyik" ah ah ah...

sesuai sgt ngan Pakatan la wak..uh uh

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Maaf, Satu komen telah dipadamkan. Komen luar tajuk memang kena padam. Nak komen banyak-banyak tulis posting sendiri dalam blog sendiri.

one one no belen said...

weii bagilah pic eli bogel tu. menarik jgk untuk tatapan kita hahah

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...