06 February, 2009

SINOPSIS DRAMA LAWAK 'POLITIK LOMPAT KATAK'


  1. PR (Baca: Penipu Rakyat) sangat ghairah me-rasuah politik / membeli AP/ADUN BN sehingga DSA berani meletakkan tarikh 16 September untuk alih kerajaan dan kata ramai AP akan lompat ke PR menjelang 16/9.

  1. Seorang ADUN di perak - shhh!! membisik kepada No.2 UMNO -shhhh! bahawa dia ditawar RM juta-juta untuk lompat ke PR. Shhhh! No.2 kata; tak apa yeop, kome lompat dan kita pasang perangkap - shhh! – misi undercover.

  1. ADUN UMNO lompat ke PKR. DSA gembira – kah! Kah! Kah! PAS dan DAP pun ketawa juga kah! Kah! Kah! PR kata ini tindakan bijaksana.

  1. 3 ADUN PR hilang dan gagal dikesan. DSA resah. Dengar khabar mereka nak lompat. PR gelisah.PR kata ini tindakan tidak bermoral dan pengkhianat.

  1. BN umum 3 ADUN PR lompat keluar. PR Perak hilang majoriti. PR tambah gelisah. DSA tambah resah.

  1. ADUN UMNO lompat masuk UMNO semula. DSN gembira – kah! Kah! Kah! MCA dan MIC pun ketawa juga kah! Kah! Kah!

  1. BN/UMNO umum majoriti dan ingin bentuk kerajaan. Baginda Sultan perkenan.

  1. Baginda Sultan perkenan melantik MB baru. Penyokong PR buat tunjuk perasaan (rusuhan) di Istana kerana dengki dan cemburu.

  1. YB X MB Perak bantu YB Bukit Gelugor saman Baginda Sultan di mahkamah. Pembaca - saya nak minta izin ketawa: 'kah! Kah! Kah!'

  1. Husin Lempoyang pun ketawa juga dan buat kita ketawa: "Ngeh-Nga" nak naik. Nazrin nolak. "Ngeh-Nga" nanya-nanya. Nizar nerima. (Klik untuk baca penuh)

  1. TDM pun dah ikut ketawa: ….12. Lompat masuk (perangkap) boleh tapi lompat keluar tak sah!! He, he, he! (Klik untuk baca penuh)

Nota:
Posting akan datang yang lebih sensasi: Perusuh Hilang Topeng dan Jalan Sulit No.2

3 comments:

Apache said...

Sesungguhnya perancang yang terbaik itu hanyalah Allah swt semata-mata... Ingat dan insaflah wahai Penipu Rakyat (PR)

UMNO PARTI PENJARA said...
This comment has been removed by the author.
UMNO PARTI PENJARA said...

Kesian ke rakyat..
Rakyat mcm diperbodohkan pulak..

Nasihat saya..
Bila orang ni jadi calon lagi, janganlah undi mereka..

biarlah mereka melompat2 :-)













p/s:Hormatlah Sikit Keputusan Sultan
p/s:Amaran Kepada Pemimpin Melayu

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...