07 October, 2009

PARTI AJARAN SESAT: MEMANG BEGINILAH SIKAP MEREKA

wajah terbaru ambo


Politik cari make, deh. Ini untuk ambo, anok bini dey kroni ambo


Wak apo nyo gi baling kasuk ko kepalo ambi nih? Mu tok say masuk syurgo ko?




Pilihan Raya Kecil berlaku lagi, dan sibuklah para pembangkang menelanjangi pemerintah. Ini adalah sikap semulajadi mereka sejak dahulu lagi. Memang beginilah sikap Nik Aziz dan Haji Hadi, juga Anwar Ibrahim yang semakin berahi dan DAP parti kafir harbi yang bersekongkol dengan PAS, yang menyertai saf PAS kedalam syurga Nik Aziz.

Nik Aziz selaku pemegang kunci syurga akan menentukan siapa yang berhak memasuki syurga, satu penghormatan bagi sekelian insan di bumi Malaysia ini yang tidak pernah penghormatan sedemikian diberikan kepada manusia-manusia yang lain termasuk yang maksum bahkan tidak juga kepada para Nabi dan Rasul.

Islam PAS adalah Islam yang sebenar-benarnya tulin. Islam lain semuanya tak betul dan tidak akan masuk syurga. Mematuhi kata pemimpin PAS adalah satu rukun dalam Islam PAS. Kata-kata Nik Aziz dan Haji Hadi sudah sama dengan hadis nabi. Patuh kepada mereka balasannya adalah masuk syurga, ingkari mereka akan masuk neraka. Kerana itulah semua DAP kafir harbi juga mengikut kata Nik Aziz dan Haji Hadi kerana mereka juga ingin masuk syurga. Mereka juga tahu bahawa Nik Azizlah pemegang kunci syurga dan yang paling berkuasa.

Fatwa-fatwa Islam PAS Nik Aziz patut dibukukan dan diiktiraf sebagai hadis. Hadis Nik Aziz ini bolehlah disebarkan di semua masjid, surau, gereja, kuil dan tokong diseluruh negara dan mesti juga digunapakai pada setiap Pilihan Raya sebagai panduan mengundi untuk masuk syurga - mengundi PAS dapat pahala, mengundi PAS masuk syurga.

Pengikut PAS bukan saja lembu-lembu yang berbaring dijalanan di Kuala Kangsar dulu, yang taksub kepada perjuangan dan mencari syurga Nik Aziz, tetapi blogger pemangkang juga adalah dari kalangan mereka ini. Mungkin blogger pembangkang yang songsang ini tidak berpeluang berbaring dijalanan, tetapi tulisan mereka menyokong kesongsangan fikiran.

Membaca blog-blog songsang pembangkang ini membuatkan kita jadi jemu dan muak, tidak ada langsungkan jasa dan kebaikan yang telah dilakukan oleh pemimpin dan kerajaan kita selama ini? Banyak sangatkah jasa yang telah dibuat oleh pembangkang kepada rakyat dan negara kita selama ini? Yang kita nampak apa yang mereka buat hanyalah janji. Jika mereka memerintah mereka akan lakukan ini, jika mereka menang mereka akan lakukan itu, tetapi yang mereka lakukan tidak ada apa-apa selain dari mengangkang sepertimana cerita di Bukit Lenjan.

Para blogger songsang ini minatnya hanyalah menyebarkan fitnah, mereka menulis dan mencaci dan mencerca pemimpin kerajaan sesuka hati mereka. Memfitnah memang mudah, tetapi apakah yang mereka lakukan untuk bangsa dan negara selama ini? Memfitnah pada mereka tidak berdosa dan mereka tidak takut akan dosa kerana Nik Aziz telah menjanjikan syurga untuk mereka.

Kepada penduduk Bagan Pinang: Tolaklah PAS. PAS bukanlah Agama Islam. PAS hanyalah sebuah parti politik yang sejak dahulu mempergunakan Islam untuk mendapat pengaruh masyarakat. Ulamak PAS adalah ulamak yang menjual Agama untuk kepentingan peribadi mereka dan kroni mereka. PAS akan menghalalkan apa yang mereka kehendaki dan miliki tetapi akan mengharamkan apa yang mereka tidak dapati. PAS parti haramjadah sejak dulu lagi dan menyebar fahaman sempit serta bersifat perkauman. PAS juga parti menyokong keganasan dan sering bertindak ganas bagi mencapai hasrat mereka. Sahutlah seruan 'Take beer PAS' yang sudah menghalalkan arak dijual dimerata-rata dan menghalalkan ternakan babi untuk menjana ekonomi negeri.

Rakyat Malaysia patut istihar perang terhadap PAS dan darah orang-orang PAS halal bagi penentang mereka.

20 comments:

Anonymous said...

Salam.Satu tulisan yang baik dan saya rasa org yg ada akal akan menerima tulisan ini.Namun perlu jugak penuis ingat bahawa kita kenalah memberi pilihan untuk pemgundi mengundi.Masaalahnya sekarang UMNO telah meletakkan seorang calon yg memang tidak layak dan tidak lagi releven. bagaiman pengundi akan membuat pilihan?Sedangkan seandainya isa samad di tentang oleh seekor lembu yg di calonkan oleh membangkang saya rasakan lembu tersebut akan memenangi undi tersebut. kesalahan terletak kepada pucuk pimpinan UMNO kerana salah melatakkan calon.

Media Cyber said...

apa masalahnya meletak isa samad sebagai calon? kenapa harus dibuka semula cerita yang lalu? apakah yg lalu sama dengan yang kini? kita siapa hendak menilai seseorang itu kalau kita sendiri pun tak betul?

disebabkan mentaliti yang selalu melihat ke belakang maka itulah punca pemikiran masyarakat melayu mundur semundur mundur mundurnya.

Tiada manusia yang tidak pernah buat silap biarpun dalam keadaan waras atau sebaliknya. Tetapi kita sebagai manusia yang dia juga manusia haruslah diberikan peluang. Jikalau Isa samad buat silap lagi, kita gunakan undang-undang untuk memberkasnya.

Jangan fikir yang BPR a.k.a SPRM itu diwujudkan hanya untuk menyiasat segala aktiviti jenayah kolar putih Pembangkang saje, pemimpin dalam BN tidak terkecuali.

Kalau masyarakat melayu sekarang masih lagi mengungkit peristiwa yang telah basi, di masa depan Melayu tetap sama juga. Pencalonan Isa Samad dipertikai kerana segelintir pihak hanya memandang buruk pada sebelah pihak BN saje.. Calon PAS itu bagus sangatkah? Ape yang dia pernah sumbangkan? Cerita sikit kat aku kalau korang tau..

Anonymous said...

Tidak salah meletak sesiapan pun tetapi terimalah kekalahan nanti kerana UMNO tidak mahu mengikut kehendak rakyat.Kerana kuasa rakyat yg akan membuat undi nanti

Media Cyber said...

kalau UMNO menang nanti camne? setahu aku pakatan rakyat jelas sekali tidak memperjuangkan rakyat. sebaliknya hanya mempergunakan rakyat utk kepentingan mereka sendiri.. kata lainnya.. siapa yang harus bekerja untuk siapa? Rakyat atau Pemimpin pakatan?

Anonymous said...

Dan ada kah UMNO sebenarnya memperjuangkan rakyat?Setahu aku mereka memberjuangkan perut mereka dan macai macfai mereka sahaja

Media Cyber said...

ko takde bukti... aku pun takde bukti.. so? nak main cakap jer?

Anonymous said...

bukti apa yg u nak?

mudz said...

Kenapa UMNO pilih Isa??

Aku kecewa apabila UMNO memilih Isa, sebahagian keluarga aku menaruh harapan yang tinggi terhadap UMNO, hancur berkecai.

UMNO tidak pernah belajar dari kesilapan memilih calon yang imej tercemar bermula di Permatang Pasir melarat ke Bagan Pinang.UMNO tidak memperdulikan lagi imej calon asal kemenangan memihak kepadanya.

Walau pun Tun Mahathir dan Tengku Razaleigh tidak mahu UMNO memilih Isa sebagai calon. Tapi nasihat veteran UMNO ini ditolak mentah dengan alasan kehendak rakyat memilih Isa.

Ujud juga budaya kuno mengugut dari ahli-ahli UMNO sendiri untuk memboikot PRK jika Isa tidak dipilih. Budaya Melayu yang menjejekkan. Begini corak pemikiran Melayu yang dihasilkan oleh UMNO setelah lebih 52 tahun memerintah, setia membabi buta.

Kekalahan demi kekalahan menjadikan UMNO terdesak untuk menang.

Pemilihan Isa sebagai calon BN menunjukkan UMNO secara tidak langsung mengiktirafkan politik wang. Walaupun kehendak rakyat menolak politik wang, UMNO lebih mementingkan kemenangan. Jika Isa benar-benar mementingkan masa depan UMNO, dia sepatutnya menolak pencalonan tersebut. Isa lebih mementingkan diri sendiri.


Pemilihan Isa sebagai calon BN menunjukkkan sikap kepimpinan DS Najib dan TS Muhyiddin yang lemah dan tidak berani membawa perubahan kepada UMNO. Mereka lebih takut kepada desakan dan kekalahan BN dari masa depan UMNO. Beginikah kepimpinan yang diperlukan untuk memimpin Malaysia?


Demi masa depan UMNO , saya tidak dapat menerima Isa Samad sebagai calon BN di Bagan Pinang.

Dan saya berharap UMNO dapat dikalahkan lagi di Bagan Pinang supaya UMNO benar-benar dapat menghayati makna perjuangan parti.

Anonymous said...

Jawablah apa yg Muds katakan tu?

ISAC said...

Salam Anon October 7, 2009 12:40 PM
, Aku tolong MC jawab.....

Mudz, panduan mengundi di Bagan Pinang;

1)Jangan Undi Parti "Islam" yang telah terang2 mengaku mereka sebenarnya cuma menipu pasal nak tegakkan negara Islam.
2)Jangan undi Parti "Islam" yang suka memfitnah. Kerana dalam Islam menuduh tanpa bukti adalah fitnah. 80 rotan.
3)Jangan undi parti "Islam" yang suka menelanjangkan aib orang lain. Saksi cuma boleh cerita kalau dia jadi saksi di mahkamah. Itu adab Islam.
4)Jangan undi parti "Islam" yang tak boleh membangunkan negara. Meletakkan pemimpin yang tidak berkebolehan itu haram, menzalimi rakyaat.
5)Jangan Undi Parti "Islam" yang menolak perpaduan sesama Islam.
6)Jangan undi parti yang dipimpin oleh bekas banduan. Dalam Islam jika menuduh tanpa cukup saksi nak jadi saksi lain kali pun tidak layak. Inikan nak jadi PM pulak.
7)Jangan Undi Parti Islam yang bersengkokol dengan rakan parti yang songlap duit peruntukkan pembangunan kawasan DUN. Pencuri hak rakyaat.
8)Jangan Undi Parti Islam yang bersengkokol dengan rakan parti yang "membunuh" setiausaha sendiri.
9)Jangan undi Gabungan Parti yang memiskin negeri, macam negeri Selangor sampai duit zakat pun nak songlap.
10)Jangan Undi Parti "Islam" yang menjual murah ayat2 Al-Quran, cth. kalau orang buat haram tapi sendiri buat "halal".
11)Jangan undi parti "Islam" yang bersengkokol bersama kafir harbi.
12)Jangan undi parti "Islam" yang gadaikan kawasan balak kepada Cina Singapura.
DLL.

Nampaknya kalau nak dibandingkan dengan Isa yang cuma melobi dalam pemilihan parti, 1 kesalahan terhadap etika parti Umno (internal) dan lawannya (Parti Islam dan gabungannya)yang ada lebih 12 kesalahan, sudah tentulah Isa lebih layak.

Apa macam Madz.

Dalam Islampun diajar untuk kita memilih mana yang kurang mudaratnya jika kita dapati kedua-dua calon ada kelemahan...

Kawan bukannya ahli Umno cuma menggunakan akal di kala membuat pilihan.

http://bumiyang.blogspot.com/

kifli said...

NAH BUKTI...Media Cyber

Rakyat Malaysia terutamanya mereka yang berpendapatan rendah kecewa dengan sikap kerajaan 1Malaysia yang langsung tidak mahu memahami keperluan mereka. Sudahlah minyak dinaikkan secara "Trick Ron 97 ke Ron 95", kini ramai dikalangan mereka yang mula terasa bebanan yang dihadiahkan oleh kerajaan UMNO BN pimpinan Najib Razak. Apalah malangnya nasib rakyat Malaysia yang terpaksa menanggung segalanya, sedangkan pemimpin mereka kaya-raya dan hidup bersenang lenang. Mereka tidak merasa bebenan yang terpaksa ditanggung oleh rakyat, kerana segalanya ada buat mereka. Tinjauan PDO mendapati, orang ramai terutamanya pemilik kenderaan yang sudah berusia melebih 15 tahun ke atas kini berhadapan dengan masalah besar apabila kenderaan mereka terpaksa menjalani ujian Puspakom terlebih dahulu sebelum boleh memperbaharui cukai jalan. Gara-gara peraturan ini, menyebabkan ramai dikalangan rakyat yang berpendapatan rendah kini semakin gelisah. Tambahan pula apabila melihat cukai jalan kenderaan mereka hampir tamat. Tindakan supaya kenderaan melebihi 15 tahun membuat pemeriksaan Puspakom jelas sekali menunjukkan "rakyat tidak didahulukan" sebenarnya. Malah, peraturan ini jelas sekali memberi hasil yang lumayan kepada agensi terbabit yang telah diswastakan sebelum ini. Oleh itu, kerajaan digesa dapat melonggarkan kembali arahan ini membela nasib rakyat miskin dan berpendapatan rendah yang turut ingin memiliki kenderaan masing-masing. Kedudukan kewangan dan kesukaran untuk mendapatkan pinjaman kenderaan, menyebabkan mereka terpaksa bertahan dengan kenderaan sedia ada. Namun jika peraturan ini terus dikekalkan, bermakna ramailah dikalangan mereka yang tidak dapat memperbaharui cukai jalan dan akhirnya kenderaan terbabit akan tersadai begitu sahaja. Apakah kerajaan sedar impak negatif yang bakal berlaku dengan peraturan seperti ini? Oleh itu, bertindak segera dan berikan keselesaan kepada rakyat. Jika tidak, sudah pasti mereka akan terus menolak kerajaan UMNO BN dalam pilihanraya umum akan datang.

[Terkadang bila dikaji balik arahan kerajaan ini, memang ia amat membebankan rakyat. Tambahan pula bagi mereka yang terdiri dari kalangan rakyat miskin dan golongan berpendapatan rendah serta tidak mempunyai pekerjaan yang tetap. Bayangkan, bank atau finance mana yang layak untuk mereka membuat loan bagi membeli kenderaan baru. Maka, jalan terbaik ialah mereka membeli kenderaan secara tunai yang kebanyakkannya sudah pasti berusia melebihi 15 tahun. Kenderaan terbabit juga, biasanya tidak mempunyai kelengkapan yang cukup jika diadakan ujian puspakom. Ini kerana biasanya ia digunakan untuk tujuan kerja dan pemunggahan barangan hasil pertanian. Jika peraturan Puspakom digunakan, maka sukarlah bagi mereka untuk memperbaharui cukai jalan dan mengambil insuran selepas ini. Kerajaan wajar menarik balik arahan ini untuk tidak menyiksa mereka].

Anak Lenggong said...

Biasa laa tu bro..bloggers pembangkang ni umpama Topeng Perak, sya omel tu belaan husam dan nizar...mereka ni cari makan camtu..kalau tak nanti suru miss...walaupun mereka sedar akan kepincangan pakatan yang mereka sokong tetapi demi pulus mereka menelan jugak benda yang pahit tu..sekarang ni kat bagan pinang mereka takde isu so mereka terpaksa menyerang isa dengan soal pembangunan di PD..yang bangannya apa yang mereka paparkan tu adalah berkenaan dengan projek terbengkalai oleh swasta...tu lah bangang nya blogger upahan ni...dulu kat tempat lain mereka dengan bangganya memaparkan gambar2 kat tempat ceramah PAS tapi kat bagan pinang ni mereka tak berani nak mengambarkan suasana yang sama sebab disini rakyat bagan pinang rakyat sudah sedar dan muak dengan ceramah maki hamun dan menjatuhkan maruah orang lain..

Anonymous said...

SALAM, JANGAN HANYA MEMBUAT TUDUHAN SAHAJA, PEGI KE KELANTAN DAN BANDINGKAN DENGAN BANDAR SEREMBAN TENGOK. BANDINGKAN RUMAH MB KELANTAN DENGAN RUMAH MB NS, TENGOK APA AKTIVITI HARIAN MB KELANTAN DAN MB NS BUAT, KALAU TAK DAPAT PEGI, HANTAR WAKIL MENYAMAR TENGOK APO AKTIVITI MB KELANTAN SEJAK DARI BANGUN TIDO SAMPAI NAK TIDO BALIK......

Anonymous said...

salam,

membebankan pemilik kenderaan yang miskin? eh! kalau miskin macam mana lak boleh beli kereta. Arwah bapak saya dulu miskin so tak ada lah kita orang merasa naik kereta. kalau dah boleh beli keretaa pandai-pandai lah isi petrolnya.

best student said...

maaf jika kedatangan suara berkarang ini tanpa diundang..
apa yg ingin saya katakan di sini ialah sikap saudara-saudara (semua) dalam menterjemahkan segala
maklumat yg saudara peroleh dan di sampaikan dalam blog saudara sungguh hina dan jijik..
sedarkan saudara akan perbuatan saudara..

terima kaseh juga saya ucapkan pada saudara kerna memberi atau meluahkan sebarang keji dan hinaan melulu
dan sedikit sebanyak akan dijadikan panduan untuk mengubah dan beraleh kpd kebaikan.

cuba saudara jawab soalan sy secara jujur...(Allah Maha Mengetahui)

bagaimana subuh anda..
bagaimana zohor anda..
bagaimana asar anda..
bagaimana magrib anda..
bagaimana isyak anda..???

jika ini menjadi beban buat saudara..maka sesuai benarlah dengan setiap ape yg saudara muatkan dalam blog anda..

bagaimana subuh pemimpin anda..
bagaimana zohor pemimpin anda..
bagaimana asar pemimpin anda..
bagaimana magrib pemimpin anda..
bagaimana isyak pemimpin anda..???

jika ini menjadi kebiasaan pemimpin anda dengan segala hiburan dan kesenangan dunia tanpa
mengetahui hakikat sebenar ajaran islam..
maka sesuai benarlah pilihan pimpinan yg saudara julang selama ini dengan beban yg selalu saudara tanggung walhal cume beberapa minit setiap waktu..

saya doa kan saya dan diri saudara sentiasa dirahmati dan diberi ketenangan dalam hidup di samping mudah dalam menjalankan ibadah.

ikhlas...-shaukri-

Anonymous said...

Setelah membaca tulisan sdr bERANIKAN hATI diatas dan setelah dibandingkan dengan tulisan sdr sebelumnya yg bertajuk " Sembah Derhaka ".

Saya sangat menyangka bahawa sdr ingin berubah kearah kebenaran, rupanya sdr pusing belakang setelah sdr membuat kenyataan bahawa " Rakyat Malaysia patut istihar perang terhadap PAS dan darah orang-orang PAS halal bagi penentang mereka "

Apa ni sdr, apa yg sdr perjuangkan sebenarnya.....

Sepatutnya kita memperjuangkan utk merapatkan lagi hubungan kita sesama Islam,tetapi sdr ajak berperang pulak.

Hai tak taulah nak jadi apa org Islam di M'sia ni....

Berpolitik biarlah kearah kebaikan dan bukannya kearah kemusnahan.

Berani membabi buta said...

Semoga penulis sebegini akan mendapat hiyah daripada Allah satu masa nanti....AMIN

alblanco said...

beranikan hati nie bukan betul sangat org nyer...hati tak berani pun...memang pencacai umnoGoklah ko nie...

bRAVEhEART said...

alam,
Sdr Ablanco (nama species apa ni), kalau menulis menyokong BN/UMNO dikatakan pencacai UMNO, apa nama yang nak diberikan kepada penulis blog yg menyokong pembangkang? Dunia ini sama saja, kita sentiasa merasakan bahawa kitalah dipihak yang benar sedangkan orang lain sentiasa dipihak yang salah. Kita sentiasa nampak orang lain tetapi tidak diri sendiri. Sesekali lihatlah diri kita dari kacamata orang lain pula. Saya bukanlah berani tetapi bukan juga penakut seperti saudara ~ bRAVEhEART

Anonymous said...

stuju sgt ngn bro tu ckp..

g la check solat pemimpin anda.kalu stakat nak suruh jadi imam pun terkebil-kebil.tahajud tu pon taktau maksud..

baik la korg bertukar arah kpd pemimpin yg paling tidak solat la jugak.

huhu..jawab jang jgn tak jawab apa yg bro atas tu ckp.nampak cam terkedu jekkk!

pemimpin+ ahli umno ni mmg slalu ke taknak ngaku kesalahan sendiri?
slalu jek parasn bagus.pastu kembalikan kesalahan sniri pd org lain. mcm atas nilah..dia bantai pulak soh org tgk diri sniri.kalu cmtu..dunia ni tak warne warnila kalu nak tegur org sikit pon kene jadik nabi dulu..

aku tak sokong kejahatan umno!

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...