23 October, 2010

SUARA KE-3?

Dari blog Rocky's Bru








Semalam saya kata;
Kita ada sedikit maklumat tentang apa yang akan berlaku itu tetapi kita tidak boleh mengatasi peraturan. Negara kita ada 'undeng-undeng'! Kita tunggu apa mahkamah kata nanti....


Akhirnya Parpukari telah mendahului dengan postingnya begini, klik sini

The Malay Mail today reported Rais son, Dino is involved in a telco civil lawsuit. Read the full report below:

Rais’s son named in telco civil case

KUALA LUMPUR: The Civil High Court here this morning was the setting for a case involving a telecommunications company, where the son of a minister in charge of the industry, was mentioned.

Dino Rais, son of Information, Communications and Culture Minister Datuk Seri Dr Rais Yatim, was named in an affidavit filed by businessman Abdul Razak Mohd Nor and Nor Aishah Harun against respondents Magic Telecom Sdn Bhd, Sejahtera Saluran Sdn Bhd and Looh Siong Chee. Read More...



Kerana itulah ada pihak yang tidak suka kepada peranan yang dimainkan oleh para blogger dalam menyampaikan berita. Tiada apa lagi yang mampu dirahsiakan, bagaimanapun saya rasa ini lebih baik dari berita begini didahulukan oleh pihak pembangkang.

Jika dulu Pergerakan pemuda UMNO berperanan sebagai golongan pendesak, namun kebelakangan ini Pemuda kelihatan begitu lembik dan alangkan baiknya bila blogger mengambil alih tugas berkenaan yang mempu memperbetulkan tindakan pemimpin-pemimpin agar mereka tidak melakukan sesuatu sewenang-wenangnya seterusnya memberikan imej buruk kepada UMNO.

Jika nak gelak-gelak sambil menyendal gigi dipagi hari ini, baca Husin Lempoyang,atau pertimbangkanlah apa yang blogger laporkan baca Another Brick Ini The Wall, atau Big Dog  atau di Rocky's Bru .

Pemuda hanya berani bersuara apabila mereka mendapat faedah dari apa yang mereka suarakan itu, demikianlah perjuangan pemuda masakini. Rupanya perjuangan orang politik memang begitu! Berjuang untuk mendapatkan sesuatu.Tetapi golongan blogger bersuara hanya mencari kebenaran yang disembunyikan dari rakyat. 

1 comment:

Unknown said...

walau apa pun kita suma harus menghormati undang2

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...