20 October, 2010

MARAHKU SI-KITOL

KJ sewaktu bertugas membela bangsa dan negara sambil melayani GRO dan minum-minum
(foto ini telah disiarkan dibeberapa blog tidak lama dulu)


Tadi aku mendengar berita radio 24 dan antara berita utama adalah ucapan TPM TS Muhyiddin Yassin yang juga Timbalan Presiden Umno di pelancaran perhimpunan agung sayap Wanita, Pemuda dan Puteri Umno.

Macam macam lah yang disebut oleh TS Muhyiddin dan seperti biasa Radio 24 meminta pandangan para pemimpin yang hadhir dan antara yang ditanya ialah timbalan menteri pengajian tinggi Datuk Saifuddin Abdullah dan si kitol.

Si kitol dengan biadab mengucapkan tahniah kepada TS Muhyiddin Yassin keatas ucapan yang progresif....eh kitol kau siapa nak ucap tahniah pada dia?

engkau juri pertandingan pidato ke?

kau paham tak yang TS Muhyiddin datang merasmikan perhiumpunan agung tiga sayap ni sebagai Timb Presiden.

dia datang sebagai bapak kepada pemuda dan puteri dan abang kepada wanita.

dia datang memberi amanat dan nasihat

(Klik untuk baca semua di blog Shamsul Marahku) 


Marah benar nampaknya Shamsul pada KJ. KJ dipanggilnya Si-Kitol. Demikianlah pemimpin yang dilantik jika mereka bukan datang dari bawah. KJ bukan pernah menjadi 'gurka' dan ahli di cawangan. KJ bukan pernah kenal erti perjuangan. KJ hanya seorang 'opportunities' yang mengambil kesempatan ke atas bapa mertuanya ketika bapa mertuanya menjadi Perdana Menteri. KJ yang pandai mengambil kesempatan bukan saja hartabenda bahkan ingin juga mendapatkan kuasa.

KJ pemimpin pemuda yang tidak ada semangat perjuangan tulin. KJ tidak layak memimpin Pergerakan Pemuda UMNO. KJ hanya menambah kudis dalam UMNO dan menjadikanya busung. KJ membuatkan politik wang semakin bersemarak didalam Pemuda UMNO. KJ patut dihantarkan keluar dari UMNO untuk membersihkan semula UMNO.

4 comments:

Gerakan Timur said...

Apabila pemimpin Melayu lupa pada golongan yang dipimpinnya, maka dia harus berundur!!!

KJ - manifestasi kegagalan hakiki pemuda umno ...

YB Raz said...

saya setuju dengan tuan

Wake UP! said...

Keri Jamban pun boleh dikenali sebagai Kaki Jubor sebab dia amat menyanjungi Anwar Ibrahim Al Juburi.

Semerah PADI said...

kau orng patut malu kerana hanya mampu melalak dan menyalak...Hidup KJ !!!

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...