03 June, 2011

PERJUANGKAN PAS




Ada pembaca yang marah apabila saya menulis sesuatu yang menunjukkan keburukan parti Pas yang mereka sanjung tinggi. Pada mereka Pas adalah parti yang diluluskan permitnya dari syurga dan ahlinya adalah mereka yang akan masyuk syurga secara automatik. Kerana itulah ramai yang sebelumnya melakukan kesalahan mengambul keputusan untuk menyertai Pas dengan harapan dosanya akan terampun dan akan dapat masuk ke syurga seperti yang 'Tok Garu' mereka janjikan.

Saya cuma memberikan pendapat saya bahawa Pas tidak releven sebagai sebuah parti yang mewakili dan memperjuangkan bangsa Melayu kerana Pas terlalu mengamalkan sikap berpuak-puak dan diskriminasi yang tebal. Bahkan sebagai sebuah parti politik, Pas tetap mengamalkan strategi yang sama seperti UMNO dan lain-lain parti dalam mencapai kemenangannya.

Justeru, janganlah kita tidak percaya bahawa suatu ketika blogger 'Kickdefella' menerima berjuta-juta ringgit sebagai imbuhan untuk menjalankan kempennya. Bahkan terbaru, 'Kickdefella' dikatakan menerima sejumlah wang yang banyak juga untuk membantu kempen Husam Musa. jangan tidak percaya kerana selagi mereka inin bernama manusia, maka mereka akan tetap melakukan perkara yang akan memberikan faedah kepada diri mereka terlebih dahulu.

Jangan sangka bahawa dengan menyertai Pas segala dosa kita akan jadi bersih begitu saja, dan jangan juga sangka dengan menyertai Pas maka kita bebas berbuat sesuatu keburukan dengan berselindung disebalik serban selilit dan janggut sejemput. Inilah persepsi kebanyakan rakyat terhadap Pas dari dahulu sehingga sekarang - parti yang memperalatkan agama untuk kepentingan politik peribadi pemimpin mereka yang diangkat sebagai 'Tok Garu'.

Kepada penyokong Pas, sebagaimana kamu melabelkan UMNO sebagai parti yang sentiasa buruk dan kamu gembira melakukan itu, maka ada kalangan penyokong UMNO yang melabelkan Pas sedemikian juga. Jadi janganlah kamu merasa marah jika kamu juga membuatkan orang lain merasa marah.

Sungguh memalukan apabila ada penyokong Pas yang sudah berumur cuba mendapatkan tiket percuma ke syurga hanya dengan berbaring ditengah jalan menghalang perjalanan kenderaan di raja. Inikah perjuangan Pas yang terbesar mampu mereka laksanakan?

Hahahahaha! Hihihihihihi! Huhuhuhuhu! Sendiri fikirlah!

3 comments:

Anonymous said...

Blog Braveheart taik palat hahaha..hhoho..hihihih..huhuhu.

anak zina Pas dengan DAP said...

Wow! begini rupanya pemikiran penyokong muda Pas, yang kepalanya masuk air dan berfikiran lucah, ini kah bakan penghuni syurga Pas? hehehe! patut pun ADUN pas kena tangkap dalam keretapi kerana memantat dgn bini orang, Mat Sabu di Hotel Perdana apa cerita? tak kan nak buat2 lupa?

nur_itu_cahaya said...

assalamualaikum.abg braveheart,terus terang saya sakit hati dengan blog abg braveheart. Saya doa akan ketenangan dan kerahmatan hidup abg braveheart. Tulis la lagi hal2 dlm PR. Semoga kami sedar di mana silapnya. Hidup ni x kan pernah senang. Dalam nikmat ada dugaan sebab kita ni hanya hamba tiada berkuasa mutlak.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...