Suara Anak Pahang - Perlu Baca

07 April, 2009

DS Najib, PM ke-6



Hari ini 7hb. April 2009 3 PRK berlaku serentak. Bukit Gantang, Perak, Bukit Selambau, Kedah dan Batang Ai di Serawak. Beberapa hari lalu peralihan kuasa berjalan lancar dari Pak Lah kepada DS Najib. Sebagai orang Pahang, bERANIKAN hATI sangat gembira, bangga dan menaruh harapan yang tinggi agar pentadbiran negara dibawah PM baru ini akan dapat memacu pertumbuhan ekonomi negara yang sedang dilanda krisis dan menguncup.

Pucuk pimpinan UMNO telah menunjukkan keinginan untuk berubah yang sangat serius dan ini telah dibuktikan dengan perubahan dalam UMNO sendiri serta dalam kerajaan dimana UMNO merupakan tunggak kepada pemerintahan kerajaan.

Kerajaan telah berubah, kepimpinan UMNO juga telah berubah, kini kita ingin melihat bagaimana rakyat semua sanggup turut berubah. Perubahan rakyat harus diterjemahkan melalui undi pada PRK 3 DUN ini. Rakyat harus menunjukkan bahawa mereka menolak pembangkang yang nyata tidak mampu memberikan apa-apa manafaat dan kemajuan kepada mereka.

Di Perak, hanya kurang dari setahun pembangkang memerintah Perak, tidak ada apa-apa yang dilakukan selain menutup tadika tempat dimana anak bangsa menuntut ilmu. Selain dari itu memberikan hak tidak seimbang kepada bangsa cina dengan memberikan hak milik tanah selama tempoh 999 tahun dan tidak berbuat demikian kepada kaum Melayu dan India. Soalnya, apakah kerajaan DAP/PAS Perak hanya berjuang untuk kaum cina sahaja?

Malam nanti seawal jam 8.00 malam kita akan dapat mengetahui keputusan PRK 3 DUN tersebut. Adalah menjadi nharapan kita agar di ketiga-tiga DUB berkenaan BN akan memenangi kerusi tersebut dengan majoriti besar sebagai tanda rakyat telah turut berubah. Adalah tidak wajar menjadi rakyat yang hanya meminta kerajaan dan UMNO untuk berubah sedangkan kita tidak ingin turut berubah bersama-sama.

Harapan bERANIKAN hATI, marilah kita bersama-sama memberanikan hati kita untuk turut berubah menjadi bangsa yang menghargai negara dan pemimpin yang telah berjuang sepenuh daya usaha mereka untruk membangunkan negara kita yang tercinta ini.

3 comments:

menyegar said...

Salam. UMNO memang ingin berubah tetapi pemuda UMNO nampaknya tetap sama tidak mau berubah.ada kah mereka ini yg kita maukan menjadi pemimpin kita nanti?.matilah kita tendang mereka yg tidak mau berubah jika kita sayangkan UMNO

menyegar said...

Salam.. nampaknya rakyat masih jgk tidak mahu berubah.Walau pun UMNO telah cuba untuk berubah.adakah rakyat yakin pembangkang dpt melakukan perubahan? kita tunggu dan lihat.

Panglima Perang Cyber said...

Tuan, flag kena buang..caranya ada di blog panduan IT saya..tq

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...