26 April, 2009

SUMPAH LAKNAT

Gambar hiasan - Gambar ini tidak ada kena mengena dengan sebarang sumpah. Ianya adalah pembentukan semulajadi 'stalatite' yang terdapat di Gua Buta di Taman Rimba Kenong, Pahang.


Sebuah laman blog pro pembangkang telah disaman oleh Saiful Bukhari Azlan berikutan kaitan kes liwat yang melibatkan seorang pemimpin pambangkang. (Klik sini)

Kita tidak mahu pertikaikan siapa salah dan siapa benar dalam penghakiman kes liwat berkenaan kerana ianya masih dalam proses perbicaraan dimahkamah. Kita juga tidak ingin pertikaikan kewajaran pihak Saiful dalam menyaman laman blog berkenaan yang didakwanya menyebarkan fitnah dengan tujuan untuk mengaibkannya dengan penyebaran berita-berita palsu.

Kita hanya ingin melihat dan memberikan sokongan dan ucapan syabas kepada Saiful atas keberaniaannya melakukan sumpah laknat yang ternyata bukan sedikit memerlukan ketabahan dan keberanian diri dalam melakukannya.

Hanya yang kita terfikir kenapakah dipihak yang satu lagi masih enggan melakukan sumpah yang sama jika beliau benar-benar tidak bersalah. Kita melihat bahawa pihak yang satu lagi hanya berdolak dalik dan sentiasa memberikan alasan untuk tidak melakukan sumpah laknat seperti yang Saiful telah lakukan. Itulah wajah sebenar seorang pemimpin yang membakar semangat rakyat bagi berjuang untuk dirinya. Inilah perbezaan diantara pemimpin ini dengan Datuk Seri Najib yang dilihat berjuang bersama rakyat untuk rakyat.

Kita harap rakyat menyedari dan menginsafi bahawa selama ini kita telah terpedaya dengan janji-janji kosong seorang pemimpin yang rakus dan sanggup memperjudikan dan menggadaikan bangsa dan negara demi cita-cita politik dirinya sendiri. Kita harus insaf dan menolaknya segera dan serta merta.

(Klik baca - Strategi Anwar Mengelak Rakyat Membicara Kes Liwatnya)

1 comment:

rahman,ahchong,muniandy said...

Generasi muda telah di braiwash untuk membenci segala-gala yang bermakna kebaikan dan kemajuan. Dalam istilah psychology di panggil anti establyshment.

Perkara kanak-kanak tadika di seluruh kawasan gelombang hijau diajar memijak bendera dan gambar pemimpin adalah satu rahsia terbuka. Malah sudah jadi trend pembangkang bila berjaya menawan sesebuah negeri, maka perkara pertama yang akan dilakukukan adalah menurup tadika KEMAS yang tak bersalah. Ianya terjadi di Terengganu zaman Lewat 1998 selepas PRU10, di Perak, Selangor dan Penang.

Di peringkat sekolah menengah dan Universiti pula pelajar diasuh menjadi trend untuk membenci kerajaan yang memerintah. Saya masih ingat ketika menuntut di luar negara pada era lewat 1980an, Pegawai MSD terpaksa membawa pita video Memali untuk menerangkan apa yang sebenarnya terjadi.

Sebenarnya menyemai budaya anti establysment ini akhirnya akan memakan diri pembangkang sendiri. Kelantan , satu-satunya negeri yang telah berada dalam cengkaman PAS selama 18 tahun telah menunjukkan penularan budaya anti establysment dalam kehidupan seharian..buktinya rusuhan di stadium bola sepak KAFA vs pasukan NS.

PAS / PKR/DAP dan PR hendaklah sedar menyemai budaya tersebut akhirnya akan memakan diri. Memang senagn mengarah golongan muda memberontak,knonnya kebangkitan golongan mahasiswa.....terpelajar... sebab naluri darah muda memang nak tunjuk lagak,sebab terasa tertekan kerana masih tidak independent secara kewangan... tapi ingat strategi memakan diri dan akhirnya negara yang akan musnah.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...