Suara Anak Pahang - Perlu Baca

28 April, 2009

LAGI ~ PENGUNAAN PERKATAAN ALLAH




DALAM ASYIK MEMBACA DARI BLOG KE BLOG, SAYA MENEMUI SEBUAH BLOG AIDC YANG DIBERI NAMA 'PISAU' ~ DENGAN TAJUK 'PAKATAN RAKYAT BERJAYA MENJUAL NAMA ISLAM'.

SAYA MEMBACA SEGALA PERBAHASAN DAN KOMEN DARI PENGUNJUNG BLOG BERKENAAN DAN MENEMUI KOMEN DARI SEORANG SAHABAT (ISAC). KOMENNYA PANJANG DAN MENARIK LALU SAYA TERPANGGIL UNTUK MENERBITKANNYA KEMBALI BAGI TATAPAN UMUM.

DENGAN KEIZINAN BELIAU, SAYA PERTURUNKAN SEPENUHNYA TULISAN SDR ISAC TANPA MEMBUAT SEBARANG PINDAAN AGAR TIDAK MENCACATKAN SEBARANG PANDANGAN BELIAU MENGENAI ISU TERSEBUT.



PERSOALANYA KENAPA BARU SEKARANG?

KENAPA BARU SEKARANG NAK GUNA PERKATAAN “ALLAH”?

KITA KENA FAHAM MAKSUD YANG TERSIRAT….TUJUAN UTAMA MEREKA HANYALAH UNTUK MENYESATKAN ORANG MELAYU/ISLAM YANG RENDAH ILMUNYA.

DALAM PERLEMBAGAAN MALAYSIA, DENGAN ISLAM SEBAGAI AGAMA RESMI, AGAMA2 LAIN ADALAH DITEGAH SAMASEKALI UNTUK “BERDAKWAH” (MNYAMPAIKAN DAKYAH MEREKA) KEPADA ORANG2 YANG BERAGAMA ISLAM. BEGITU MOLEK PERLEMBAGAAN KITA INI SEBENARNYA.

KENAPAKAH KITA PERLU TUNDUK KEPADA TUNTUTAN MEREKA? BAGI SAYA TUJUAN MEREKA HANYA SATU, UNTUK MENYAMPAIKAN DAKYAH MEREKA SECARA HALUS. INI ADALAH TERANG2AN BERCANGGAH DENGAN PERLEMBAGAAN KITA.

JIKA SAUDARA LIHAT WEB DI INDONESIA MEMANG BANYAK DAKYAH2 KRISTIAN INI MENGGUNAKAN PERKATAAN “ALLAH” UNTUK TUHAN (AGAMA KRISTIAN) & MUNGKIN SEBAB ITU JUGA LAH MAKA PENYEBARAN AGAMA KRISTIAN BEGITU MELUAS DI SANA. WALAUPUN PADA DASARNYA INDONESIA ADALAH NERARA ISLAM YANG TERBESAR DI DUNIA DENGAN LEBIH 200JUTA UMAT ISLAM.

ADAKAH SAUDARA “ItsMeAgain” & “Ahlul Beit said” RELA JIKA NANTI, ANAK2 SAUDARA BERKAHWIN DENGAN ORANG2 KRISTIAN? TANPA MENATU2 SAUDARA INI NANTI MEMELUK ISLAM? (UNTUK SAYA WALIYAZUBILLAH….)

INI BERLAKU DENGAN MELUAS DI INDONESIA? WALAUPUN PERLEMBAGAAN MEREKA TIDAK DIKAWAL OLEH PENJAJAH BELANDA, TETAPI IANYA TIDAK DIGUBAL SEBAIK PERLEMBAGAAN KITA. DALAM BAB INI KENA BERTERIMAKASIH KEPADA BRITISH KERANA MEMBENARKAN TOK NENEK KITA MEMASUKKANNYA DI DALAM PERLEMBAGAAN MALAYSIA.

SEBAGAI CONTOHNYA SAUDARA JAMAL MIRDAD (ISLAM/PENYANYI) BERKAHWIN DENGAN SAUDARI LIDYA KUNDOU (KRISTIAN/PELAKON). ANAK2 MEREKA DIBERI PELUANG UNTUK MEMILIH AGAMA MASING2 APABILA MENJANGKAU USIA 18 TAHUN……JIKA SAUDARA MENONTON DRAMA “INTAN” DI ASTRO (105) SETIAP HARI ISNIN-JUMAAT PUKUL 11-12MLM. GADIS TERSEBUT ADALAH ANAK PASANGAN INI!

ADAKAH KERANA KEBELAKANGAN INI NAMA “ALLAH” BANYAK DAPAT DILIHAT DILANGIT, DI POKOK2, DALAM BATU-BATAN, DALAM DAGING LEMBU, DALAM TELOR, DALAM BATU CINCIN DAN BERBAGAI2 LAGI BARANGAN LAIN YANG MENUNJUKKAN KEKUASAAN “ALLAH” DAN ISLAM ITU AGAMA YANG BENAR!!!!!!! MAKA MEREKA (PENGANUT KRISTIAN) JUGA INGIN MENUMPANG KEAGONGAN “ALLAH” ATAU PUBLISITI INI? SILA KE MELAKA DAN MELAWAT MUZIUM ISLAM, ADA DITUNJUKKAN TANDA KEBESARAN ALLAH INI.

KENAPA APABILA DENGAN “UMNO”, PAS BEGITU CEPAT MELABELKAN MEREKA INI SEBAGAI PEMBELIT, PENIPU, ADA MAKSUD TERSIRAT, DAN LAIN2…

TETAPI APABILA DENGAN ORANG YAHUDI DAN NASRANI YANG SEMEMANGNYA TELAH DIBERIKAN AMARAN OLEH ALLAH DI DALAM AL QURAN SPERTI
MAKSUDNYA, ”ORANG YAHUDI & NASRANI X AKAN SENANG SELAGI KAMU TIDAK MENGIKUTI MEREKA”. BEGITU MUDAH PULA DAN PEMURAH OLEH PAS UNTUK MEMPERCAYAINYA MEREKA BULAT2!!!!!! PELIK BUKAN????

SETAKAT HENDAK BERDEBAT DENGAN AGAMA LAIN X PAYAH NAK TUNGGU AGAMA KRISTIAN MENGGUNAKAN ALLAH UNTUK NAMA TUHAN MEREKA……PELUANG TERBUKA LUAS….SAUDARA…HENDAK SERIBU DAYA X HENDAK SERIBU DALIH…..

ADAKAH SAUDARA SANGGUP JIKA NANTI DI GEREJA2, DI BUKU2 DAN DI PAPAN2 TANDA JALAN……MENGHALA KE GEREJA DITULIS……….TUHAN KAMI ADALAH ALLAH (GOD), TUHAN KAMI ADALAH YESUS (NABI ISA), TUHAN KAMI DADALAH ROH KUDUS (HOLY SPIRIT)……….SANGGUP KAH SAUDARA2 KU???????

SANGGUP KAH SAUDARA JIKA NANTI DI KUIL2 INDIA JUGA AKAN DITULIS PULA BAHAWA TUHAN MEREKA ADALAH ALLAH……HAY RAMA…..HAY KRISNA….DAN TUHAN LAPAN TANGAN MEREKA JUGA ADALAH ALLAH YANG SEBENAR2NYA…………

DI KUIL2 BUDHA JUGA AKAN DITULIS BUDHA = ALLAH………..

BEGITU JUGA DENGAN FAHAMAN KONFUSES….BAGAIMANA PULA DENGAN DEWI KWAN YIN? GURU NANAK DAN LAIN2………………MEREKA JUGA = ALLAH…..ASTARFIRULLAH….

BAGI SAYA JANGALAH PERKARA INI HENDAK DIPOLITIKKAN……….SEMUA ORANG MELAYU/ISLAM KENA BERSAMA-SAMA MEMPERTAHANKAN PERLEMBAGAAN MALAYSIA, ISLAM AGAMA RASMI DAN DAKWAH AGAMA LAIN TERHADAP ORANG MALAYU/ISLAM ADALAH DILARANG SAMA-SEKALI NOKTAH.
KENAPA HENDAK BERDEBAT MENGENAI PERKARA INI TERUTAMANYA BAGI KITA YANG MENGETAHUI SIFAT2 WAJIB & MUSTAHIL BAGI ALLAH (20 SIFAT) DAN SIFAT HARUS SATU.

TOK NENEK KITA YANG MERANGGKA PERLEMBAGAAN MALAYSIA ITU MEMANG CUKUP BIJAK SEBENARNYA. JANGANLAH KITA NAK MENJADI “TUKANG TAMBAH” YANG BOLEH MENJAHANAMKAN AGAMA, BANGSA DAN NEGARA.

27/4/09 4:48 PM

5 comments:

rahman,ahchong,muniandy said...

Aku benci pkr, aku benci pas, aku benci dap, aku benci parti penipu, aku benci parti batu api, aku benci parti rasist, aku benci parti pecah belah, aku benci parti goyang kaki, aku benci parti pemalas, aku benci parti kerja dia hanya hasut rakyat, aku benci parti kerja dia tak der lain, hanya hasut rakyat, aku benci parti tak ada idea, aku benci parti bangang, aku benci parti samdol, aku benci parti peralat agama, AKU BENCI PARTI PALING HIPOKRIT !!!!!

Rantong said...

Salam ziarah. Mungkin ini dapat membantu kita diwaktu gawat sekarang.

Rancangan "Who Wants To Be A MillionaireBlogger.Net" kini, ke udara di screen komputer anda. Sertai & daftar sekarang. Kemasukan adalah PERCUMA...

geefadzli said...

http://www.youtube.com/watch?v=E-qddltwszI

kita lihat bagaimana Kristian menggunakan nama Allah dalam dakwah mereka..jgn keliru bagaimana dgn anak-anak kecil kita yg bakal membesar kelak.

The Hobbit Frodo said...

salam ~~~ saya benci PR!!!!!! N to bro ISAC .... komen yg best, menyentap & bisa melelehkan peluh tok guru!!!! tqvm BH g masuk komen ni dalam ni!!!

wassalam

bakmaipungkoq said...

"Aku benci pkr, aku benci pas, aku benci dap, aku benci parti penipu, aku benci parti batu api, aku benci parti rasist, aku benci parti pecah belah, aku benci parti goyang kaki, aku benci parti pemalas, aku benci parti kerja dia hanya hasut rakyat, aku benci parti kerja dia tak der lain, hanya hasut rakyat, aku benci parti tak ada idea, aku benci parti bangang, aku benci parti samdol, aku benci parti peralat agama, AKU BENCI PARTI PALING HIPOKRIT !!!!!"

...................................

Aku mcm penah jumpalah ayat2 ni tp diblog mana dan oleh siapa ya!

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...