27 October, 2010

PAS BUAT JANJI MUNAFIK



Beberapa minggu lalu heboh dan kecoh puak-puak Pas bila ada pihak yang membuat provokasi meminta calonkan Ku Li bagi ADUN N45 Galas. Maka puak-puak Pas pun gila meroyan. Ada yang kata tidak akan letakkan calon jika Ku Li yang bertanding dan ada yang kata akan letakkan calon Orang Asli sebagai calon Pas.

Tuan Ibrahim Tuan Man dalam kenyataannya berjanji untuk meletakkan wakil Orang Asli sebagai calon Pas di DUN Galas. Mungkin memandangkan majoriti undi orang asli disana. Maka berjanjilah puak
'Khawarij' ini untuk mencalonkan orang asli. Dan orang asli disana pun menaruh harapan yang besar untuk dicalonkan. Akhirnya pada hari penamaan calon mereka sedar bahawa mereka tertipu oleh janji manis munafik.

Blogger Pisau berkesempatan ke Lojing bertemu dengan seorang tua dalam lingkungan 60an ,sambil berbual katanya 'kita ini siapa untuk PAS ambil jadi wakil politik,orang tok guru beri keropok ikan dan biskut untuk kami sokong,janji macam macam tapi orang lain yang jadi calon' getus Andak Aji sambil mencemik muka.


Lagi besar serban dikepala, lagi panjang tanduk yang disembunyikan, lebih banyak penipuan yang direncanakan. Mungkin kita lupa ciri-ciri munafik iaitu; apabila berjanji kita mengingkari dan mendustai...Pas lebih baik janji sesuatu yang tidak dapat dilihat dan dicapai...janjikanlah syurga..... yang mereka sendiripun tidak mampu menentukannya. Jangan janjikan hal-hal dunia kerana sudah pasti mereka tidak mampu menunaikan, selain dari sebungkus keropok cap bulan, hehehehe




Bila nak keluarkan keropok Cap Syurga wahai puak 'Khawarij'?

3 comments:

chenerong ular said...

SEJAK DARI DULU SAMPAI SEKARANG DAN SELAMA LAMANYA,INI LAH KERJA MEREKA,MENJANJIKAN PERKARA YANG BUKAN BUKAN,YANG TAK MASUK AKAL MALAH TRKELUAR DARI LANDASAN AGAMA.

KERANA TERPAKSA MEREKA SANGGUP LAKUKAN,KERANA KUASA MEREKA SANGGUP MEMBELAKANGI AGAMA DAN BERCAKAP DUSTA ?

cucu datok mandaliar said...

braveheart bakal penmghuni neraka jahanam

cucu datok mandaliar said...

braveheart bakal penmghuni neraka jahanam

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...