18 October, 2010

PAS HARAMKAN UMNO, PAS HARAMJADAH

 Kehkehkeh! Pas....memang harmajadah!


Tulisan ini saya petik dari Blog PeNa BiAsA:

PADA MULANYA…
2 Kata PAS: “Haram orang Islam memangkah calon yang kafir. Ini kerana Allah mengharamkan melantik orang kafir menjadi pemimpin”.
KEMUDIANNYA..
Dalam pilihanraya ke-12 PAS meminta ahli-ahlinya memangkah calon bukan Islam dari parti PKR dan DAP. Bahkan PAS meredai Guan Eng sebagai pemimpin mereka di P.Pinang.

PADA MULANYA…
9 PAS kata: “Bersekongkol dengan parti politik yang tidak bepegang dengan dasar Islam jadi sesat atau kufur”.
KEMUDIANNYA..
PAS berkawan dan berjihad bersama PKR. Bahkan PKR yang memimpin PAS sekarang, sedangkan parti Anwar itu tidak pun menyebut dalam perlembagaannya Islam sebagai dasar.


Inilah wajah Pas sebenarnya. Parti politik yang berjuang untuk kepentingan peribadi dan kroninya dengan menggunakan Islam. Parti yang pemimpinnya berselindung disebalik 'serban'nya. Parti yang pemimpinnya mencari pengaruh melalui hasil sumbangan derma rakyat dengan menjadikan agama Islam sebagai gadaiannya.

Sila baca blog PeNa BiAsa dengan klik disini.

3 comments:

Anonymous said...

Betul tu...
tapi ramai yang masih dibuai dgn kata2 manis masuk syurga dan cita2 untuk menubuhkan negara Islam, yg lebih islam dari Afghanistan dan Arab Saudi.

Kalau buka paper2 lama dan dokumen2 lama memang sah, mereka ada menyatakan pendirian di atas.

budak ipoh

Anonymous said...

kasian betol, lagi kesian orang yang mengikut cara mereka. semua tak boleh pakai.

chenerong ular said...

Salam,APABILA SEMUA KENA KE BELAH DEPA,SEMUANYA HALAL?,TANG ORANG LAIN HARAM,YANG JADI PENGIKUT DEPA TU ADALAH PENYOKONG FANATIK DEPA,MACAM PENGIKUT SETIA AYAH PIN LAH KATAKAN?,KEBANYAKAN DARI MEREKA BUKAN SEBARANGAN ORANG,PENGIKUT PANATIK PAS NE DAH DILATIH DARI TADIKA LAGI,TU PASAL JADI LAGU TU.BUTA HATI.......

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...