10 December, 2008

SEKANGKANG KERA LAGI HAK MELAYU DIBUMI MELAYU DINAFIKAN



Selepas Pulau Pinang, kini Perak pula mengambil tindakan menukar tanda-tanda jalan kepada papantanda pelbagai bahasa. Tidak cukupkah Bahasa (Melayu) Malaysia sebagai bahasa kebangsaan digunakan selama ini.

Nampaknya kerajaan yang dipimpin oleh DAP memang bersikap rasist dan menguji tindakbalas kaum melayu. Malangnya parti PKR dan PAS tidak mampu berbuat apa-apa mungkin juga kerana ingin menjaga hati kawan dalam Pakatan Rakyat. Soalnya perjuangan apakah yang mampu mereka lakukan lagi sedangkan memperjuangkan bahasa melayu selaku bahasa kebangsaan pun mereka tidak dapat lakukan.

Apa yang kita bimbangkan adalah parti yang mewakili majoriti bangsa melayu seperti PKR dan PAS dimainkan oleh parti majoriti bangsa cina. Kita berharap parti-parti melayu itu menjadi lebih cerdik dalam berpolitik. (baca disini)

Nampaknya sedikit demi sedikit hak-hak orang melayu telah ditarik dan dinafikan malangnya bangsa melayu masih leka. Apabila bangsa melayu berpecah dan lemah maka bangsa lain akan mengambil kesempatan terhadap kita. (baca disini)

No comments:

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...