14 April, 2009

PRU 13 - PENENG MERDEKA ?

Pulau Pening

Orang-orang Melayu Penang (Pulau Pinang) dijangka akan berpindah ke Kedah serta menukar kerakyaatan berikutan kemerdekaan negara Penang dari Malaysia .

Penang mendapat status kemerdekaan dari Malaysia dan mendapat keanggotaan dari Majlis Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu menjadikan keahlian Bangsa-bangsa Bersatu kepada 193 negara.

Satu pakatan pemerintahan dengan sistem perkongsian kuasa yang diura-urakan akan berlaku diantara parti pemerintah dengan sebuah parti yang berteraskan Islam telah gagal mencapai persefahaman bagi membentuk sebuah kerajaan campuran. Kegagalan itu membuatkan parti berkenaan terpinggir dari kuasa pemerintah dan juga menyaksikan bangsa melayu dipinggirkan.

MAKLUMAT NEGARA REPUBLIK PENENG:

Negara: Peneng ( sebutan pening )

Keluasan: 1030 KM persegi

Ibu Negara: Guaneng City

Tarikh Sertai PBB: 2015

Tarikh Merdeka: 2014 dari Malaysia

Ahli PBB ke: 193

Populasi Tahun 2008: 1.5 Juta

Cina: 43.2%

India: 9.9%

Melayu:40.1%

Lain-lain (Bumi):0.38%

(Bukan Bumi): 6.1%

Sistem Pemerintahan: Demokrasi Diktator (Satu Parti)

Parti Pemerintah: Parti 'Demokrasi Ala Peneng' (DaP)

Bahasa Pertuturan Resmi: Chinglish (Cina dan (Broken) English)

Tulisan Resmi: Cina dan Roman English

Agama Resmi: Tiada

Mata Wang: Pening Kupang. 1USD = 100PEK

Bendera Resmi:

Logo Resmi:

Sumber Ekonomi: Pelancongan, Pelacuran, Perjudian, Pengedaran Dadah

Info: Negara yang mengamalkan kebebasan bersuara sebenar - dimana rakyat bebas memuji dan menyatakan sokongan kepada kerajaan (tetapi tidak dibenarkan membangkang). Mengamalkan juga sek bebas dan membenarkan berkahwin sesama jenis bahkan turut membenarkan perkahwinan secara sah dengan binatang sebagai tanda sifat kebinatangan yang tebal dikalangan pemerintah.

(Untuk tidak mengecewakan seorang politikus penjual maruah bangsa dan negara, PM Peneng melantik beliau sebagai penasihat hal-ehwal tikam belakang yang beretaraf menteri).


Ini buka sesuatu yang mustahil berlaku jika kita masih leka dan tidak bersatu. Kita telah berputih mata apabila Singapore (Singapura @ Temasik) mendapatklan hak kemerdekaan daripada Malaysia. Kita melihat kehadapan tetapi dalam masa yang sama harus juga memandang bebelakang.

12 comments:

Edyes said...

hehehe...

agak2 singapura dapat merdeka dari parti mana?

WARIS PAHANG said...

Tambahan : PAP Singapura akan bantu DAP Malaysia menguruskan kemerdekaan.

Jangan lupa DAP ditubuhkan atas saranan mantan PM Singapore, Lee Kuan Yew.

Bila sudah kuasa nanti maka lebih hebatlah DAP akan anti Melayu dan Islam.

Saya bukan membatu api cuma beri peringatan untuk keselesaan dan kesejahteraan cucu cicit kita di masa akan datang.

.@blogger.com said...

edyes, jangan pandang belakang kerana segalanya telah kadi sejarah, tetapi pandang ke depan, dimana arah hidup kita akan ditentukan. Jawapannya tentulah bukan pkr kerana ianya belum ujud lagi tetapi keadaan sekarang ini dgn bantuan pkr kemusnahan ini akan lebih pantas berlaku.

.@blogger.com said...

edyes, jangan pandang belakang kerana segalanya telah jadi sejarah, tetapi pandang ke depan, dimana arah hidup kita akan ditentukan. Jawapannya tentulah bukan pkr kerana ianya belum ujud lagi tetapi keadaan sekarang ini dgn bantuan pkr kemusnahan ini akan lebih pantas berlaku.

TAAVEEKUN PERAK said...

Kepada rakyat yang masih sayangkan Malaysia, janganlah disokong Pakatan Pengganas. Kerana setiap sokongan kepada mereka akan menghancurkan masa depan anak cucu. Setiap sokongan membawa kehancuran kepada Malaysia, menolak Islam sebagai Agama Rasmi malah mengusir orang Melayu daripada tanahair sendiri.

Bangkitlah wahai rakyat Malaysia dan bersatulah menolak anasir anasir jahat dan lindunglah kedaulatan Negara dan Raja Raja Melayu. Peliharalah agama Islam dan Perlembagaan Malaysia. Lindungilah anak anak dan keluarga kita dari pengaruh jahat mereka. Semoga Allah s.w.t melindungi kita dan negara daripada kejahatan mereka.

.@blogger.com said...

SYABAS rahman,ahchong,muniandy; ANAK BANGSA KITA MASA DEPAN AKAN MENGENANG MU SEBAGAI PAHLAWAN PEMBELA BANGSA DAN NEGARA.

Anonymous said...

Penang pun akan merdeka dari malaysia? tak apa tak apa.biaqlah depa ambik penang.Kita ada 13 buah negeri lagi.Kalau depa nak ambik semua pun tak apa. kita ada batu 2 biji lagi.Tahniah melayu kerana kerana sentiasa layu.

Anonymous said...

Melayu harus sedar , bangkit dan bersatu....sebelum terlambat....Perkara diatas tidak mustahil akan berlaku.

Detguaq said...

Cerita fiksyen begini tidak askan menginsafkan PAS totok, sebaliknya mereka hanya berkata ini dongengan puak UMNO yang risau kehilangan pengaruh......

Anonymous said...

sorry to say.. tema blog ni tidak sesuai kerana sepatutnya penulis menekankan kepada kunci utama iaitu kebebasan. Tapi saya dapati semua artikel hanya sogok kepada kerajaan UMNO dan kutukan kepada pembangkang..

Jika tema berbunyi:
"bERANIKAN hATI

kebebasan yang bermakna adalah berani membentuk hidup, bukan menuruti aturan yang terbentuk"
maka penekanan kepada isu2 yang tidak bias haruslah digunakan. dan artikel tidak menjurus kepada emosi dan tuduhan.. jika saudara/saudari ingin berhujah sila gunakan FAKTA supaya apa yang saudara/saudari sampaikan tidak menjadi FITNAH..

maaf jika saya katakan disini, blog saudara/saudari ini banyak menggunakan isu politik yang tidak telus.. jika ingin menyampaikan sesuatu dan membuat kesimpulan maka saudara/saudari tidak boleh menutup mata kepada pihak yang saudara tidak sukai walaupun kebenaran nyata.. maksud saya, jika anda penyokong UMNO sekalipun, janganlah hanya kebaikan UMNO sahaja yang dilihat tetapi segala kebaikan pembangkang diputarbelitkan kepada keburukan juga dipejamkan mata sahaja..

disini saya tegaskan, ISLAM tidak pernah mengajar umatnya mempertahankan bangsa tetapi agama.. perjuangan UMNO untuk "kebangsaan" adalah perjuangan orang laknat.. saya bercakap berdasarkan FAKTA.. bukan tuduhan.. "kebangsaan" ini dicetuskan oleh orang kafir untuk memecahbelahkan umat islam.. buktinya dibumi arab.. mereka menanamkan semangat kebangsaan melebihi semangat cintakan ISLAM maka kaum arab yang berbilang bangsa ini berpecah.. dengan itu mudah bagi mereka menguasai tanah arab.. bukti lagi? dulu Palestin dibantu oleh jiran untuk menentang Yahudi tetapi kini mereka bersendirian.. mengapa?

bumi ini milik ALLAH maka sesiapa jua yang memerintah asalkan ISLAM maka ALLAH redhai.. jika saudara mengatakan UMNO itu ISLAM dan MELAYU sila buktikan? padahal UMNO adalah pakatan BN+MIC+MCA maka bukanlah 100% ISLAM dan 100% Melayu..

tetapi PAS adalah 100% Ulamak+ISLAM+Melayu.. okay, jika isu berpakat dengan DAP itu menjadi isu besar, maka disini saya tegaskan, usaha PAS adalah untuk menumbangkan parti yang SEKULAR & kejam.. oleh kerana PAS tidak sekuat UMNO maka PAS perlukan sokongan PKR dan DAP bukanlah bermaksud berkongsi kuasa pemerintahan dengan DAP atau PKR.. jangan salah tafsir pulak.. maksud saya, jika semua rakyat mentokong PAS maka PAS lah yang akan memimpin kenapa pulak DAP nak ambik alih kuasa? pakatan bukan beerti berkongsi.. Jika PAS menang 200 kerusi dan DAP menang 3 kerusi maka PAS akan tetap pegang 200 kerusi dan bukannya beri kepada DAP separuh untuk samaratakan kerusi.. Jadi ketuanan Melayu tetap dapat diterajui jika itu yang saudara/saudari inginkan..

saya tidak bias kepada mana2 parti tetapi saya mengikut perkembangan semasa. Jika dulu UMNO relevan maka perlu sokong UMNO dan sekarang UMNO jelas2 kejam terhadap rakyat dan menolak ISLAM maka perlu lagikah kita menyokong mereka? saya mengikut perkembangan kedua2 belah pihak maka segala kesimpulan yang saya perolehi diharapkan bukan kerana kejahilan saya untuk menilai..

kita lihat dibarat sebagai contoh, hari ini pemimpin mereka membawa kemajuan maka rakyat akan sokong dan beliau menang jadi presiden.. tapi esok, jika parti lain pula menunjukkan komitmen yang lebih dan pemimpin sedia ada tidak lagi relevan maka perubahan dilakukan.. itulah kuasa demokrasi dan kebijaksanaan rakyat.. pemimpin tidak perlu dikekalkan hanya kerana sumbangan yang lalu.. perlu ada pandangan kehadapan untuk maju dan mencapai sesuatu yang diingini..

jika ingin berhujah banyak lagi ingin saya katakan tetapi cukup la disini saja.. jika ada salah dan silap saya mohon maaf.. sikap keterbukaan amat saya hargai.. semoga kita memperoleh redha dari ALLAH

.@blogger.com said...

sdr. blogger-fucker: yang telus dan mulus. yang tembus (ditikam dari belakang macamana?) kata nak kebebasan bersuara dan bersuara tak boleh pulak, maknanya, kebebasab mestilah memihak hanya PKR dan PAS, jika tidak maka tidak bebaslah. huhu.
nama sdr dah melambangkan sifat.kebebasan saya membenarkan komen anda disiarkan patut dihargai, kalau diblog pembangkang, komen mcm ni jangan harap akan disiarkan.

.@blogger.com said...

sori, terlupa pulak. siapa yg adakan tunjuk perasaan perjuangkan bahasa malaysia dalam pembelajaran sain dan matematik? Pemimpin parti mana yang muka tebal dan tak bermaruah itu? huhu. fakta! fakta!

jika benar kamu berjuang kerana islam dan buka kerana bangsa kenapa tidak ke Gaza dulu pertahankan Palesatin yg beragama Islam? fakta!fakta!

...Jika PAS menang 200 kerusi dan DAP menang 3 kerusi maka PAS akan tetap pegang 200 kerusi dan bukannya...Jika...huhu. berapa kerusi PAS menang dan bolehkan PAS jadi MB boneka DAP, menurut kata DAP. Dan dalam sidang DUN Perak, Nizar kata PAS tak kata nak perjuangkan Islam. Macamana ni? huhu fakta!fakta!

UMNO menolak Islam? fakta siapa ni? dalam rukunegara kerajaan BN/UMNO tertulis; kepercayaan kpd Tuhan... berapa banyak masjid dan surau yg UMNO telah robohkan? Yg didirikan banyak dan lebih banyak dari yang PAS dirikan, sekolah agama pun UMNO biayai. Azan berkumandang dengan nyaringnya disana sini (sehingga dap memunta azah tidak dibenarkan) fakta!fakta!

kalaulah blogger-fucker @ motherfucker ini lebih berakal tentu dia sendiri dapat melihat fakta yang diberikannya adalah yang lemah dan mengelirukan - FAKTA! FAKTA! huhu!

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...