17 April, 2009

SIAPA ULAMAK PAS?



Maka benarlah apa yang disebut Rasulullah S.A.W dalam sabdanya yang bermaksud: “Akan muncul di akhir zaman orang-orang yang mencari dunia dengan agama. Di hadapan manusia, mereka memakai baju dari bulu domba untuk memberi kesan kerendahan hati mereka, lisan mereka lebih manis dari gula namun hati mereka adalah hati serigala (sangat menyukai harta dan kedudukan)."


1. PAS adalah sebuah parti politik yang secara sedar menggunakan agama Islam sebagai asas perjuangan mereka. 2. Menonjolkan ulamak sebagai pemimpin mereka 3. Menjadikan majlis-majlis agama sebagai gelanggang untuk berkempen dan menarik penyokong. 4. Gunakan ayat-ayat Quran/tafsiran (sebahagian-sebahagian) untuk kelirukan penyokong mereka. 5. Bermacam fatwa dikeluarkan sesuai dengan matlamat dan keadaan semasa.


Jun nanti, muktamar PAS akan diadakan bagi memilih pemimpin-pemimpin tertinggi. 2 Kumpulan tebesar PAS dijangka akan berentap. Seperti biasa rasuah politik akan juga berlaku bagi menarik undi perwakilan namun mereka memanggilnya dengan nama derma dan sedekah. Pemimpin PAS lakukan sama seperti apa yang pemimpin UMNO lakukan untuk mendapatkan kuasa. Inilah ulamak-ulamak dalam PAS.


“Akan muncul di akhir zaman orang-orang yang mencari dunia dengan agama. Di hadapan manusia, mereka memakai baju dari bulu domba untuk memberi kesan kerendahan hati mereka, lisan mereka lebih manis dari gula namun hati mereka adalah hati serigala (sangat menyukai harta dan kedudukan)."


Aku penyokong PAS tetapi sekarang aku keliru siapa yang akan dipilih diantara mereka yang dipanggil ulamak. Semua mereka sama. Banyak bersedekah terutama kepada perwakilan yang akan mengundi memilih pemimpin baru. Dalam PAS memang tak ada rasuah tetapi ini adalah kerana sebarang pemberian seumpama rasuah dalam PAS dipanggil derma atau sedekah.

(Klik jawatan kosong YB PR)

2 comments:

one one no belen said...

Salam. inilah org yang menjual ayat alquraan dgn harga yg sedikit.Ulamat periuk nasi.

Apache said...

Dunia dah makin akhir zaman...banyak ular dalam semak berbanding dengan ulamak ketika ini...

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...