Suara Anak Pahang - Perlu Baca

08 June, 2009

APA LAGI YANG MEREKA HENDAK, KAUM PENDATANG?



Apa lagi yang mereka hendak? Apa lagi yang mereka tak berpuashati? Bangsa Melayu telah berkorban hak kami dengan menerima kamu-kamu kaum pendatang semua sebagai saudara dan membenarkan kamu semua berkongsi negara? Apakah kamu sudah lupa sejarah bangsa dan negara? Atau kamu sudah buta sejarah? Atau kamu semua hanya mencari dan mencuri peluang dari kami untuk mengambil hak kami dan kemudiannya mengusir pula kami dari negeri kami?

Kami tidak akan biarkan sejarah Singapura berulang dan terjadi lagi di Pulau Pinang atau dimana-mana negeri di Malaysia ini.

Kami sedar memang kami ada perselisihan sesama kami. Tetapi jangan kamu merasa itu satu kesempatan untuk kami mencuri peluang. Kebelakang ini kami sangat sedar bahawa kamu semua terlalu pentingkan diri sendiri. Kamu-kamu semua perjuangkan bangsa-bangsa kamu mengatasi segalanya. Dalam pada kamu perjuangkan bangsa-bangsa kamu, apabila kami membuka mulut maka kamu katakan bahawa kami rasis, sedangkan yang rasis itu adalah kamu.

Kali ini kami sudah tidak peduli lagi. Kami telah mencium rancangan jahat kamu-kamu itu untuk memusnahkan kami. Kami tidak akan peduli jika dikatakan rasis lagi. Mengapa kami perlu menjaga hati kamu-kamu sedangkan kamu-kamu tidak pernah menjaga hati kami? Apa akan terjadi kami akan relakan terjadi. Jadilah sekali lagi seperti dulu, kami sudah tidak peduli. Kalau kamu sudah melupakan janji, kami juga akan mendustakan kata. Sumpah kami diatas tanah air bumi pusaka ini.. seperti kata : takkan melayu hilang dibumi.


(REID COMMISION - BLOG PARPUKARI)

(REID COMMISION -BLOG GOMO)

2 comments:

Panglima Perang Cyber said...

salam..

setelah meneliti situasi sekarang ini maka saya sangat mengharapkan perpaduan Melayu Muslim akan diusahakan oleh semua pihak. ini kerana kekuatan Melayu akan membawa keamanan dan kestabilan untuk semua kaum di Malaysia.

Meskipun tidak disenangi oleh puak yang pernah diusir keluar oleh umno seperti Anwar dan juga Nik Aziz namun Islam perlu bersatu juga tanpa menghiraukan pandangan dua orang manusia yang busuk hati ini..

Masakan tidak busuk hati jika mereka masih menolak perpaduan dan kerjasama antara kerajaan dan pembangkang namun rela bekerjasama dengan parti samseng yang jelas dapat dilihat dalam video tersebut..

usaha saya ini demi perpaduan Melayu dan rakyat Malaysia amnya...

saya cabar penyokong Anwar dan Nik Aziz untuk melihat sendiri video DUN Perak kali ke 12 pada 7 Mei 2009 yang lalu di blog saya di link bawah ini.

Lihatlahh YB DAP PKR begitu samseng sekali termasuk seorang YB 'tersesat' dari PAS bernama Nizar yang begitu kemaruk ingin kembali menjadi MB hingga tidak kisah apa jua cara sekalipun hendak dicapai asal kuasa dapat dikembalikan kepadanya..

Mujurkah YB Pas yang lain di Perak tidak terikut-ikut dengan provokasi murahan geng samseng PR itu.

Jika masih ada di kalangan YB atau rakyat yang tetap menyokong PR selepas melihat kejadian tersebut maka saya kira ia tanda hati mereka sudah terkunci mati dari melihat kebenaran...

apa boleh buat.. Sila lihat di link bawah :

http://penembak-tepat.blogspot.com/2009/06/edisi-pagi-video-adun-pr-samseng-dan-24.html

Moga Allah menyatukan hati hati kita semua.....

suri said...

Anda dipelawa untuk menulis komen,Walaupaun idea anada berbeza,tidak mengapa.Manalah tahu idea anda diterima pembaca

http://penpusaka.blogspot.com

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...