Suara Anak Pahang - Perlu Baca

04 March, 2010

PAS EKSTREM DAN KEARAH MILITAN

Panglima Perang Siber Pas,
yang ternyata biadap dan tidak beradap, yang Pas ciptakan dan pertahankan.



Sedar atau tidak, namun dari sehari ke sehari kita melihat apa yang telah Pas tanam dan apa yang akan kita tuai hasilnya.

Dari dulu lagi saya sering percaya bahawa Pas adalah sebuat parti ekstrem. Sebuah parti yang akan menjurus ke arah gerakan militan. Kita melihat DAP sebagai sebuah parti sosialis namun mereka bukan militan, tetapi Pas berbaza benar. Di Malaysia hanya Pas saja parti yang menuju ke arah kekerasan.

Adakah ahli mana-mana parti lain yang sanggup berbaring ditengah jalan raya dihadapan sultan, raja yang memerintah sebuah negara. Mana rasa hormat mereka kepada raja-raja Melayu? Atau mereka hanya menganggap mereka Islam tetapi bukan dari bangsa Melayu bani Jawi?

Pas telah meracuni fikiran pelajar-pelajar kita dengan nama perjuangan Islam, namun yang diajar adalah bersikap kurang ajar. Yang tanamkan dalam jiwa anak-anak muda adalah membenci Umno dan kerajaan tetapi dalam masa sama mereka lah yang kebulurukan segala peruntukan dan sumbangan dari kerajaan. Mereka ini lebih hina dari anjing yang diberi makan namun mengigit tangan tuannya.

Di kampong-kampong mereka ke masjid dan surau-surau kerajaan. Mereka berceramah dengan apa yang kerajaan bina tetapi mencerca dan menghina kerajaan. Malahan mereka ini adalah dari bekas kakitangan penjawat awam yang digajikan oleh kerajaan. Yang semasa kerja tidak melakukan apa-apa kerja selain dari mengutuk dan menunjukkan rasa tidak puas hati terhadap kerajaan.

Mereka yang anak-anaknya belajar dengan biasiswa kerajaan, mendapat segala macam bantuan-bantuan dan subsidi dari kerajaan. Memang mereka ini dari jenis yang tidak tahu bersyukur dan berterima kasih. Memang mereka dari golongan yang tidak mengenang budi.

Bolehlah Pas berbangga dengan apa yang telah mereka hasilkan itu. Pas telah menghasilkan kerosakan dimuka bumi ini. Pas membentuk sikap kurang ajar kepada pemerintah dan telah meninggalkan nilai-nilai murni dan adab sopan bangsa Melayu. Pemimpin Pas harus bertanggungjawab pada segala macam kerosakkan yang mereka telah ciptakan ini.

Baca sini, sini dan juga sini. Segalanya ada kaitan dengan isu yang kita bincangkan.




8 comments:

Cheguman... said...

Tidak semua org benar2 faham konsep bersyukur.

mawar berduri said...

Pas memang ekstrem..

Umno di Bahagian2 dlm Pahang dah rapatkan hubungan ke? Perpaduan Umno Pahang penting utk DS Najib dilihat mantap.

Di setiap Umno Bahagian ada puak yg kecewa. Ada ke Pengerusi Perhubungan Negeri ajak jumpa sesekali minum kopi ke?

Anonymous said...

Betul tu...PAS memang ekstrem..hanya BN saja yg akan mengubah nasib manusia di muka bumi ini selain Malaysia

Anonymous said...

kah kah kah
anak muda bangkit kerana bencikan UMNO.
Apa sahaja yang kau orang tuduh dan fitnah pada Anwar, atau TGNA, atau PAS atau PKR sedikit pun tak berkesan. "KAMI TETAP BENCIKAN UMNO" sudah 50 tahun UMNO khinati bangsa melayu.
Bahkan jika TGNA atau Anwar masuk UMNO sekalipun, kami tetap bencikan UMNO perembat dan penyamun harta melayu.
Jika PKR dan PAS tiada, kami akan bersama PKM parti kominis malaya.
kah kah kah

Tinta Emas said...

kah kah kah
komen anon langsung tak perlu dilayan
kah kah kah

Biasalah kalau orang yang menganggap dirinya terlebih islam dari orang lain, memang begitu perangainya.

Tengoklah cara al qaeda dan taliban. memang mereka kata memperjuangankan islam tetapi adakah dengan mengebom pasar, masjid dan tempat tumpuan awam?

islam tidak ditegakkan dengan pedang atau kekerasan. islam ekstrim juga tidak dibenarkan kerana ianya akan mengganggu keharmonian negara dan masyarakat.

islam adalah agama aman. yang mengamalkan kesederhanaan didalam kehidupan.

Segala tindakan pas yang menghalalkan kekerasan adalah satu kesilapan besar.

cucu mamak kutty said...

kah kah kah aku nak gelak kat bloger pengampu dan bloger2 upahan yg bebal dan banggang,surau,masjid,sekolah,klinik,hospital dan apa juga yg kerajaan buat tu di ambil duit rakyat,org umno mana nak keluar duit buat semua kemudahan2 tu,org umno kerndekut dan tamak nak mampos tu ke nak keluar duit buat tu semua ke...lagi duit rakyat nak disapunya ada le,sampaikan malaysia ni jadimuflis nanti di sapunya oleh pemimpin2 umno yg penuh dgn sifat tamak haloba,engkau org bloger2 upahan umno ni pun tahu cuma kau dapat upah untuk jadi baraci dan pecacai umno,kau org pun buat le entri2 yg mengampu umno,dei tambi2 bloger pecacai umno,lebih baik kau kerja ikut lori sampah pun kau dapat rezeki halal untuk tanggong anak bini kau makan,daging yg tumbuh dari rezeki yg haram tu lebih layak untuk di bakar oleh api neraka

cucu mamak kutty said...

kah kah kah aku nak gelak kat bloger pengampu dan bloger2 upahan yg bebal dan banggang,surau,masjid,sekolah,klinik,hospital dan apa juga yg kerajaan buat tu di ambil duit rakyat,org umno mana nak keluar duit buat semua kemudahan2 tu,org umno kerndekut dan tamak nak mampos tu ke nak keluar duit buat tu semua ke...lagi duit rakyat nak disapunya ada le,sampaikan malaysia ni jadimuflis nanti di sapunya oleh pemimpin2 umno yg penuh dgn sifat tamak haloba,engkau org bloger2 upahan umno ni pun tahu cuma kau dapat upah untuk jadi baraci dan pecacai umno,kau org pun buat le entri2 yg mengampu umno,dei tambi2 bloger pecacai umno,lebih baik kau kerja ikut lori sampah pun kau dapat rezeki halal untuk tanggong anak bini kau makan,daging yg tumbuh dari rezeki yg haram tu lebih layak untuk di bakar oleh api neraka

bRAVEhEART said...

Kah kah kah! Aku pun nak gelak dengan cucu mamak kutty yg memang diupah oleh puak sebelah sana sebagai pejuanh siber mereka. Mereka ini akan menjelajah segala blog2 pro kerajaan UMNO/BN dan meninggalkan komen yang bertentangan. Tak mengapalah, jika sudah itulah punca pendapatan dan hasil untuk memberi makan anak-bini, tidak mengapa. Anngaplah itu juga rezeki halal seperti aduka taruna tu. Cuba nasihat saya, 9ingatlah juga pada kerajaan yang telah membantu kamu melanjutkan pelajaran dulu dan memberikan subsidi ioni da itu kepada keluarga kamu di kampong. Sekali sekala berterima kasih lah juga, jika kamu sebenarnya insan yang berfikiran, hehe

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...