Suara Anak Pahang - Perlu Baca

11 March, 2010

UMNO BUSUK HINGGA KE USUS?

Ilustrasi dari blog SenjaLiza



Kah kah kah! UMNO busuk hingga ke usus? PKR, Pas dan DAP macam mana? Kalaulah UMNO busuk hingga ke usus, tetapi di lubang juburnya tidak lah busuk sangat seperti PKR ini. Dah tau itu 'setor kunyit' kenapa dok belasah juga?

Kenapa tak belasah je ekzos kereta ke, ekzos motor ke? Kan? Tak lah busuk sangat. Yang membelasah tu satu hal, ni yang memujanya tu pun satu hal juga. Mereka tetap percaya bahawa pujaan mereka itu adalah maksum, insan yang mulia, insan pilihan Allah yang tiada cacat celanya.

Pengundi-pengundi PR di Selangor tentu menelan rasa kesal mereka kerana tersalah membuat pilihan...membuat pilihan yang salah.


Berikut adalah janji-janji Pakatan Rakyat Selangor semasa pilihanraya ke-12 dahulu:

1. Janji potongan cukai pintu sebanyak 20 peratus untuk premis kediaman dan 10 peratus untuk premis perniagaan.
2. Elaun tadika RM50 seorang setiap bulan
3. Elaun anak pusat asuhan kanak-kanak sebanyak RM75 seorang setiap bulan.
4. Elaun khas ibu-ibu yang memilih untuk menjadi suri rumah sepenuh masa.
5. Elaun khas ibu tunggal.
6. Bantuan kewangan untuk anak muda berkahwin.
7. Bantuan geran untuk perniagaan.
8. Sewa percuma sekurang-kurangnya tiga bulan pertama di premis perniagaan milik kerajaan negeri.
9. Rawatan percuma untuk warga Selangor berusia 60 tahun ke atas.
10. Bantuan masuk universiti.

Namun apa yang kita disajikan adalah:

1. KY Jelly dan spender Levis percuma untuk Saiful Buhari.
2. Sesi bergambar percuma bersama EXCO Selangor Elizabeth Wong.
3. Duit zakat nak dibedal.
4. MB berhutang dan sehingga sekarang belum bayar lagi.
5. Arak bukan beer – bak kata Ronnie Liu.
6. Premis urut semakin bertambah.
7. Seks satu sedekah dan bukan rasuah.
8. Projek babi mega dan kuil besar.
9. ADUN boleh langgar orang sebab tidak mampu upah driver
10. Kek RM 5 ribu percuma untuk orang yang boleh jamin syurga.

Sumber / posting asal: (Klik sini)

16 comments:

cucu mamak kutty said...

pagi2 lagi aku dah mcm tergerak hati nak tengok blog kau,tengok tu pagi2 lagi kau dah mula buat fitnah dan menghina org,bila kata org yg suka buat fitnah dan menghina org tu masok neraka no7,marah pulak kau,sampai kau ungkit2 keturunan aku pulak,kan ke dosa mcm tu,org yg kekal dan hari2 buat dosa tu,kan ke balasannya neraka,neraka ke7 pulak tu,suka kau le nak masok no 7 ke,no6 ke no berapa ke,your wish le....sekurang2 nya kalau aku selalu maki kau tapi ada juga sikit nasihat yg aku ada beri kat kau ye tak...ok le aku doakan agar kau dapat pentunjuk ke jalan kebenaran,mudah2 ah ye......

Anonymous said...

Bila belasah orang kita rasa ok ja. Bila orang belasah balik, mula lah pinjan serban nik ajis cakap macam ustaz baru balik mesir, buat muka kesian, buat muka alim konon, menyampah aku tengok cucu mamak kutu rayau seko ni...

bRAVEhEART said...

kahkahkah, Anon, tulah jenis nya manusia yg bernama cucu mamak kutty tu, aku dah agaka dah, kalau aku buat isu cam ni mesti dia melenting punya, hehehe, ko marah ke cucu mamak kutty? kalau ko marah terpaksalah ko tu aku jual, kehkehkeh

bRAVEhEART said...

Lagi satu kan, si cucu mamak kutty ni tgk aku punya tajuk, dia syok dn sangat teruja bila dgn aku kutuk UMNO, tu pasal dia pagi2 lagi dh masuk blog aku ni. last2, aku hentak dia dengan PKR dan Pas nya, hehehe. Takebeer, bro! hehe! Eh CMK, aku nk tanya ko, berapa dia org bayo ko utk komen di merata2 blog ini? kita share lah bro, hehehe. Jgnlah nk makan sorang ko dgn anak bini ko je, hehe

Hashim said...

Tak nak gaduh-gaduh....kita kan satu rumpun....klik kat sini untuk mudah faham.

Rafie said...

Walaupun PR kacau bilau umno pun tak banyak buat keje gak untuk rakyat. umno hanya mengharap PR karam dan mereka akan dpt sokongan semula tu je la formula pemulihan umno.maklum la dan busuk sampai ke usus katakan.dari islam hadhari ke 1 malaysia dua2 nak bagi pelingkup rakyat dan org melayu.
harap perkasa lak bertanding dlm PR14 nanti jamtu baru la umno kelam kabut nak bela melayu.
kalau umno jaga rakyat tak denya PR13 nyaris tak karam.

cucu mamak kutty said...

fitnah le lagi,buat le banyak2 dosa kering tu,aibkan le org y7g di upah untuk kau aibkan tu,bawak balik duit upah tu beri le anak2 kau mencekik duit haram tu,kah kah kah...buat le lagi,apa le punya musibat bloger2 u8mno,tukang fitnah no wahid,ni semua sedara mara dgn abdullah bin ubai bin salul,ketua munafikin di madinah di zaman rasullah saw.....

cucu mamak kutty said...

fitnah le lagi,buat le banyak2 dosa kering tu,aibkan le org y7g di upah untuk kau aibkan tu,bawak balik duit upah tu beri le anak2 kau mencekik duit haram tu,kah kah kah...buat le lagi,apa le punya musibat bloger2 u8mno,tukang fitnah no wahid,ni semua sedara mara dgn abdullah bin ubai bin salul,ketua munafikin di madinah di zaman rasullah saw.....

Lebai Kampong said...

seharusnya kamu lebih beradab jika ingin menegur kearah kebaikan wahai cucu mamak kutty, tapi nampak gayanya awk ni juga tidak beradab jadi bagaimana awak nak membaiki adab orang lain? Saya lihat awak seperti takbur kerana boleh menentukkan orang itu di neraka ke 6 atau 7? Siapakah awak? Setiausaha kepada Tuhan? Kerana mungkin Rasulullah pun tidak mampu menentukkan siapa di syurga dan neraka yang mana. Wah sungguh bertuah kalau awak dapat keistimewaan sebegitu wahai cucu mamak kutty. Nilai semulalah Islam awak itu Islam apa, kerana bimbang nanti kita menuduh orang lain ke neraka sedangkan kita sebenarnya yang akan dicampakkan ke neraka jahannam. Na'au-zubillah!

cucu mamak kutty said...

aku tak kisah kata aku tak beradab krn buat aku tok guru nik aziz yg alim dan tinggi ilmunya,dia org bloger2 umno hina beliau sehingga menjatuhkan maruah seorang yg di iktiraf sebagai alim di malaysia ini....klu dah org mcm nik aziz tegur org umno ni dgn ilmu dan kebenaran tapi dia org mempermain2kan tok guru tu,walau pun apa yg tok guru tu beritahu ada lah yg haq akan tetapi hati org2 umno ni tetap menolak,bahkan sanggup memghina tok guru tu sebab tok guru nik aziz tu tak sokongt umno....jadi kau tok lebai kampong ingat klu kau nak aku tegur dgn hikmah,kau tahu yg di katakan hikmah tu bukan nya dgn lemah lembut,kerana bloger2 umno ni dah banyak makan upah duit haram untuk menyerang org2 yg berkata benar...hati mereka2 ini dah gelap dan keras...kau tahu kenapa org2 kafir quraish yg menentang nabi saw dgn pedang dan nabi juga menentang mereka dgn pedang,knp nabi tak ckp lembut2 dgn mereka2 itu,kan tu di katakan berhikmah tapi kenapa nabi juga menubu8hkan pasukan tentera yg mengunakan pedang juga u8ntuk menentang org2 kafir quraish tu,tu le yg di katakan hikmah,kau pun tahu bapa keje dia org bloger2 umno ni....dan kau juga ada lah sebahgian dari mereka yg menamakan diri mu lebai kampong,sebenarnya kau ni bukannya lebai kampong ...tapi kau ni lebih sesuai namakan diri kau lebai malang....kah kah kah...lebai konon....lebai apa ke jadahnya kau tu,....kecik2 kau tu taknak mampos,dah tua nak mampos konon2 nak jadi lebai...lebai apa ...lebai cinabai...keh keh keh...jgn marahnanti kena jual,lelong lelong lelong....

Anonymous said...

emo sangat CMK ni..releks la..baca blog kena la bertenang.klo x suka x payah la singgah blog ni..klo suka,biar stkt baca jer la..x payah kecoh2 ok

bRAVEhEART said...

kehkehkeh, aku suka tgk CMK marah sbb lagi dia marah lagi nmpk bodohnya dia. Kenapa tk lawan kafir harbi DAP tu dengan pedang, dan haramkanlah darah sesama Islam (UMNO)?, Bukan itu lebih baik? Siapa yg dah tersesat sebenarnya? Nik Aziz kata Dato' Harussani Ulamak UMNO sedangkan dia ntah2 tidak ahli UMNO pun, tetapi yang jel;as Nik Aziz ahli dan pemimpin Pas. Siapa sebenarnya peralatkan Islam untuk politik? Awak ada jawapannya tetapi awak sembunyikan kebenaran kerana taksub kepada seseorang. Sebagai tokoh politik, taraf Ulamak Niz Aziz sama dengan Ustaz Lim Kit Siang, atau Khalifah LGE, hehehe. Jumud!

c said...

kah kah kah,selamat pagi aduhai bh dan sahabat2 se kodi dgn bh,aku tak nak komen panjang2,cuma aku nak tanya 55 tahun sejak pilihanraya pertama di malaysia,waktu tu persekutuan tanah melayu,cina2 mca dan india2 mic tu,bukan kapir ke,umno berkawan dan berkawin dgn kapir2 tu dalam PARTI PERIKATAN tak salah ke...tapi hari tu harussani kata berkawan dgn kapir jadi kapir....jadi dgn pemamahan dari fatwa harussani tu,org2 umno masa tu dah jadi kapir ke...pikir le sendiri ye....hari ni takndak maki maki...mood aku hari ni ok...pagi ni pagi jumaat...selamat menunaikan solat jumaat buat semua yg rasa diri bukan kapir krn berkawan dgn kapir....klu bukan kapir...tentu le islam kan kan kan...buat yg islam aku ucapkan assalamualaikum warahmatullahiwabarakahtuh.....jgn marah nanti kena juallllll

Anuar Ibnu Sufyan said...

setuju dengan pandangan C.. heee

bRAVEhEART said...

C, ko memang bangang dn tak tau perbincangan. Siapa yang kata nk menentang kafir? Bukan kat Cucu Mamak Kutty? Itu pasal aku tanya dia kenapa dia tak tentang kafir harbi DAP yang bersekongkol dengan Pas tu? Ko faham sersoalannya atau tidak? Susahlah kalau tak faham apa yang nk dibincangkan. Tak timbul soal UMNO serta Mic dan Mca yang berkerjasama kerana UMNO tak kata nk tentang orang kafir, yg kata mcm tu Pas. Memang bodoh tahap unta lah kamu semua ni, hehe. Bebal dan Jumud. Kahkahkah. Hati hitam kamu tak akan jadi putih selamanya.

cucu mamak kutty said...

kah kah kah

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...