Suara Anak Pahang - Perlu Baca

18 March, 2010

MENCONTENG ARANG DI MUKAMU

Ini bukan menconteng arang, ini menghias diri oleh seorang pahlawan..




Menconteng arang di mukamu, setelah kau menconteng arang di buntut......(?)

Tiba-tiba wajah seseorang yang merasakan ianya hero dan ingin menjadi hero telah dipalit dengan lumpur atau mungkin juga diconteng dengan arang atau bahkan dilumuri najis oleh bekas anak buahnya sendiri.

Itulah apa yang terjadi kepada Anu-arr semasa perbahasan di dewan Parlimen semalam. Zahrain telah membuat kejutan dengan mendedahkan segala pembohongan Anu-arr selama ini dan berkenaan mimpi peralihan kuasa 16 September lalu.

Tidak tahan menanggung malu dan menanggung 'kemaluan' nya, maka beliau telah bertindak meninggalkan dewan walaupun ada terdengar suara-suara meminta beliau jangan keluar dan menjadi seorang yang lebih berani.

Namun itulah wajah sebenar seorang pemimpin yang penuh dengan pura-pura, penuh dengan tipudaya. Perjuangan sebenarnya bukanlah untuk rakyat, bukan juga untuk pengikut-pengikut yang rapat dengannya, melainkan hanyalah untuk dirinya sendiri semata-mata.

Kasihan dengan Kak Jijah yang akan berendam dengan airmata dan berendam dengan 'airkencing' Anu-arr. Hendak ditutup muka dengan tapak tangan kerana malu, malu pula 'kemaluan' akan kelihatan (sebagaimana beruk). Kesihan juga pada anak-anaknya. Tetapi, kita lebih kasihan kepada semua rakyat yang telah menelan kata-kata perjuangannya dan mengharapkan pembelaan yang dijanjikannya selama ini. Semuanya adalah DUSTA belaka.

Sahabat-sahabat saya blogger disebelah sana, kenapa memuncung kan bibir saja? Apakah menelan airliur serasa menelan lahar panas gunung berapi? Carilah kebenaran dan berubahlah jika kebenaran ada disini kerana kebenaran itu bukanlah milik orang tertentu sahaja.

Saya tak hendak berkata banyak-banyak berkenaan dengan 'kemaluan' ini. Cuma, jika ingin tahu lebih banyak sila baca link yang saya sertakan dibawah ini. Semuga kita akan mendapat manafaat dari segalanya. Wallahualam!





p.s.
Komen saya di blog Gomo:

bRAVEhEART said...

Salam,

Aku mendengarnya dan luka lama berdarah kembali...bukan kerana aku dilukai, tetapi kerana para sahabat aku juga dilukai.

Apakah orang politk menghargai kita seadanya? Tidak pernah sedikitpun aku merasakan demikian. Apakah mereka menganggap yang kita lakakukan ini adalah perjuangan? Tidak sekali-kali. Kepada orang politik, apa yang kita lakukan ini bukanlah perjuangan. Bahkan anggota tentera yang benar-benar berjuang pun mereka anggap bukan perjuangan sebenar - bagi mereka, hanya merekalah yang sebenar-benarnya berjuang menurut kacamata mereka.

Justru itu sahabat, menulislah hanya kerana ingin menyatakan kebenaran dan kerana ingin menulis. Dan hentamlah sesiapa saya yang dirasakan salah waima mereka dari kalangan kerajaan sendiri. Ini baru namanya perjuangan.

Ini baru dinamakan berani berjuang ~ bRAVEhEART

March 18, 2010 11:39 AM


1 comment:

cucu mamak kutty ori punya tau said...

cucu mamak kutty sudah mari....hah hah hah....dah 2 hari kau buat posting tapi takde sape2 pun komen.....kau tahu sebab ape...sbb cucu mamak kutty tak komen apa2...jadi takde sape2 pun berminat nak beri komen...hebat juga kan cucu mamak kutty ni kan....aku maki kau...baru baraci2 kau komen kat blog kau...sbb nak maki aku....entri kau ni sebenarnya tak best....entri yg yg kau buat ni sebenarnya low class lah...sebab otak kau ni ...OTAK KUNING.....KAH KAH KAH ...KECIK2 TAKNAK MAMPOS...BILA DAH MAMPOS NANTI KAU TUNGGU AJE LE SEKSA KUBUR KAU...SEBAB MASA HIDUP KAU SUKA BUAT FITNAH....KAH KAH KAH

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...