Suara Anak Pahang - Perlu Baca

12 March, 2010

ULAMAK POLITIK MELATAH

Kata ulamak ni (agaknyalah):
Kito cari surgo kito di akhirat, surgo dunio bui ambo day anok menantu ambo jo lah, heheh



Salam kepada sahabat-sahabat yang menyayangi aku dan juga musuh-musuh yang membenci aku. Cucu Mamak Kutty dan para sahabatnya yang jiwanya memang telah hitam sejak azali lagi. Saya juga masih menganggap awak sebagai saudara dalam Islam walaupun awak mungkin menganggap saya sebagai musuh hanya kerana kita berlainan fahaman dalam politik.

Ramai orang politik, bila mereka ingin tegakkan apa yang mereka namakan kebenaran, mereka akan mecabar pihak yang satu lagi untuk berdebat, dan untuk nampak mereka lebih hero maka mereka akan minta debat itu dilakukan diharapan khalayak, secara langsung melalui radio dan tv. Dan kalau boleh mungkin waktu siarannya akan menggantikan siaran langsung bolasepak piala dunia peringkat separuh akhir (sekurang-kurangnya). Kerana apa? Kerana inginkan populariti. Perjuangan kah namanya itu? atau sekadar mencari nama dan kemasyhuran?

Kali ini, khas untuk Cucu Mamak Kutty dan sahabat-sahabatnya, saya 'copy n paste' satu posting dari adik saya, blogger muda dari Kuala Lipis, Pahang (tak jauh dari kampong saya tu) yang tulisannya menarik untuk diperbincangkan. Justru, marilah kita bersama memberikan komen dan anggaplah ini sebagai satu perbincangan bagi mengembangkan minda serta mencari kebenaran.

Bagaimanapun, adab dan sopan sangat perlu dijaga. Justru, kali ini sekiranya ada mana-mana pihak menggunakan bahasa kesat dan memberikan maksud yang tidak baik, maka saya tidak akan teragak-agak untuk 'delete' komen berkenaan. Betul, saya hargai kebebasan memberikan pendapat dan berbicara, tetapi kebebasan juga harus ada batasannya. Kadang-kadang ada pihak yang tidak menghargai kebebasan yang diberikan. Bak kata, beri betis hendakkan peha, beri peha...entah hendakkan apa pula....'

Berikut CnP sepenuhnya dari posting 'adik baru saya' PuteriNafisah dari blog 'Kembara Di Perjalanan Ini'


BILA ULAMAK POLITIK MELATAH

Hari ini seorang ulamak politik yang terkenal dikalangan pemujanya sebagai tuan guru mursyidul am melatah lagi. Kali ini, beliau mengajar pentaksubnya untuk melihat dan menganggap hanya beliau ulamak sejati, dan kekal sebagai pemberi syurga kepada pengikutnya. Selain dari beliau dan parti yang kononnya diiktiraf sebagai jalan ke syurga, yang lain selain dari itu, semuanya ahli-ahli neraka walaupun yang mengucap syahadah, berilmu agama dan tidak tinggal solat lima waktu.

Bagi beliau, hatta tidak mengucap syahadahpun tetapi menyokong beliau dan partinya, maka layaklah disyurgakan...malah ada di antara mereka layak juga digelar setaraf khalifah umar al aziz kerana berjuang dan bersekutu bersama beliau.


Inilah fitnah akhir zaman, yang dibawa oleh seorang ulamak politik.

Memecahbelahkan kasihsayang dan perpaduan umat Islam. Mengeliru dan memutarbelitkan fatwa, itulah pekerjaan mereka, walaupun secara peribadinya saya bersimpati tetapi perbuatan ulamak ini amatlah merbahaya dan tidak salah untuk kita membenci perbuatannya.

Hari ini beliau menuduh seorang ulamak lain yang kita kenal tidak berpihak pada mana-mana parti tetapi berani menegakkan kebenaran sebagai ulamak agen yang jahat. Biarlah Allah sahaja yang menjadi PENGADIL atas tuduhan jahat beliau itu. Mungkin selepas ini akan lebih banyak BALA dan PENDEDAHAN Allah ke atas kerja jahat ulamak politik itu selama ini.



- bRAVEhEART ~ huhu!

12 comments:

cucu mamak kutty said...

kah kah kah,minta izin nak ketawa tengok entri ni,aku masok blog kau,kacau kau bh....jadi blog kau pun ramai org masok ,sbb nak cover kau,nak kutuk aku dan kau pun banyak idea le kankankan kah kah kah ....cubit2an ho ho cubit2an,sengol2an ho ho sengol2an....salam buat husin lempoyang....eh eh eh..dan buat bh...byeeeeeeeeeee

bRAVEhEART said...

Kehkehkeh, rupanya ada makhluk yang penakut mcm kau ye Cucu Mamak Kutty? Sebenarnya kalau kau tak masuk blog aku pun aku lagi aman dan damai, tapi bila kau masuk aku jadi serabut pulak. Tapi kerana aku bukan jenis yg penakut mcm kau, aku tetap terima kau . Kenapa tk berani berdebat? Ooo, tak cukup idea atau akal ye? Hmmm, jadi selam ini hanya tau kemen dan lari je lah? hehehe. Hmmmm! Kalau dah takut nk buat mcm mana lagi.

Anuar Ibnu Sufyan said...

Bila aku tengok kau dok kutuk TGNA nie aku tak ada apa nak komenlah tapi kalau nak tengok latar belakang dan kehidupan diaorang nie, apa kata kita bandingkan antara TGNA dengan Tun mahathir... cantik kot, mana lebih bagus.. terutama dari segi kediamannya.. cara bekerjanya dsbnya. macamana cantik tak?

cucu mamak kutty said...

ala anak sufian,org mcm bh bloger2 umno yg makan upah duit haram menjadi bloger yg cari makan dgn cara di upah untuk menghina ulamak2 yg tak sokong umno dan anti sungguh dgn dsai,kau cakap apa pun dgn dia org bloger2 upahan ni kan....takde faedah apa2 pun...sbb hati dia org dah gelap krn makan duit haram upahan pemimpin2 umno....bloger2 mcm ni kau ikut mcm aku ni,maki hamun aje dia org ni,semoga dia org2 bloger2 umno ni di turunkan bala sesuai dgn fitnah2 yg dia org dah buat....kecik2 taknak mampos,dah mampos nanti kau org jawab le seksa kubor kau org krn fitnah yg kau org buat....pi mampos le kau org bloger2 umno lahanat

Anonymous said...

cucu mamak Phukey...
N.Ajis tu buka ulama laaaa.... dia lagi tinggi taraf dia.
1. Wali Black Forest Friut dan Al-menantunya.
2. Wali selipar Jamban
3. Wali Pookey Face
ha... baru la padan tarafnya ngan N.Ajis.
Ko dah amik tiket ke syorga dari Tok Wali ke....???? Area mana...???? seat no. berapa..????

cucu mamak kutty said...

si anon yg baru komen tadi tu salah satu dari tentera setan yg diutus supaya boleh menyesatkan manusia melalui satu wadah yg memang dah sesat laGI MENYESATKAN ...TU LE UMNO...SETANNNNNNNNNNNNNNNNN

bRAVEhEART said...

Korang kan aku dh kata, kita nk forum dan berdiskusi ke atau apa? Tapi yg aku nampak puak2 cucu mamak kutty ni dh lari tajuk, Si Anuar Ibnu Sufiyan tu, apa ada kene mengena dgn TDM tajuk perbincangan kita ni? Memang korang ni sah pencacai yg dibayar utk mengutuk UMNO sepanjang hayat korang ni. Otak kosong, sbb tu tk nak berduskusi secara telus. Yg tau kutuk dn lari mcm bacul. Lepas tu ckp merapu dn lari tajuk. Yg korang tau, hanya salahkan UMNO saja. Skrip sama dari dulu sampai kiamat. Cuba baca betul2 isi posting aku ni dan ulas pasal tu saja, betul salahnya, jgnlah nk mengarut kelain pulak. Tak kan bodoh sangat itu pun tak reti nk bincang? Aku tk akan buat posting baru satu dua hari ni nk tgk respon kamu semua. Bincang secara berakal dan berakhlak, bukan maijn kutuk saja tk tentu fasal dn tak ada fakta.

cucu mamak kutty said...

kah kah kah

Yb Raz said...

puak pas mana tahu adab sopan apatah lagi adab islam. yang mereka tahu nik aziz nik aziz nik aziz.

nik aziz bukan ulama sebaliknya ahli politik. puak pas ini tak mahu terima kebenaran. masih dok percaya yang nik aziz tu maksum dan bertaraf wali.

kalau benar dia wali, tak adanya dia nak ambil tahu soal dunia apatah lagi soal politik.

kalau dia benar benar wali, tak adanya dia nak pegang jawatan mb kelantan.

tetapi nik aziz pegang jawatan mb kelantan, dok hadiri ceramah politik dan aktif didalam politik. itu dah menunjukkan dia sebenarnya ahli politik.

cucu mamak kutty said...

YB RAZ...Yang Banggang Raz...aku taknak komen,sbb komen kat org bebal mcm kau ni buang power ajetapi aku nak gelak krn kebebalan engko.....kah kah kah koh koh koh keh keh keh khwek...........

Anonymous said...

nampak sangat bangang mamak nih...

alblanco said...

Geng Hati Gelap yang diketuai oleh BH..konon,pencacai tetap pencacai...nak tanya ko..siapa sebenarnya ulamak korang nie..najib ka?

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...