Suara Anak Pahang - Perlu Baca

10 March, 2010

TERBAKAR KAMPONG NAMPAK ASAPNYA..

Hiasan: Hasil seni lukisan bertajuk - Burning Village



Sahabat saya TaipingMali meminta saya 'support' serta 'copy and paste' posting terbaru beliau mengenai ADUN-ADUN PR yang 'kunun'nya akan mem'boikot' sidang Dewan Undangan Negeri Perak pada 30 hb Mac nanti.

YB Nizar, MB 'Gila Meroyan' Negeri Perak dikatakan bersama-sama ADUN Pembangkang tidak akan menghadiri sidang dewan berkenaan. Kononnya! Tetapi dalam hati mereka masih bermimpi akan membuat lawak sarkas dan lawak ganas dalam dewan seperti sebelum ini. Begitulah apabila beruk mendapat bunga.

Saya lebih tertarik dengan makluman ini, yang tertera di sebelah kanan atas blog Taipingmali yang berbunyi begini:

TT UNTUK BLOGGERS PRO BN PERAK

Program Teh Tarik ini khusus untuk bloggers Perak sahaja.

Sesiapa yang berminat untuk turut serta boleh memberi nama dan no telefon ke email berikut taipingmali@gmail.com.

Tarikh dan lokasi dan akan dimaklumkan melalui telefon anda. Lokasi TT ialah di bandar Ipoh.

Hanya penulis blog pro BN/Umno sahaja boleh hadir.

Jika ada pemuda Umno atau lain-lain yang berjawatan dalam parti atau tidak dibenarkan menyertai TT ini.

Mohon banyak-banyak maaf.

Seperkara lagi ialah blogger tersebut mestilah menetap dalam negeri Perak.


Begitulah usaha para blogger dan sokongan yang kerajaan negeri berikan di negeri-negeri yang UMNO/BN kalah. Pemimpin UMNO mula buka mata, buka fikiran dan melihat sekelilingnya dan realiti. Di negeri-negeri seperti Pahang yang kemenangan kepada UMNO adalah 100% walaupun sampai kiamat, sudah tentunya kerajaan tidak perlu lakukan apa-apa. Usah bimbang, UMNO pasti akan menang. Kalau kalah pun, yang kalah UMNO bukan pemimpin-pemimpinnya. Kantong para pemimpin sudah penuh, apa mesti peduli?

Sebagai blogger, kami juga ada perasaan. Terkini, Kumbang di blog Analisa Kumbang menyatakan tidak puashatinya secara tidak langsung. Kita harus selama apa dalam hatinya. Apa kekecewaannya. (Klik sini) Saya pernah merasai perasaan yang hampir serupa namun atas sokongan kawan-kawan saya teruskan menulis, dan menjadi diri saya sendiri. Saya tidak memihak mana-mana. Ini adalah suara hati saya sendiri. Baik UMNO kita puji, buruk UMNO kita keji. Begitu juga buruk PKR dan Pas kita keji, baik...?(?) Ishh! ada ke kebaikan yang dilakukannya?

Dulu pernahn Blogger di jemput pada program pelancaran blog TMY. Ejen TMY janjikan untuk blogger yang hadir dengan broadband. Namun sehingga sekarang masih belum menerimanya. Mungkin kilang broadband tu dah tutup dan tak sempat nak buatkan untuk kami. Tapi kami menelan janji-janji palsu. Kami menulis bukan kerana nak kan broadband tu, selama ini tanpa apa-apa pun kami terus menulis. Kami cuma merasa seronok bila dihadiahkan broadband sebagai pengikhtirafan pada usaha kami. Ini ke tanya Gomo, siapa yang janji dan kenapa janji tak dapat ditunaikan? Mana mulut yang menyemai janji tu?

Teringat pada Karam Singh Walia: Terbakar kampong nampak asapnya, terbakar dihati siapa yang tau? Nampaknya Karam Sing lebih cerdik dan perihatin dari kebanyakan ahli politik kita.

14 comments:

ISAC said...

Jalan2 berlubang selepas musim hujan dulupun X bertampal lagi.....

Masa musim kemarau ini pun masih X mahu ditampal...

Bila dah masuk musim hujan balik nanti alasannya, "hari2 hujan mcm mana nak tampal jalan???, kalau tampalpun x akan melekat premix atau bintumen tu".

hilbert said...

Salam sdar B/H,

dulu memang pernah orang menabur janji tentang bantuan untuk moderm serta broadband..tapi saya tak pasti ianya di bagi percuma ke atau kena bagi deposit... ye lah masa pelancaran blog TSMY baru-baru ini,,,,

siap minta kita daftarkan nama sebenar, no I/C, no Hp.... ada YM sampai kepada saya tetapi saya tak layan..pasal saya dah punya moderm saya sendiri lama dah, sendiri beli masa harga mulai turun kepada RM399.00 dulu dengan pakej bulanan RM68.00 setiap bulan...

Demi untuk melihat keamanan, kesejahteraan negara, keharmonian kaum yang berbagai karenah dalam Malaysia, saya tak kisah untuk mengeluarkan sedikit perbelanjaan asalkan saya kira dapat menyuarakan pandangan saya melalui media ini...

Tetapi kepada mereka yang pernah menabur janji itu ini kepada rakan-rakan blogger yang pro-kerajaan, harap tunaikan janji itu..jangan mereka memperdayakan orang lain dikala diri mereka sendiri telah mendapat semuanya itu...

saya sehingga kini terus terkilan kerana belum tau kedudukan kes sdra Jeffry Damien(Dimensi), apakah beliau telah dihalang untuk menulis lagi setelah blog Dimensi dipadamkan akibat perbuatan pemimpin-pemimpin yang kononnya memperjuangkan keadilan, kesaksamaan, keterbukaan... marah apabila tulisan sdar Jeffry banyak mengkritik pihak mereka.

Kini Kumbang pula telah mengambil keputusan yang tidak diduga untuk terus bersara, mungkin sebabnya hanya Kumbang sendiri ada jawapannya..

bRAVEhEART said...
This comment has been removed by the author.
bRAVEhEART said...

Bro Hilbert,
Ya kita bertemu di prog TMY dulu. Bukan janji itu yang kita tagihkan,kita menulis bukan kerana boradband itu, saya sendiripun sudah memilikinya sebelum dijanjikan itu. Tetapi yg kita pertikaikan adalah janji mereka itu, janji orang politik yg membuat kita semakin menyampah dan membenci mereka. Saya akan menyumpah mereka hingga ke anak cucu mereka kerana janji palsu mereka itu. Nanti saya akan buatkan posting istimewa mengenai itu. Kita minta pemimpin2 kita membuka mata dan telinga seluas2nya, kalau setakat membuka kocek sendiri saja tak usah cakaplah, lagi baik buka seluar dan tonggeng buntut masing2. Ni DSN dan TMY kena dengar ni, sikit lagi aku akan maki hamun pulak kalau masih tak beri respon.

menyegar said...

Salam.. Kan aku dah habaq. pemimpin UMNO mmg mcm ni bangsat.kita bukan nak kan broadband tu. tak ada broadband pun kita tulis jgk komen.masaalahnya kenapa perlu janji? kalau tak janji nak bagi pun kita tetap dtg jgk.

labu dan labi said...

kah kah kah betul2 punya kelaku kau org ni...klu dgn CMK pun kau org boleh jadi kelabu asap di buatnya,budak sekolah tak pas tu,dia tu sekolah setakat form 2 aje,baru nak naik form 3,cikgu dia dah mati tertelan kapor baros,betul2 si cmk tu dah mainkan kau org,lawak betul lah cmk tu tapi aku suka cara dia kacau kau org,dia buat kau org ni mcm org dungu aje,pandai2 kau org tak sangka org mcmcmk tu boleh belasah kau org,luncai terjun dgn labu labu nya,biarkan biarkan biarkan

menyeri said...

kah kah kah! beruk je yg tak kenal antara ko dengan cucu mamak kutty, ko nk terjun dengan labu-labu ke dgn labu-labi ke sapa peduli? yng sangaka mereka ceredik tulah yg bodoh nak mampos, ada ke cik gu mengajar pakai kapor barus? memang sah ko satu keturunan ni bengap tahap terlampau. hehehe.

labu dan labi said...

kah kah kah engko ni bodoh le,kan ke tu satu satira,kan ke aku nak tiru mcm lempoyang husin dahhhhhhhhhhh,klu engko tu bebal jgn le nak komen2 pulak

labi_labi said...

hehe! labu-labi dan labah-labah beruk ni sama species dgn cucu mamak kutty. cyber tropper upahan PKR. Satira kepa atok dia, memang dia bodoh nak mampos dan tak payah nak layan lah bh. Kalau ko layan ko juga jadi bodoh mcm dia tu, hehehe. labu-labi dan labah-labah beruk ni memang keje dia komen dimana-mana blog pro umno dan berak sana sini. tu pasal mengikut bos dia yang suka main bontot, tu pasal bontot dia juga dah rabak, hehehe

cucu mamak kutty said...

engko nanti masok neraka no 7,neraka yg paling bawah sekali sebab kau suka tuduh2 org main bontot,kau nampak ke org main bontot,klu engko islam tentu le engko tahu sikaranya engko tuduh org buat kerja terkutuk tu,sedangkan kau takde melihat dan mempunyai 4org saksi yg betul2 melihat kepala bana tu masok betul2 dlm lubang jubur tu dgn jelas,maka engko tak boleh buat tuduhan...sepatut engko ni klu di hukum mengikut hukum islam,maka engko mesti di sebat 80 rotan berturut2,tapi klu engko org kapir mcm samy veloo tu,mana le engko tahu dan percaya kat hukum islam yg ALLAH SWT telah tetapkan mesti di jalankan kat org islam,tu aku rasa2 le engko ni klu mampos nantikan mesti di campakkan di neraka yg paling terbawah sekali....tu yg bila samy veloo jengah kat bawah nanti samy tu terperanjat berok...wei adei tambi engko ncakap engko islam,tapi apa pasal engko bawah punya dekat juga ada,aku kapir punya org aku atas juga ada,engko bawah juga dudok,dei adicit porrahhhhh engko aku ingat mesti dosa banyak juga bikin,kah kah kah kicik2 engko tadak juga mampos,sdah mampos tua punya jam,itu neraka bawah engko ada masok....kah kah kah keh keh keh koh koh koh ...nasib kau le labi labi...egnko ni bodoh juga serupa mcm itu babi hutan\,kat pahang tu kan banyak hutan\ tentu banyak babi hutan kan kan kan...labi labi labi

bRAVEhEART said...

Kahkahkah! Marah sungguh cucu mamak kutty bila orang cakap pasal main bontot. Mmmm! oleh kerana engkau marah, maka mengikut aggremment, bolehlah engaku dijual, kehkehkeh! Berapalah agak-agaknya laku orang macam cucu mamak kutty ni? Aku kena tanya husin lempoyang pasal jual-jual orang ni sebab dia lebih arif jual orang dan jual 'onta'. Tapi rasanya, oleh kerana cucu mamak kutty ni tak tentu baka dan bangsanya, lagipun bodoh nak mampos mungkin harganya lebih kurang sama dengan harga 'tompok-tompok taik onta' hehehe. Husin, husin. Kenapalah di Malaysia ni ada manusia yg macam cucu mamak kutty ni ye? Tapi basgus juga dia boleh datang blog aku dan semakkan blog aku nih, kehkehkeh!

bRAVEhEART said...

Tengok tu, kan aku dah kata, dia boleh pulak tentukan orang masuk neraka nombor berapa. Bijak,bijak. Ye lah, syurga dan neraka ni mereka yang punya. Tak ada manusia yang waras bahkan yg bertaraf alim ulamak dan walipun yang boleh tentukan syurga dan neraka seseorang, tapi mereka ni dengan konfidennya boleh tentukan itu semua. Ajaib,Takjub, Takjuburr sungguh. Takebeer! Takbeer! hahaha!

cucu mamak kutty said...

kah kah kah kan ke tuan kau asal dari kuturunan kutty juga....aik takkan dia pun kau nak jual juga,sanggup ke husin lempoyang nak lelong tuan kau tu ,mcm lelong unta ke....kah kah kah,kecxik2 taknak mampos,,dah besau sampaikan tuan sendiri pun nak di lelong nya............duniya duniya duniya,adduniya sororom bororom.........

Anonymous said...

Good fill someone in on and this mail helped me alot in my college assignement. Gratefulness you seeking your information.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...