Suara Anak Pahang - Perlu Baca

05 May, 2011

CINA SENTIASA MENGUJI DAN MENCABAR


Orang Melayu lari ketakutan bagaikan tak cukup tanah 
bila dihambat oleh kaum cina semasa 13 Mei lalu




Apakah Melayu didalam Pas masih menyokong perjuangan DAP?



Selepas kekuatan BN dalam politik negara dicalar dalam PRU13 lalu, kaum cina sedar bahawa bangsa Melayu telah berpecah dengan teruknya. Bagaikan retak yang terus menjadi belah, dan bagai patah tidak dapat disambung kembali. Ada Melayu yang bersedih apabila kehilangan kuasa dalam pentadbiran negara. Namun ada Melayu yang berbangga kerana mampu membantu menjatuhkan sebibilangan Melayu itu. Yang senyum dalam senyap adalah kaum cina yang meraih keuntungan secara total dari mana keadaan sekalipun selama ini.

Dalam impian kaum itu untuk menguasai negara sepertimana yang mereka lakukan kepada Temasik dulu, maka kaum itu sentiasa menguji dan mengacah untuk menilai kekuatan kerajaan pimpinan bangsa Malayu ini. Kerana itulah DAP mendesak itu dan ini termasuk menghapuskan hak-hak orang Melayu.

Sepatutnya kaum itu menanyakan apa yang mereka telah dapati dari tolak-ansur orang-orang Melayu kepada mereka selama ini serta apa yang akan mereka dapati lagi kerana sikap mesra bangsa Melayu terhadap mereka, bukan mempertikaikan hak-hak orang Melayu sebagai tuan punya negara ini.

Usaha kaum itu merekalakukan secara terancang. Tidak hairanlah apabila DAP menyuarakan sesuatu untuk kaumnya makan MCA juga akan menyahutnya pula. Walaupun wajah mereka berlainan (antara DAP dan MIC) namun hati mereka tetap sama. Malahan tidak cukup dengan itu saja, ada pula individu yang terang dan nyata mencabar kesabaran bangsa Melayu dengan melakukan beberapa provokasi. Lupakah kita pada suatu nama? Namewee! Si sial yang nyata rasis namun tingkahlakunya dipertahankan oleh DAP dan MIC sendiri.

Tidakkah kita melihat bahawa pemimpin Melayu kita sentiasa diuji dan diasak untuk sentiasa memberi kepada mereka. Mereka hanya menanti-nanti titik dimana kita sangat lebah untuk mendapatkan apa yang mereka idamkan. Mereka juga sangat terhutang budi kepada Anu arr, si binatang politik yang sanggup menggadaikan segalanya demi mendapatkan kuasa dan mencapai cita-citanya untuk menjadi PM.

Siapakah nanti yang akan menjadi pembela bangsa Melayu? Jangan kita menaruh harapan kepada Anu arr kerana dia akan dengan rela menyerahkan segalanya asalkan mendapat kuasa dan dapat menjadi PM. Jangan juga kita harapkan kepada pemimpin Pas kerana mereka tidak pedulikan dan tidak pejuangkan bangsa Melayu, bahkan Nik Aziz sendiri tidak berbangga dilahirkan sebagai Melayu.

Siapakah yang akan jadi penyelamat Melayu? Siapa yang akan kita taruhkan harapan untuk membela anak dan cucu kita masa depan? Saya hanya ada soalan dan seperti orang-orang lain yang sayangkan bangsanya, saya juga mencari-cari jawapan kepada soalan saya itu.

No comments:

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...