Suara Anak Pahang - Perlu Baca

07 May, 2011

SARAWAK - DAP INGIN MENGUSIR KEPIMPINAN MELAYU?


Peta lama: Benua Keling, Benua China dan Tanah Melayu



Angin yang membawa khabar! Jika benarlah angin itu, maka benarlah khabar ini dan bukanlah ianya hanya khabar-khabar angin semata-mata:


Sebuah gerakan Anti-Taib (MoCS) telah mengeluarkan kata dua kepada kepimpinan Taib Mahmud supaya segera mengundurkan diri sebelum 13 Ogos, memberi kita satu suasana baru dalam persada politik negara menunjukkan betapa ‘berkuasanya’ gerakan seperti ini mengatasi undi rakyat.



Ketuanya, Francis Siah mendakwa akan mengetuai kumpulan pembangkang dan berbagai pertubuhan kemasyarakatan lain untuk melakukan demonstrasi selama seminggu malah lebih lama daripada itu jika Taib Mahmud enggan patuh kepada desakan mereka.



Kata Francis Siah lagi, MoCS akan mengadakan protes jalanan sehingga Taib Mahmud meletak jawatan sepertimana yang berlaku di Mesir terhadap pemimpinnya Hosni Mubarak. Rakyat Sarawak akan turun beramai-ramai menyokong Francis Siah seperti di bawah;


Francissssss!!!!!! francis! francis! francis! francis!


Bukanlah mustahil perkara sedemikian akan belaku di Sarawak, kerana semasa kempen PRN Sarawak dulupun parti rasis cina DAP itu pergunakan sentimen suku-suku dan bangsa-bangsa untuk memenangi hati pengundi cina.

Cina-cina rasis itu memang celaka dan ingin mencelakakan negara serta bangsa Melayu yang menjadi tuan di Tanah Melayu ini. Jangan kita memandang cadangan itu hanya sebagai impian dan mainan belaka. Jangan lagi kita merasa kita akan sentiasa kuat dan kerana itu kita tidak berbuat apa-apa.

Bangsa Melayu dan kaum bumiputra di Sarawak, bahkan Sabah da seluruh negara harus bangkit dan tunjukkan bahawa kita berkuasa terhadap negara kita. Petualang-petualang dari 'benua cina' dan 'benua keling' (menggunakan rujukkan dalam hikayat-hikayat lama)  harus diajar bahawa mereka harus menghormati bangsa Malayu, tuan dibumi Melayu (bawah angin) ini.

Sejarah Melayu harus diajarkan supaya pendatang-pendatang ini sedar diri bahawa mereka datang ke Tanah Melayu ini sebagai kuli di ladang-ladang serta lombong-lombong. Mereka juga didatangkan sebagai pelacur-pelacur dan kongsi gelap. Jangan mereka lupakan sejarah asal usul mereka sendiri.

Janganlah yang datang dari 'benua keling' itu juga lupa bahawa mereka adalah dari golongan 'pariah', kasta terendah sekali. Apakah mereka ingin merasakan mereka dijemput dengan karpet merah untuk datang ke Tanah Melayu ini? Mereka bukan keturunan bangsawan. Mereka adalah 'pariah'! Pariah! Pariah! Paruah!

Bukan Melayu yang meletakkan kasta mereka sebagai kasta pariah kerana dalam alam Melayu kita tidak membezakan darjat hingga sedemikian rupa. Salahkanlah kepada bangsa dan kaum mereka sendiri di 'benua keling' itu kerana mangamalkan sistem kasta. Salahkanlah datok nenek mereka sendiri.

Salahkan juga British yang membawea mereka kemari. Negeri Tanah  Melayu lebih aman tanpa kaum-kaum kamu semua.

Ajarilah anak-anakmu sejarah lama agar mereka akan mengenali tanah airnya dan bangsanya sendiri kelak.


3 comments:

Anonymous said...

Inilah mereka...hayati..

The saying goes like this 'Chinese are the descendent of the country of the dragons.We are tough race and we are born to conquer new lands and we bring our culture...when thing get better in the homeland we will return..

Interlok diPOLITIKAN semata2 atas dasar perkauamn ,merek amahu manafikan negara yang pimpin Melayu adalah lebih baik dari kaum mereka.

Tak mahu anak2 cucu mereka tahu sejarah sebenar negara asal mereka.Dan sengaja membangkitkan isu yang akan memecahkan semangat perpaduan bangsa MALAYSIA.

Power is what they're after..Perpaduan tiada erti dalam pejaung perkauman.

Arif Omar said...

sabar bos. slow-slow.

Anonymous said...

Di Mesir tu Presiden dia dah terlalu lama macam Lim Kit Siang. Rasanya TG Nik Aziz pun sedang berusaha nak buat rekod MB paling lama. Pilihan raya kat Mesir banyak tipu. Pihanraya Sarawak hari tu telus dan BN dah menang besar, lebih 2/3 tu. Hormatilah keputusan Rakyat Sarawak. Pehin KM pun dah mengumumkan tarikh pengundurannya. Adakah Hosni Mubarak dengan rela hati pernah mengumumkan pengundurannya sebelum demo besar-besaran rakyat Mesir. Yang ada dia dok latih anak dia supaya nanti jadi penggantinya macam Lim Kit Siang dan Lee Kwan Yew lah. Ngo yang nak ikut si bahalol tu NGOK betul.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...