Suara Anak Pahang - Perlu Baca

03 May, 2011

MELAYU MUNGKIN BERSATU BILA 13 MEI BERULANG SEMULA


Mungkin Melayu akan sedar bila azab 13 Mei berulang lagi, 
bila ramai Melayu disembelih seperti dahulu atau bila Melayu akan jadi abdi d inegeri sendiri


ALOR SETAR: Penyatuan secara menyeluruh orang Melayu yang kelihatan agak sukar berikutan perbezaan fahaman politik ketika ini boleh berlaku jika ada isu besar yang menggugat kedudukan mereka, kata Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaliegh Hamzah.

Katanya, beliau yakin orang Melayu boleh bersatu tetapi mesti ada sebab serta isu yang sesuai dan ia tidak harus lahir atas dasar konflik dengan kaum lain, tetapi lebih kepada jati diri mereka sendiri. (Klik ke Berita Harian)


Ku Li yakin Melayu mampu bersatu, tetapi soalnya bila dan atas alasan apa? Melayu tidak mampu bersatu kerana kita berlainan fahaman politik. Kerana belainan fahaman politik juga kita pisahkan sesama kita dengan menggunakan agama. Kita dipihak sini  menganggap lebih perjuangkan bangsa melayu manakala disebelah sana pula menganggap mereka lebih Islam. Sebenarnya kita hanya mencari-cari alasan untuk memecahbelahkan sesama kita.

Dengan alasan yang kununnya bijak, pemimpin kita pecahkan bangsa Melayu jadi beberapa kumpulan yang lebih kecil untuk akhirnya menagih simpati kepada kaum lain dibumi kita sendiri.

Kerana Melayu tidak bersatulah maka UMNO memerlukan MCA dan MIC untuk kekal berkuasa. Demikian jugalah harapan oleh Pas untuk mendapat kuasa mereka rela bersama DAP yang nyata tidak perjuangkan Islam bahkan membencinya.

Bijaknya kaum lain adalah kerana mereka mengenali dan memahami kebodohan bangsa melayu yang enggan bersatu dan seterusnya mengeksplotasikan keadaan itu. Kerana itulah kaum cina mendapat sesuatu dari tangan kanannya (MCA) dan dalam masa sama mendapat juga sesuatu dari tangan kirinya (DAP). Bangsa Melayu tetap didalam kerugian kerana terpaksa sentiasa mengalah dan memberi.

Ada pendapat mengatakan bahawa melayu akan bersatu bila mereka dihimpit dan tertekan. Justeru, untuk sekali ini mari kita lakukan sesuatu yang ekstream, yang jarang-jarang kita lakukan, iaitu menyerang..dengan tidak lagi bertolak ansur kepada mana-mana permintaan kaum lain. Kita juga jangan mengalah kepada sebarang tuntutan. Apa lagi yang kaum lain kehendaki dari kita sehingga maruah bangsa kita pun ingin robek?

Sekali ini, hanya untuk sekali ini. Mari dengan berani kita tentang petualang itu. Jika untung sabut kita akan timbul, dan jika untung batu kita akan terus tenggelam. Biarlah bangsa melayu akan tenggelam selamanya jika itu memang yang saudara kita semua mahukan. Jangan kita takut dengan penggilan rasis kerana sebenarnya kita adalah nasionalis.


9 comments:

Anonymous said...

kali nie cina DAP takkan buat mcm 13 mei lagi...mereka sudah cerdik dan takmau gunakan cara2 lama tu dah...mereka hanya perlu tingkatkan sokongan melayu PAS dan melayu PKR sahaja..tingkatkan permusuhan dan lagakan sesama melayu supaya melayu tidak boleh berpakat...lebih senang nak kawal melayu bila melayu berpecah...berikan gula2 keadilan,berpura2 bersimpati dan mengambil berat terhadap islam...kan lebih mudah bagi DAP dari sejarah 13mei berulang

Anonymous said...

Mungkin juga sukar kerana kalau ini berulang orang cina akan dapat segalanya. Melayu akan bunuh melayu dan mereka akan bersatu melihat gelagat bangsa kita yang masih degil tidak mahu bersatu. Sokongan pihak yang condong kesana terlalu kuat hingga sanggup mati untuk mereka.

Anonymous said...

KENAPA MESTI TUNGGU DAH "KENA" BARU NAK BERSATU? Dah rugi pun....nak ulang 13 mei? Keadaan dah berbeza ... jika berlaku 13 mei sekali lagi ...b elum tentu kita menang....walau angkatan udara, darat laut kita yang control. Kenapaa? Lihat sahaja apa yang berlaku di Libya....

Anonymous said...

Huuuu... power bro. Ungkapan kalimat berupa cabaran anak jantan Melayu. Aku sangat faham dan sangat setuju atas cadangan diberi... demi perpaduan dan kedaulatan kita sendiri.

bRAVEhEART said...

Salam Semua,

Kita hanya mampu memberikan pendapat dan pandangan, kuasa menentukan arahtuju bangsa melayu ada ditangan pemimpin-pemimpin kita, tidak kita sama ada mereka itu pemimpin UMNO, Pas, KITA bahkan PKR, asalkan mereka pemimpin dan bangsa Melayu segalanya adalah dalam genggaman mereka.

Mereka yang akan mencorakkan bangsa Melayu masa depan, abangsa Melayu nanti akan jadi seperti Melayu di Singapura atau sebaliknya, terserah pada mereka.

Mereka juga bertanggungjawab kepada anak bangsa di dunia dan di akhirat kelak.

Mereka boleh memnberikan seribu alasan untuk tidak bersatu serta mengadaikan hak-hak orang Melayu, namun kesilapan yang mereka lakukan nanti, kubur mereka akan dikencingi anak bangsa yang menyesali perbuatan mereka itu.

Anonymous said...

Assalaam. waktu 13 mei dulu, pemuda2 melayu kebanyakannya terdiri dari ahli-ahli persilatan atau pun setidak2nya mempunyai jati diri yg tinggi. Sekarang ni kebanyakannya adalah pelumba2 haram, mat rempit dll. Satu perkara yg harus digiatkan bersungguh2 ialah dakwah Islamiah kpd org2 bukan Islam. Apabila mereka memeluk islam, dgn sendirinya mereka akan menghormati dan menganggap kita sebagai saudara. Kjaan harus sediakan budget atau peruntukan yg besar utk tujuan ini. kita gempur mereka dgn islam. Jadikan anak-cucu mereka org islam. Jika mubaligh kristian di Indonesia boleh murtadkan beribu-ribu org Islam, kenapa kita x boleh mgislamkan beribu-ribu warga kita yg bukan islam? Apatah lagi dgn sokongan kewangan dr kjaan? Fikirkan lah...

bRAVEhEART said...

Salam Anon 3:45,
Saya sangat2 bersetuju dengan pendapat tuan itu, diharapkan supaya ada dari kalangan pembaca blog ini akan terdiri dari mereka yang mempunyai kabel dengan pemimpinkita untuk membaca cadangan ini ke atas untuk dilaksanakan kelak.

Anonymous said...

padamkan anwar dulu, baru lar yang lain tu tak berani suara...

Anonymous said...

guru saya ada berpesan "yang menumbangkan pokok (kayu) bukanlah besi mata kapak tapi kayu pemegang itu" dengan maksud lain yang boleh merosakkan orang Melayu adalah dari kalangan orang Melayu sendiri iaitu dari kalangan orang-orang yang sanggup menjadi barua boneka bangsa lain dengan impian akan mendapatkan balasan lumayan kuasa wang ringgit. namun sejarah membuktikan bahawa setiap yang menjadi pengkhianat agama bangsa negara itu akhirnya tiada yang hidup aman sejantera melainkan hidup mereka sengsara musnah akhirnya. marilah kita sama-sama bersatu dan berdoa semoga semua pengkhianat-pengkhianat agama bangsa negara ini segera dimusnahkan demi kedaulatan dan kesinambugan kesejahteraan agama bangsa negara . amin !!!

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...