16 September, 2010

BLOGGER MESRA KERAJAAN DITAHAN DAN GOMO SEDANG DIBURU

 Gambar hiasan



Beberapa orang blogger mesra kerajaan telah ditahan dan blogger gomo masih diburu. Baca posting sepenuhnya yang diambil dari blog papa gomo dibawah ini. 

Emmmm! Mamak, teh tarik satu, gelas besar!


Putrajaya 16 Sept : Kira kira 30 ribu ahli Pakatan Rakyat DAP, PAS dan PKR telah berhimpun di Sekitar Putrajaya bagi meraikan kemenangan mereka dalam menawan Putrajaya apabila kerajaan Barisan Nasional yang di terajui Dato Seri Najib tumbang awal pagi tadi.


Mengikut Laporan dari wartawan yang bertugas di lapangan Papa Diva memaklumkan bahawa pejabat pejabat kerajaan pada waktu ini sedang di kepung oleh penyokong penyokong pakatan rakyat yang mana sambil melaungkan "Berambus" kepada semua kakitangan kakitangan kerajaan yang ada di dalam bangunan.


Kereta kereta Menteri, Timbalan Menteri dan juga semua kereta Rasmi kerajaan telah berjaya di rampas oleh para penyokong Pakatan Rakyat malah Lori Najis yang di terdapat di Putrajaya juga berjaya di rampas oleh mereka ini.


Di Hadapan bangunan Utama pejabat Kerajaan Malaysia Dato Seri Anwar Ibrahim di iringi Tuan Guru Haji Hadi selaku Presiden Pas dan juga Lim Kit Siang DAP mengangkat tangan kearah para penyokong mereka sambil melaungkan "Reforbasi" berulang ulang kali sambil di ikuti oleh para penyokong Pakatan Rakyat yang jumlahnya hampir 10 ribu orang.


Kelibat Dato Seri Najib, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan para Menteri serta Timbalan Menteri tidak kelihatan pada masa ini di percayai telah bergegas keluar dari pejabat masing masing apabila Putrajaya berjaya di Tawan Pakatan Rakyat awal pagi tadi.


Laporan juga memaklumkan tedapat segelintir penyokong PAS yang telah berguling guling di atas jalanraya Bagi meraikan Kejayaan mereka menawan Putrajaya.


Kelihatan juga Roney Liu DAP dan penyokong mereka berarak memasuki Bangunan Kementerian Dalam Negeri. Namun sumber tidak dapat mengesahkan apa yang di lakukan oleh beberapa pemimpin DAP dan penyokong mereka di dalam Bangunan tersebut.


Mengikut laporan dari ibu pejabat Bukit Aman, arahan telah di keluarkan awal pagi tadi oleh Dato Seri Anwar Ibrahim selaku ketua Umum Pakatan Rakyat bagi mengerahkan Pasukan Keselamatan mengkuatkuasakan ISA dengan serta merta kepada mana mana Rakyat yang menentang kerajaan baru Pakatan Rakyat.


Laporan dari Haprakdaily juga memetik bahawa Pihak Polis telah berjaya menahan berpuluh puluh orang Blogger di bawah Tahanan ISA kerana mengeluarkan kenyataan yang menentang Kerajaan Pakatan Rakyat.


Di antara Blogger Blogger yang di Tahan di Bawah ISA awal pagi tadi:
GAP
Megat Pisau
Parpu Kari
DET
Garam Manis
Panglima Perang Cyber
RBF
Medan Info
Keris Putra
Jefrry Damien

Dan beberapa puluh lagi blogger lain.


Dalam usaha penahanan Blogger di bawah ISA awal pagi tadi juga satu kekecohan berlaku apabila seorang Blogger yang paling di Kehendaki Kerajaan Pakatan Rakyat Papa Gomo telah berjaya melepasi sekatan pihak Polis, Kastam, dan Imigresen dan telah melarikan diri dengan berlepas menaiki pesawat Air Asia menuju ke Bangkok, Thailand.


Laporan lanjut akan menyusul berhubung Kejayaan Pakatan Rakyat menawan Putrajaya dari wartawan Lapangan Papa Diva..........


Psssttt...bye bye...Gomo dah berlepas ke Bangkok dan Cambodia! He he he! Jangan marah ye!

We Have A Number???


PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT
9 comments

2 comments:

C L J said...

Tak termasuk kah antara arahan awal itu satu perintah kepada Mahkamah supaya menggugurkan semua kes yang telah lebih 25 kali ditangguhkan ??

Anonymous said...

best jugak baca novel macam ni.hehe buat. panjang sikit tak sabar baca yg selanjutnya

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...