Suara Anak Pahang - Perlu Baca

28 September, 2010

PKR - PARTI ANAK BERANAK YANG SEDANG MEREPUT


Siapa lagi yang kau nak tipu wahai si peliwat? Kenapa bila wartawan soal pasal kronism kau tergagap-gagap nak jawab?


Akhirnya PKR huruhara semasa pemilihan di peringkat cabang sedang berlangsung. Ini berikutan perebutan kuasa didalam PKR sendiri serta reformasi yang berlaku dari akarumbi.

PKR adalah sebuat parti yang tidak ada asas perjuangan yang kukuh melainkan ditubuhkan atas kepentingan seorang peliwat tegar bernama Anu-arr. Ramai menaruh harapan tinggi terhadap parti ini yang diibaratkan sehelai kain putih, namun kain yang disangka putih itu memang sesuai dengan namanya 'Parti Koyak Rabak' .

Siapa tak kenal Anu-arr, seorang pemidato yang baik pemimpin berbakat besar menjual temberangnya di kakilima. Sesuai untuk melariskan jualan minyak urut, minyak lintah serta KY Jelly. Setaraf dengan beberapa tukang ubat yang berlambak di KL. Temberang sana temberang sini. Sana cakap lain sini cakap lain. Perjuangannya hanya satu, untuk kepentingan diri sendiri serta berharap menjadi Perdana Menteri.

Apa jawapan Anu-arr bila ditanya mengenai kronism dan nepotism? Anak dan isterinya bukan kronism, tetapi jika berlaku pada orang lain maka hukumnya akan menjadi kronism. Tentu tak banyak bezanya dengan Pas. Untuk sendiri HALAL dan untuk orang lain HARAM - memang haramjadah dulu, kini dan selamanya.


Maklumat baru dari pejabat PKR, semua keputusan pemilihan cabang di seluruh negara telah dibatalkan, keputusan itu dibuat oleh setiausaha agung PKR, saifuddin nasution dalam satu mesyuarat tergempar parti itu tadi. Tak pasti kenapa tapi menurut sumber, itu lah keputusan saifuddin selaku setiausaha agung pkr. Jikalah berita ini benar maka PKR telah mencipta satu lagi rekod baru iaitu membunuh demokrasi atas nama demokrasi.


Bagaimanapun kerana Anu-ar segalanya pasti boleh dan pasti mungkin. Apa agaknya komen beruk-beruk reformasi upahan dulu tu? Harap-harap mereka akan insaf dan balik kepangkal jalan. Benar bahawa UMNO bukanlah yang terbaik tetapi yang jelasnya PKR adalah lebih buruk lagi. Jika UMNO busuk diusus, maka PKR busuk dari usus hingga ke lubang duburnya sekali. Liwat...jangan tak liwat!


Rujuk blog;

2 comments:

sembang kedai kopi said...

Salam.UMNO itu bangsat.Namun PKR lebih bangsat lagi :-)

YANG GAMBI said...

BH, tak lama lagi akan ditambah sorang lagi anak beranak dan kroni yang ada pada Azmin.....

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...