16 April, 2011

MADAH ANU ARR - TAKTIK SI BINATANG POLITIK





Selama 10 hari berkempen Anu arr sudah dapat mengukur kekuatan BN dan kelemahan pembangkang. Dapat juga menjangka kemenangan BN dan kekalahan pembangkang. Tetapi Anu arr memang binatang politik, walau dalam keadaan apa sekalipun dia tetap ingin menunjukkan kekuatannya dan tetap ingin bertahan.

Kerana itulah beliau menyebarkan 'kununnya' pakatan akan mendapat kemenangan. Anwar meramal BN akan tumbang dan hanya akan mendapat 21 dari 71 kerusi yang dipertandingkan. Beliau juga meramalkan, Tan Sri Taib Mahmud akan kalah teruk dikerusi DUN Balingian. Tan Sri Taib Mahmud hanya akan mendapat 34% undi berbanding sepupunya mendapat 38% dan calon PKR, Suriati Abdullah akan mendapat 28%.

'Kununnya' dari laporan Zentrum Future Studies, PR akan mendapat 31 kerusi, bebas sebanyak 4 kerusi dan Parti Kebangsaan Sarawak akan memenangi 15 kerusi.

Anu arr sedar dan tahu dia akan kalah. Orang-orang kanannya juga tahu bahawa segala kenyataan dan harapan yang Anu arr berikan itu hanyalah pembohongan semata-mata - sepertimana pembohongan 16 september dan lain-lainnya. Namun dia sedar bahawa inilah jalan terakhir untuk mengutip satu dua undi simpati dan dari mereka yang berbelah bahagi, yang tidak ingin berada dipihak yang kalah.

Kita sedar bahawa Anu arr tidak mampu menawan Sarawak, dan yang ingin dilakukannya hanyalah untuk menambah kerusi serta menambah jumlah undi. Inilah nanti yang akan digunakannya sebagai senjata un tuk menunjukkan bahawa rakyat sudah menerima dan menyokong beliau serta gagasannya.

Terbaru SMS menyebarkan maklumat 'kununnya' Anu arr meminta petugas dari semenanjung supaya jangan balik lagi kerana beliau akan memberikan amanat setelah semua keputusan diterima dan memberi kemenangan kepada pembangkang. Kunun beliau akan memberi maklumat sebelum kerajaan baru dibentuk. Siapa akan percaya? Tujuannya adalah hanya untuk sekali lagi mengutip sisa-sisa undi simpati dan yang tidak pasti bagi menambah jumlah undian. Itu saja.

Si binatang politik ini ibarat seorang pengemis yang sedang mengutip sisa-sisa roti yang bertaburan berhampiran tong sampah. Siapa lagi yang mahu percayakan dia - si binatang politik. Beliau menghilang apabila Tun Mahathir tiba. Beliau menyelinap dan lari bagaikan seekor anjing kurap.

3 comments:

SEROJA HOMESTAY KANGAR NO. 10 LORONG 2, TAMAN BUNGA SEROJA KANGAR PERLIS said...

SUDAH SAMPAI MASANYA RAKYAT MEMADAM NAMA AL JUBURITTT NI DALAM KAMUS POLITIK MALAYSIA

Anonymous said...

Berapa banyak umno/bn bayar ko?
aku rasa ko bkn individu yg tulis secara iklas. mungkin mmng tugas ko utk provokasi.

tp kalo betuk ko tulis sbb ko iklas, harap ko berfikir lebih jauh utk penulisan anda.

rasa betol2 sembah umno/bn ni mcm tuhan dah. mngkin ada kejahatan yg ko x nak tulis atau pun mmng x nak jelaskan, buat2 x nmpak.


aku sendiri aku takut, kang kena ISA plak. x payah bicara leh jatuh hukum je.

kalo ko btul islam harap gunakkan pancaindera untuk bezakan hak dan batil

Anonymous said...

KEMALUAN ALJUBS SEMAKIN MEMBESAR DAN TERUS MENGEMBANG DENGAN KEPUTUSAN ITU

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...