Suara Anak Pahang - Perlu Baca

21 December, 2011

ANU ARR: DARI RANJANG KE JALANAN

Owwwww!!

Herh!!

Hehh!!


1. Jika demikianlah sikap yang ditunjukkan oleh mahasiswa kita ketika berdemo dan melakukan perbuatan biadap dengan menurunkan bendera di PWTC dulu, nyatalah bahawa AUKU masih diperlukan lagi. Nampaknya mahasiswa (bukan semua) bukan saja jahil dalam politik bahkan biadap dan kurang ajar kepada seluruh rakyat negara.

2. Ketika membuat laporan polis di Bukit Aman kita melihat adanya kelibat  Cikgu Bard bersama Adam Adli. Soalnya apakah hubungan Adam dengan Cikgu Bard? Apakah pula hubungan Cikgu Bard dengan Anu arr? Kita tidak perlu terlalu bijak untuk membuat tafsiran hubungan antara mereka hanya ada kalangan mahasiswa yang terlalu bodoh kerana tidak melihat hubungan berkenaan.

3. Demonstrasi dan perbuatan menurunkan bendera di PWTC adalah ditaja oleh orang yang berkepentingan, secara jelasnya adalah Anu arr. Kerana ingin mewujudkan keadaan huru-hara sebagai memberikan tekanan kepada politik negara menjelang PRU nanti. Selain itu kita juga mendengar adanya perancangan untuk demonstrasi bagi 'membebaskan Anu arr'. Belum pun dijatuhkan hukuman Anu arr sudah tahu bahawa dia akan didapati bersalah? Mungkin Anu arr sudah insaf dan secara tidak langsung mengakui bahawa dia memang meliwat Saiful.

4. Sebelum ini pun memang Anu arr dipercayai bersalah dalam kes liwat siri pertama. Hanya secara teknikal saja tuduhan keatasnya tidak terbukti, namun banyak pihak yang terlibat sewaktu perbicaraan bersetuju bahawa ada berlaku 'kemasukan' didubur mangsa oleh tertuduh.

5. Politik Anu arr adalah membangkitkan ketidakpuasan hati mahasiswa untuk membuatkan mereka memberontak dan berdemo sebagaimana yang dilakukannya dulu. Dulu Anu arr berdemo demi kepentingan   dirinya sendiri atas nama perjuangan untuk rakyat, namun kerana usianya semakin lanjut maka tugas itu harus diwariskan, maka kali ini mahasiswa yang 'bengap' seperti Adam dijadikan mangsa untuk berdemo demi Anu arr.

6. Mahasiswa seperti Adam masih mentah dalam politik, mereka tidak mengerti permainan dan konspirasi dalam politik dan sedikitpun tidak menyedari bahawa mereka hanyalah dijadikan alat seakan alat pemuas nafsu semata-mata. Bahkan mereka berbangga dan berani memberi kata-dua jika tindakan diambil keatas mereka maka revolusi akan berlaku. Takutkan kita kepada revolusi ini? 

7. Anak-anak ini, dibesarkan oleh ibu-bapa yang membesar dan hidup didalam UMNO. Jangan lupa diri dan bersyukurlah kepada Allah bahawa kita hidup dibumi yang aman dan bertuah ini. Kami lebih tahu bahawa; Anu arr, dari ranjang kejalanan dia tetap ingin menjadi 'dewa' dan anugerah Tuhan. Di ranjang, depan belakang dia 'balun' dijalanan dia ingin menjadi raja!

8. Apakah kita akan biarkan negara kita menjadi seperti Mesir dan Libya gara-gara rusuhan rakyat konon atas nama demokrasi namun akhirnya akan membuatkan negara dan rakyat hidup dalam sengsara selamanya. Jijah memanggil Anu arr anugerah Tuhan namun panggilan yang lebih sesuai adalah 'binatang politik'. Tentu Kak Jijah lebih tau bahawa Anu arr seorang peliwat kerana mereka teman tidur sebantal.



Inikah orang yang hendak dijadikan pemimpin? Huh! Asalkan Bukan Anu arr....

2 comments:

Anonymous said...

siapa yang akan bukukan sejarah anuar ibrahim untuk diingati sepanjang hayat.dunia akan melihat kebenarannya nanti.

penyokong anuar akan mengeleng geleng kepalanya sampai teleng.

bRAVEhEART said...

soalnya adakah penulis sejarah yang tega untuk melakukannya? chinadoll! main belakang! main bini orang! salahguna kuasa! dan....huh! banyak lagi...

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...