Suara Anak Pahang - Perlu Baca

22 December, 2011

HANGAT: ADAM DIKENAKAN TINDAKAN

 Adam dengan Anu arr


 Anu arr dengan Adam


 Adam dan rakan-rakannya memijak gambar PM


 Adam dipentas demonstrasi jalanan


 Anu arr Al-Juburi, Al-Pukii Shamsidarii, Al-Chinadollii....


Adam patut disingkirkan sekarang sebelum dia menjadi Dajjal danAnu arr Ke-2.





Dengar komen Tun M tentang mahasiswa yang ghairah berpolitik



1. Banyak pihak yang masih rasional fikirannya menempelak perbuatan menurunkan bendera UMNO di PWTC baru-baru ini oleh sekumpulan yang kononnya mewakili mahasiswa. Memang ini perbuatan biadap oleh mahasiswa yang bangang dan tidak bermoral. Atas nama demokrasi mereka ingin meruntuhkan sistem demokrasi yang telah kita bina dan warisi sejak merdeka dulu. Mereka tidak lebih dari sekumpulan anak-anak samseng jalanan yang jika dibiarkan akan menjadi samseng dan pengkhianat negara.

2. Namun masih ada pihak yang menyokong perbuatannya dan memberi amaran kepada IPT berkenaan sekiranya tindakan diambil keatas Adam, mahasiswa akan mencetus satu revolusi. Inikah cara demokrasi bagi mereka? Memaksa dan mengugut bukan menuntut! Demokrasikan ini? Rupanya makna demokrasi berbeza-beza....andai kita meminta mereka mematuhi peraturan yang kita tetapkan. maka itu mereka namakan tidak demokrasi tetapi jikalau mereka yang memaksa kita maka itu dikatakan demokrasi pula? Tak banyak bezanya demokrasi mahasiswa ini dengan demokrasi ala Pembangkang @ PKR, Pas dan DAP.

3. Adam ditemani oleh Cikgu Bard ke Balai Polis untuk membuat laporan polis. Jika ditanya hubungan antara Adam dengan PKR maka jawab mereka ini tidak ada kena mengena dengan politik. Namun mereka berbohong, bahawa Adam sudah sejak lama ada hubungan dengan politik PKR, mungkin juga ada hubungan 'intim' dengan 'Punahsihat' PKR. Foto diatas menerangkan segalanya betapa hubungan Adam sudah diasuh sejak lama dulu. Tentu akan hangat jika Adam dikenakan tindakan.

4. Anu arr sedari bahawa dia akan didapati bersalah dan akan dihantar ke Sungai Buluh tidak lama lagi. Tetapi politik Anu arr adalah politik 'amok' dan politik 'orang mati', iaitu jika dia tidak dapat apa yang dikehendakinya maka dia tidak akan biarkan orang lain mendapat apa yang kita ingin dapatkan itu. Kerana itu sebelum beliau dijatuhkan hukum bersalah, biarlah dia melihat negara jadi huru-hara.

5. 9hb akan nanti khabarnya AMK sedang mengaturkan demonstrasi 'bebaskan Anu arr'. Bebaskan Anu arr? Sedangkan Anu arr masih dibicarakan dan belum lagi dihukum, justeru bagaimana mereka tahu Anu arr akan dihukum dan bersalah? Maknanya Anu arr sendiri tahu bahawa dia bersalah dan akan dihukum tidak lama lagi, lalu kerana tidak mahu dihukum maka satu usaha dilakukan untuk membebaskannya.


4 comments:

Anonymous said...

elok la tu
buat la reformasi jalanan
pastu tak yah blaja lagi
trus berpolitik sampai mati

Co Pilot said...

.....Laaa..aku termasuk BLOG ORANG BUDUH rupanya..Bodohnya aku...

co driver said...

Co Pilot, hehe baru kau tau kau tu bodoh? ko mmg mcm adam tu yg sangka diri cerdik tetap bebal taraf lembu, mahalembu, mahabengong, hehe aku dah lama tau ko bodoh dan bebal.

Anonymous said...

thanks co-pilot, kerana mengaku anda bodoh..... jimat ruang aku dari nak menyedarkan engko....

WAKIL SISWA? ATAS PERJUANGAN APA? MUSYKIL SANGATLAH KORANG NI! TOLONG PENUHKAN ILMU DIDADA KALAUPUN NAK BERPOLITIK, KARANG JADI 3 SUKU MACAM MAT SABU DAN ANWAR 3 BERANAK! BUKTI DAH NYATA, TAU SALAH TAPI MAMPUS TAKKAN MENGAKU!

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...